تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815729281




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اسلامي: خاتمي را به ميرحسين ترجيح مي دهيم


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: اسلامي: خاتمي را به ميرحسين ترجيح مي دهيم
ما چه بخواهيم چه نخواهيم در زمان فعلي آقاي خاتمي از اقبال بيشتري در جامعه برخوردار است و طبيعي است نمي توان آن را ناديده گرفت.
مهر: دبيركل مجمع نمايندگان ادوار با اشاره به طرح تشكيل دفتر مجمع نمايندگان در مجلس به منظور بهره گيري از تجربيات و ظرفيت هاي نمايندگان ادوار گفت كه اين مجمع براي اين كار برنامه مطالعه شده و جدي دارد كه درصورت درخواست رئيس مجلس اين برنامه را ارائه خواهد كرد .

يدالله اسلامي در خصوص تلاش مجلس هشتم براي استفاده از تجربيات نمايندگان ادوار گذشته مجلس اظهارداشت: پس از تاكيد دكتر علي لاريجاني رئيس مجلس در همايش سي سال قانونگذاري بر استفاده از ظرفيت هاي موجود در كشور، مجمع نمايندگان ادوار با پيگيري هاي خود از اين طرح استقبال كرد؛ هرچند كه اين موضوع از نكات مورد تاكيد مجمع نمايندگان ادوار در سال هاي گذشته نيز بود.

طرح تشكيل دفتر مجمع نمايندگان ادوار از مجلس هفتم مطرح شد

وي درباره پيشينه اين طرح نيز گفت: در دوره مجلس هفتم، دربرخي نشست ها وگفتگو ها با نمايندگان مجلس و گروههاي تشكيل شده در مجلس بحثي مطرح شد و كارگروهي از گروههاي مختلف از جمله مجمع نمايندگان حضور داشتند. در اين جلسات بنده به عنوان دبير مجمع نمايندگان ودكتر خيرآبادي وشهربانو اماني ازمجمع نمايندگان، علوي نماينده سابق گرگان وحداد عادل و كوهكن به عنوان رئيس وعضو هيئت رئيسه مجلس حضور داشتند كه درباره پيشنهاد مجمع نمايندگان ادوار براي استفاده از نيرو هاي متخصص و با تجربه بحث و تبادل نظر شد.

وي تشكيل دفتر مجمع نمايندگان ادوار مختلف مجلس، به منظور بهره گيري از نظريات و تجربيات نمايندگان را پيشنهاد مد نظر عنوان كرد و افزود: در آن زمان نيازي نديديم كه بحث رسانه اي شود، بنده پيشنهاد داشتم كه ما با كار بايد خود را نشان دهيم و برخي ديگر معتقد به كار رسانه اي در اين زمينه بودند.

اسلامي خاطرنشان كرد: در يكي از جلسات كه با حضور دكتر حداد عادل رئيس مجلس وقت برگزار شد ، وي صراحتابه كوهكن دستور داد به سرعت اين دفتر راه اندازي شود كه البته به تاخير افتاد.

دبيرمجمع نمايندگان ادوار تصريح كرد: اخيراهم اين پيشنهاد ازسوي رئيس مجلس هشتم در برگزاري همايش سي سال قانونگذاري طرح شد، هم اكنون هم تلاش براي هماهنگي با مجمع نمايندگان ادواروجود دارد كه البته به نظر مي رسد بايد گفتگوهايي بين دست اندر كاران تشكيل اين دفتر انجام شود.

مجمع نمايندگان براي همكاري با مجلس برنامه جدي دارد

وي در تحليل اين اقدام مجلس هشتم در راستاي همكاري با نمايندگان دوره هاي قبل مجلس گفت: گاهي ما با روشهاي هيجاني و شعاري به سراغ موضوعي مي رويم در حالي كه بايد با كار برنامه ريزي شده جلو برويم و ما فكر مي كنيم تدوين يك كار برنامه ريزي شده در اين طرح مي تواند بسيار كمك كننده باشد.

اسلامي اظهارداشت: ما به عنوان مجمع نمايندگان تهران براي اين كار برنامه مطالعه شده جدي داريم و اگر رئيس مجلس بخواهد حاضريم اين برنامه ها را در اختيار آنان بگذاريم.

سلايق گوناگون بايد پذيرفته شود

اسلامي درپاسخ به اين سئوال كه تمايل داريد بيشتر در چه حوزه هايي با مجلس همكاري داشته باشيد، اظهارداشت: ما مي خواهيم در همكاري خود با مجلس و مجموعه نظام تاكيد كنيم، تا پذيرفته شود كه در كشور سلايق گوناگون وجود دارد، بايد بپذيريم كه حق همه را به رسميت بشناسيم، ما بايد بپذيريم بر پديده حذف و حذف شدگي غالب شويم و تمام اعضاي ملت را در تعيين سرنوشت ملت و كشور سهيم بدانيم، قوانيني را طراحي كنيم و از تجربياتي بهره بگيريم كه به نفع كشور باشد منافع ملي را مقدم بر هر مقوله ديگر بدانيم.

وي افزود: روي يك مجموعه بحث هاي اين چنيني كار كرده ايم و دقيقا مي دانيم نوع برخورداري از تجربيات ديگران نبايد در گفتار و شعار خلاصه شود، شيوه اجرايي دارد.

اسلامي درخصوص نوع استفاده مجلس از ظرفيت هاي علمي موجود نيز گفت : به عنوان مثال بنده در زمينه قانونگذاري سالها مطالعه كرده ام و تجربه لازم را دارم و نيازي به حضور در مجلس ندارم در حوزه دانشگاه كار خود را انجام مي دهم. دوستاني كه در حوزه قانونگذاري حضور دارند بايد اين احساس نياز را داشته باشند كه تجربه اي وجود دارد و مي تواند به كار آيد.

وي تاكيد كرد: اگر به اين شيوه اقدام شود و براي بهره گيري از اين تجربيات برنامه ريزي شود مي توان به آينده اين حركت اميدوار بود. صرفا به تشريفات نبايد قناعت كرد، اخيرا گفتگوهايي با دكترلاريجاني صورت گرفته و نظراتي ارائه شده كه برخي از مطالب مد نظر ما مطرح شده و آنان نيز اين مطالب را رد نكرده اند و بلكه استقبال هم كرده اند.

دبيركل مجمع نمايندگان ادوارخاطرنشان كرد: من زماني كه بحث مذكور با مجلس هفتم ودكترحداد عادل مطرح شد همه پيشنهاداتي كه بود را رد كردم و همانجا گفتم شما به انباشت سرمايه اي كه به عنوان سرمايه اجتماعي وجود دارد به عنوان يك سرمايه واقعي نگاه كنيد. حاصل 30 سال تجربه اين كشور خلاصه شده در كساني كه به عنوان نماينده ملت به خانه ملت آمده و رفته اند.

وي با اشاره به سابقه حضور اكثر مقامات كشور در مجلس تصريح كرد: اين افراد يك بار خود را در معرض انتخاب مردم قرار داده اند و سپس در حوزه قدرت كلان ايفاي نقش كرده اند، اين تجربه بسيار ارزشمندي است. درهمه جاي دنيا نيز چنين است در آمريكا مشاهده مي كنيد نامزدهاي انتخاباتي از هر حزب سابقه سنا يا پارلمان را دارد و يك بار در معرض قضاوت قرار گرفته است. به نظر مي رسد اين انباشت سرمايه بايد جدي تر مورد توجه قرار بگيرد.

اقبال خاتمي بيش از مير حسين موسوي است

اسلامي در ادامه اين گفتگو درباره رويكرد مجمع نمايندگان ادوار براي انتخابات دوره دهم رياست جمهوري نيز گفت: برنامه ما براي انتخابات، نامزد واحد، برنامه واحد و ائتلاف است و بر همين اساس عمل خواهيم كرد.

وي در پاسخ به اين سئوال كه چرا در اردوگاه اصلاح طلبان تلاش بيشتري براي كانديداتوري خاتمي نسبت به مير حسين موسوي صورت مي گيرد، گفت: احتمال دارد فردي در مقطعي به هر دليلي از پذيرش بيشتري نسبت به ديگري برخوردار باشد، ما چه بخواهيم چه نخواهيم در زمان فعلي آقاي خاتمي از اقبال بيشتري در جامعه برخوردار است و طبيعي است نمي توان آن را ناديده گرفت.

بر اساس واقعيات حركت مي كنيم نه فضاي ذهني

اسلامي تاكيد كرد: قرارنيست ما در فضاي ذهني حركت كنيم ، ما در محيط واقعي حركت مي كنيم و در محيط واقعي برنامه ريزي مي كنيم. آرماني مي انديشيم اما آرماني عمل نمي كنيم، قرار نيست ما همه چيز را منطبق بر آرمانها كنيم و بعد گمان كنيم اين آرمانها به راحتي قابل دستيابي هستند آرمانها و اهداف چشم اندازهاي ما هستند كه بر اساس آن حركت كنيم اما واقعيت اين است كه محيط گاهي بر ما حكم مي كند كه چنين گام برداريد و چنين عمل كنيد.

وي ادامه داد: در جامعه ما امكان ارتباط اصلاح طلبان با اقشار مختلف نيست، امكان استفاده از رسانه ملي را به ما نمي دهند، اين واقعيت جامعه ما است، بنابراين ما به راههايي كه امكان ارتباط ما با مردم در آن وجود دارد متوسل مي شويم ، طبيعي است كه اين راهها به آساني آن راهها نيست اما با روشهاي خود تنگناها را برطرف مي كنيم. اين ايده آل و مطلوب ما نيست ولي واقعيت ما است.

دلايل اولويت خاتمي نسبت به مير حسين است

دبيركل مجمع نمايندگان ادوار به مهر گفت: بنابراين موضوع تلاش بيشتر اصلاح طلبان براي حضورخاتمي نسبت به ميرحسين موضوع پيچيده اي نيست ما براساس واقعيات جامعه كه همان ميزان پذيرش وسيع داخلي و خارجي نسبت به آقاي خاتمي، سابقه و برنامه هاي وي است حركت مي كنيم. اين آرمان ما است و براي رسيدن به آن تلاش مي كنيم. اسلامي خاطرنشان كرد: البته تائيد خاتمي از سوي ما به معناي رد فرد ديگري نيست.

اجماع اصولگرايان بر ميرحسين نخواهد بود

وي درباره نظر مثبت برخي اصولگرايان نسبت به ميرحسين موسوي نيز گفت: بگذاريد واقع گرا باشيم؛ اصولگرايان ممكن است در نهايت به اجماع برسند؛ اما اين اجماع در اردوگاه اصولگرايان مطمئنا بر ميرحسين موسوي نخواهد بود.
 شنبه 21 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 151]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن