تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس چيزى را در دل پنهان نداشت، جز اين كه در لغزش هاى زبان و خطوط چهره او آشكار شد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813369588




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حداد عادل در پاسخ يك نماينده: خود مي دانيم چه كرده ايم


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: حداد عادل در پاسخ يك نماينده: خود مي دانيم چه كرده ايم
جام جم آنلاين: رئيس مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به پيشنهاد نماينده سلسله و دلفان كه خواستار تهيه كارنامه نمايندگان مجلس هفتم شده بود، گفت: سنجش كار نمايندگان اقدام خوبي است اما زياد نطق كردن و تذكر دادن معيار پركاري نيست چه بسا نمايندگاني كه كمتر حرف مي زنند، بيشتر كار مي كنند.


به گزارش مهر، محمود رضا حسنوند نماينده سلسله و دلفان در جلسه علني امروز با استناد به مواد 21 و 22 بندهاي 4 و 11 ماده 23 آئين نامه داخلي در تذكري اظهار داشت: پس از 4 سال ما بايد خود را در پيشگاه خداوند محاكمه كنيم و ببينيم چه كار كرده ايم ، ما بايد ببينيم در ارتباط با قانونگذاري و كار اصلي چه كرده ايم.

وي افزود: هيئت رئيسه بايد يك بررسي دقيق و درست داشته باشد و كارنامه هر فرد را تحويل خودش دهد. ما در اين مجلس افرادي را داشتيم كه فقط 20 دقيقه تاخير داشتند در صورت كه نمايندگاني ديگري هستند كه حدود 6 هزار دقيقه تاخير داشتند و به حدي كه حسابداري مجلس آنها را جريمه نقدي مي كند.

حسنوند تصريح كرد: درارتباط با تذكرات، تسلط بر آئين نامه داخلي، اخطارها، تذكرات كتبي به وزرا، مسئولان، تحقيق و تفحص ها و ارائه طرح ها و پيشنهادات به خصوص در زمان ارائه لايحه بودجه، تعداد نطق و كلمات و حضور فعال در راي گيري ها بايد هر نماينده كارنامه خود را ببيند و حتي مردم حوزه انتخابيه حق دارند بپرسند هر نماينده ما در طول 4 سال در مجلس شوراي اسلامي چه رتبه اي را مي تواند كسب كند.

وي گفت: متاسفانه عمر مجلس به پايان رسيد وعده اي نماينده داريم كه تحت عنوان نمايندگان خاموش بودند اما عده اي ديگر نمايندگان فعالي بودند كه در تمام طرح و لوايح حضور فعالي داشتند.

حسنوند از حداد عادل خواهش كرد هيئت رئيسه اگر مي تواند اين كارنامه را به صورت عمومي و گرنه به صورت خصوصي در اختيار تك تك افراد قرار دهد تا به صورت يادگار بماند و خود را در پيشگاه خداوند محاكمه كنيم و ببينيم چه كارنامه اي داشته ايم.

حداد عادل در پاسخ به اين تذكر حسنوند گفت: در پيشگاه خداوند احتياجي به تهيه كارنامه نمايندگي و ارائه آن نيست زيرا خودمان مي دانيم چه كرده ايم.

رئيس مجلس افزود: البته ارزيابي كار درستي است واشكالي ندارد كه در مجلس از كار نمايندگان ارزيابي شود اما مشكل به دست آوردن يك معيار براي ارزيابي است اينكه ما زياد صحبت كردن را معيار فعال بودن بدانيم و ساكت بودن را نشانه كم كاري معلوم نيست درست باشد.

وي تصريح كرد: مشخص نيست كسي كه هر روز تذكر مي نويسد كار درستي مي كند يا خير ، بايد ديد راجع به چه چيزي تذكر مي دهد.

حداد عادل گفت : عبارتهاي تكراري را هر روز بيان كردن ، دليل فعاليت نمي شود، بنده قبول دارم كه خوب است ترازويي براي سنجش نمايندگان تهيه شود كه آيا به وظيفه خود عمل كردند يا نه اما با عجله نمي شود اين كار را كرد.

وي خاطرنشان كرد: چه بسا نمايندگاني داريم كه كمترحرف مي زنند اما بيشتركارمي كنند اجازه دهيد شايد در مجلس آينده گروهي يا كميسيوني باشد كه اين مورد را رسيدگي كند.
 سه شنبه 31 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 364]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن