تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پرهيزكارى منافق جز در زبانش ظاهر نمى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815728635




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حداد عادل:با زنداني شدن افراد به دليل عقايد سياسي‌‏شان مخالفمبايد خود را براي انقلاب بخواهيم، نه انقلاب را براي خود


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: حداد عادل:با زنداني شدن افراد به دليل عقايد سياسي‌‏شان مخالفمبايد خود را براي انقلاب بخواهيم، نه انقلاب را براي خود


تهران- خبرگزاري كار ايران
رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي گفت: براي داشتن حضور هميشگي مردم در صحنه بايد همت، پركاري، درايت، خردمندي و صداقت داشته باشيم، قول و عمل ما بايد با هم سنخيت داشته باشد و خود را براي انقلاب بخواهيم ، نه انقلاب را براي خود.

غلامعلي حداد عادل در همايش ملي سي سال انقلاب اسلامي، دستاوردها فرصت‌‏ها و آسيب‌‏ها، اظهار داشت: ده سال پيش در دانشگاه صنعتي شريف يك گردهمايي به مناسبت بيستمين سالگرد انقلاب اسلامي داشتيم وحالا اين گردهمايي به مناسبت سي امين سالگرد آن است؛ بنابراين اين ايستگاهي است كه به ما فرصت تامل مي‌‏دهد.
رئيس مجلس هفتم افزود: اين تامل آگاهانه است و با نگاهي به پشت سر و پيش رو بايد روشن كند كه از كجا آمده‌‏ايم ؟ چگونه آمده‌‏ايم و چطور بايد پيش برويم؟بنابراين معناي اينكه سي سالگي را فرصت تلقي مي‌‏كنيم، روشن است.
حدادعادل با بيان اينكه براي من خاطره انگيز است كه شاهد سي‌‏امين سال پيروزي انقلاب باشم، تصريح كرد: از سال 51 تا 57 معلم اين دانشگاه بودم و سال‌‏هاي سختي را در كنار اساتيد و دانشجويان در اين دانشگاه سپري كرده‌‏ايم.
وي ادامه داد: امروز براي ايراد سخنراني به مناسبت 30 سالگي پيروزي انقلاب يك‌‏باره اين احساس در من شكفته شد كه عجب! انقلاب شد. سي سال گذشت، كجا بوديم و به كجا رسيديم! ياد حوادث قبل از انقلاب افتادم و ياد روزي كه در ساخمان ابوريحان دانشگاه شريف كه دفتر كارم آنجا بود گاردي‌‏ها به دنبال دانشجويي، تا طبقات بالا او را تعقيب كردند و او تصميم داشت خود را به داخل حياط پرتاپ كند.
اين نماينده به مجلس هشتم گفت: لازم است خاطرات 7-6 سال قبل از پيروزي انقلاب را مطرح و جايي آن را بنوييسم ، چرا كه چنين روزهايي در اين دانشگاه كم نبود.
وي افزود: آنچه كه تصورش را نمي‌‏كرديم ، سرنگوني رژيم شاه و استقرار نظام اسلامي در ايران بود اما حالا انقلاب شده و از تاسيس حكومت اسلامي نيز 30 سال مي‌‏گذرد.
حدادعادل با تاكيد بر اينكه نفس 30 سال دوام و بقاي اين انقلاب از اهميت ويژه‌‏اي برخوردار است، اظهار داشت؟ امروز با گذشت 30 سال از انقلاب، وضعيت ما از حيث اعتماد به نفس با اوايل انقلاب متفاوت است در حالي‌‏كه ما در اوايل انقلاب شور و هيجان داشتيم و ساير دولت‌‏ها منتظر سقوط رژيم جديد بودند و براي آن اتفاق زمان تعيين مي‌‏كردند.
بنابراين سخن گفتن از 30 سال بقاي اين حكومت صحبت از نطقه قوت است و اين بقا براي خود مخالفان و موافقاني دارد.
وي ادامه داد: مدافعان آن به اينكه قدرت و نيرويي هست كه رمز ماندگاري انقلاب در داخل و خارج است، دلگرمند.
حدادعادل گفت: مخالفان نيز براين باورند كه به طور حتم چيزي وجود دارد كه باعث تداوم انقلاب تا امروز شده است و بنابراين نبايد آنها را دست كم گرفت.
وي سپس با اشاره به مقاومت گذشته و كنوني دو كشور چين و كوبا در برابر تحريم‌‏ها و چرخش سياست‌‏هاي آمريكا در قبال اين دو كشور تصريح كرد: اين اتفاق در مورد انقلاب اسلامي ايران نيز خواهد افتاد، به اين معني كه ماندگاري ما ، به ماندگاري بيشتر ما كمك مي‌‏كند و اگر ريشه دارتر شود نوع نگرش مخالفان ما تغيير خواهد كرد.
اين مدرس دانشگاه تاكيد كرد: صرفا به عنوان يك واقعيت مي‌‏گويم كه اين انقلاب يك انقلاب صددرصد مردمي است و اگر به عنوان ناظر بي طرف بخواهيم انقلاب را توصيف كنيم حقيقت اين است كه اين انقلاب با كمك هيچ دولت بيگانه و پشتيباني خارجي به وجود نيامد و به پيروزي نرسيد.
وي افزود: اين موضوع نيازي به تئوري و تحليل ندارد.انقلابي خودجوش و مردمي كه رهبري او را مردم انتخاب كردند، بدون اينكه حزب سياسي يا يك تشكيلات زير زميني داشته باشد، اسلحه آن از ساير دولت‌‏ها تامين شود ويا اينكه داراي بيانيه و مانيسفتي كه برخاسته از مكتب سياسي غير اسلامي باشد.
وي سپس خطاب به دانشجويان حاضر در جلسه تاكيد كرد: شما بايد تصوري از حكومت شاه داشته باشيد و پيرامون آن مطالعه كنيد تفاوت نسل ما با شما اين است كه ما نيمي از عمر خود را در آن فضا سپري كرده‌‏ايم، بنابراين از آن دوران تصوير و تصور شهودي داريم.
حداد عادل سپس عياشي را به عنوان مهمترين شاخصه شاه برشمرد و گفت: در آن زمان اداره كشور به دست كسي بود كه در ظاهر مغرور اما در باطن فلج و عصباني و تحليل درستي از اوضاع نداشت و از اينكه چرا اتفاقي قرار بود بيفتد.همچنين در مورد حضور آمريكا، مساله نفت ، نقش انگليس و اسرائيل و ترسي كه كارگر در دل شاه ايجاد كرده بود و اينكه در نهايت به اسرائيل متوسل شد تا براساس برنامه تبليغاتي وجهه شاه را بهتر كند.
اين استاد دانشگاه در بخش ديگري از سخنانش با مقايسه تعداد زندانيان سياسي پيش و پس از انقلاب خاطرنشان كرد: در زمان مجلس ششم، عده‌‏اي را در شلوغي‌‏هاي دانشجويي گرفته بودند كه به عنوان مثال فردي كه كپسول گازي را در حياط خوابگاه دختران آتش زده بود، دستگير شده بود و او را زندان سياسي مي‌‏ناميدند.
وي تاكيد كرد: من با اينكه كسي را به دليل عقايد سياسيش بگيرند و زنداني كنند، مخالفم.
وي خطاب به دانشجويان ادامه داد: اينكه دانشجويان بدانند، انقلاب چه گذشته‌‏اي داشته و مردم چه ديدند بسيار اهميت دارد، در آن برهه مردم جان خود را در دست گرفتند و آمدند و آن رژيم را اين طور سرنگون كردند.
بنابراين دستاوردهاي ما از اين انقلاب صددرصد مردمي است كه قبل از آن نيز هيچ تجربه‌‏اي از چنين حكومتي نداشتيم و امروز پس از سي سال انقلاب توانسته پايه‌‏هاي حكومت را تحكيم، قانون اساسي، مجلس، ‌‏دولت، شوراي نگهبان و مجمع تشخيص مصحلت نظام را مستقر سازد.
وي با بيان اينكه راه حركت در فضاي كنوني مشخص است، تصريح كرد: در حال حاضر بن بستي به لحاظ سياسي وجود ندارد و ايران نمونه‌‏اي از حكومت ديني در دنيا به وجود آورده است و اين مهم است؛ چرا كه در غرب تصور بر اين بود كه ديگر حكومت ديني در دنيا وجود ندارد و در مورد حكومت ديني تصورشان مانند قرون وسطايي بوده و هست.
اين استاد دانشگاه ادامه داد: اين درست است كه ما ماهيت خود و اسلام را به درستي به دنيا معرفي نكرده‌‏ايم اما صهيونيست‌‏ها نيز با عملكرد، ابزار و رسانه‌‏هاي در اختيار خود مانع‌‏تراشي مي‌‏كنند.
حداد عادل يكي ديگر از دستاوردهاي انقلاب اسلامي را انتقال نرم قدرت برشمرد و گفت: ‌‏اگر در شرايط كنوني فردي رئيس‌‏جمهور است پس از اتمام دوره‌‏اش جاي خود را به رئيس‌‏جمهور ديگري مي‌‏دهد به عنوان مثال پس از هاشمي مردم به فرد ديگري راي دادند و فردي مانند او در حالي كه خود را نامزد مي‌‏كند اما مردم به فرد ديگري راي مي‌‏دهند و اين در وضعيتي است كه ممكن است نظر ما چيز ديگري باشد.از اين رو ما تنها كشوري هستيم كه چهار نفر كه در كارنامه خود تجربه رياست جمهوري را دارند در كنار يكديگر مشغول به كار و زندگي هستند و اصطلاح رئيس‌‏جمهور سابق تنها در كشور ما در مقايسه با ساير كشورهاي مسلمان اطراف كاربرد دارد.
وي ادامه داد: اين خيلي مهم است كه ما نمي‌‏توانيم نتيجه انتخابات را پيش بيني كنيم و پس از آن نيز مي‌‏توانيم نتيجه آن را تحمل كنيم كه شايد از نتيحه آن خوشمان هم نيايد و اين در منطقه نمونه‌‏اي ندارد.
رئيس مجلس هفتم در عين حال تصريح كرد: در زمينه پيشرفت‌‏هاي علمي و صنعتي نيز پيشرفت خوبي داشته‌‏ايم و اين در افزايش تعداد دوره‌‏هاي تحصيلات تكميلي و به ويژه مقطع دكتري رشته‌‏هاي فني كاملا مشهود است.
وي افزود: همه چيز را بايد براي انقلاب بخواهيم و براساس فكر و انديشه بحث كنيم و انقلاب را حس كنيم.
وي ادامه داد: در حال حاضر يكي از مسايل مهم كشور را در اين مي‌‏دانم كه مجلس ما،هويت سياسي و برنامه ندارد.
او با تاكيد بر ضرورت يافتن راه علاج اين معضل ، اظهار داشت: همه ما نماينده مجلس هستيم و در كنار يكديگر و براي هم احترام قائل هستيم و مشكلاتي كه بر شمردم ارتباطي به مجلس ششم ،‌‏هفتم و هشتم ندارد.
وي افزود: درجلسه نمايندگان ادوار نيز بارها تاكيد كرده‌‏ام كه وقتي مي‌‏گوييم مجلس، به طور دقيق نمي‌‏دانيم راجع به كسي و چه چيزي صحبت مي‌‏كنيم.از اين رو اگر 290 نفر نماينده از سراسر كشور دور هم جمع مي‌‏شوند آيا مي‌‏توانند هويت واحدي به لحاظ روش و بينش بيابند؟بنابراين بايد ديد كه چه اشكالاتي از اين پراكندگي به وجود مي‌‏آيد و تصميم گيري‌‏ها بايد چگونه و برچه اساسي باشد؟
حدادعادل ادامه داد: در مجلس 10 نماينده مي‌‏توانند طرحي بنويسند كه به عنوان طرح دو فوريتي تقاضا شود كه اين وقت مجلس را مي‌‏گيرد ، كار دولت و مجلس با يكديگر انطباق ندارد از اين رو بايد ترتيبي اتخاذ شود تا يك جرياني فرضاً اصولگرا پيروز است در اتخاذ تصميمات وحدت نظر داشته باشد.
وي گفت:بنابراين دولت و مجلس بايد با هم بنشينند و براي مواردي مثل اجراي اصل 44 تصميم گيري كنند.اين يك اشكال ساختاري است و تصميم ما پشت صحن علني مجلس كه از نيروي واحدي نشات گرفته باشد و مجلس بداند به چه چيزي راي بدهد، نداريم.به عنوان مثال امروز 80 نماينده استيضاح وزير را مي‌‏خواهند و فردا صبح به 4 نفر تقليل مي‌‏يابد.اينجا اين سوال مطرح است كه اگر استيضاح مي‌‏كنيد چرا آن را پس مي‌‏گيريد؟ و اين كار معنايي جز اين ندارد كه ريشه تصميم گيري‌‏هاي ما در خاك عميق نشده است.
حدادعادل گفت:من در جمع دانشجويان به واقعيتي اشاره مي‌‏كنم ما تا زماني كه مردم را داشته باشيم، بيمه هستيم از اين رو مردم را نبايد از دست داد اگر آن‌‏ها درصحنه باشد كارها تضمين شده است و آن استقلالي كه انقلاب به وجود آورد، انقلاب محفوظ مي‌‏ماند و براي داشتن حضور هميشگي مردم در صحنه بايد همت، پركاري،درايت، خردمندي و صداقت با مردم را داشته باشيم، قول و عمل ما بايد با هم سنخيت داشته باشد و خود را براي انقلاب بخواهيم ، نه انقلاب را براي خود.
پايان پيام

كد خبر: 464449
 سه شنبه 3 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 187]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن