تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه هر كس را حق سود ندهد، باطل زيانش رساند و هر كس به راه هدايت نرود، به كجر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805644215




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نيويورك تايمز : سياست خاورميانه اي آمريكا بايد اصلاح شود


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: نيويورك تايمز : سياست خاورميانه اي آمريكا بايد اصلاح شود
روزنامه نيويورك تايمز، با نشانه شكست دانستن سياست هاي جرج بوش كه در سفر خاورميانه اي اخير وي آشكار شد نوشت: جانشين رئيس جمهوري كنوني آمريكا با مشكلات فراواني رو به رو خواهد بود.
به گزارش شبكه خبر ، شماره امروز اين روزنامه آمريكايي در مقاله اي، با اشاره به سخنراني جرج بوش در سرزمين هاي اشغالي و تاكيد دوباره وي بر راه حل تشكيل دو كشور مستقل كه در آن فلسطينيان و اسرائيلي ها در صلح در كنار يكديگر زندگي مي كنند، نوشت: از آنجا كه وي هفت سال (در دوره رياست جمهوري اش) به درگيري ها در اين منطقه بي توجهي كرده بود، مذاكره هايي كه در نوامبر گذشته (آبان 86) در "آناپوليس" آغاز كرد، پيشرفت اندكي داشت.

نيويورك تايمز افزود: جرج بوش حتي از سفر اخيرش به خاورميانه، براي فشار آوردن بر دو طرف براي دادن كمترين امتيازها، استفاده نكرد.

اين روزنامه، درباره موارد لازم جهت دستيابي به آنچه آمريكايي ها صلح ميان دو طرف درگير در فلسطين و اسرائيل مي نامند، نوشت: اسرائيلي ها بايد فعاليت شهرك سازي را متوقف كنند. فلسطيني ها هم بايد براي پايان يافتن حملات به اسرائيل تلاش كنند. آمريكا هم لازم است كه براي تحقق وعده ها، پافشاري كند، چيزي كه جرج بوش و وزير خارجه اش، كاندوليزا رايس، كمتر علاقه به انجام دادن آن نشان داده اند.

نيويورك تايمز در ادامه تاكيد كرد: جرج بوش پس از سه روز اقامت در قدس (اشغالي)، با محمود عباس، رئيس تشكيلات خودگردان فلسطيني در مصر - و نه در رام الله - ديدار كرد. حقيقتي كه فلسطينيان آن را به موقع و با خشم و نگراني گوشزد كردند.

روزنامه در ادامه اين مقاله، با ارائه پيشنهادهايي به رياست جمهوري آينده آمريكا نوشت: رئيس جمهوري بعدي آمريكا بايد پايبندي محكم تر و سريع تري به فرايند صلح داشته باشد؛ گروه هاي ماهرتر و خلاق تري از مشاوران را براي خود منصوب كند و
بايد راه حل ها را با حساسيت بيشتر و راستگويي بيشتر از بوش پيگيري نمايد.

نيويورك تايمز درباره هدف از سفر چند روز پيش بوش به عربستان سعودي نيز نوشت: دو ماه پس از اين كه ديك چني، معاون رئيس جمهوري آمريكا به عربستان سفر كرد تا از اين كشور افزودن بر توليد نفت خام را طلب كند، جرج بوش، به همين منظور به عربستان رفت.

سعودي ها نيز تا حدودي همكاري كردند و موافقت كردند كه توليد خود را مقداري بالا ببرند كه البته در كاستن از قيمت خرده فروشي بنزين در آمريكا و همچنين وابستگي آمريكا به واردات نفت تاثيري ندارد.

اين روزنامه با ناشايست خواندن چنين تقاضايي از سوي بوش به عنوان رئيس جمهوري آمريكا نوشت: رئيس جمهوري بعدي آمريكا بايد تلاش فراواني براي كاستن از سطح مصرف سوخت هاي فسيلي در آمريكا و وابستگي اش به عربستان انجام دهد.

نيويورك تايمز در زمينه موضوع گيري آمريكا درباره لبنان نيز كه در اين سفر مطرح كرد نوشت: در حالي كه بوش در منطقه حضور داشت حكومت غربگراي لبنان، بيش از گذشته عرصه را به "حزب الله" واگذار كرد.

بوش، فراتر از وعده سرعت دادن به انتقال كمك هاي نظامي آمريكا به لبنان و ترغيب كردن سران عربي براي هم پيمان شدن با جناح سنيوره، كمك اندكي به فواد سنيوره، نخست وزير اين كشور - فردي كه پيش از اين، نمادي از ادعاهاي رو به تشكيل بودن دموكراسي بوش بود - فراهم كرد.

اين روزنامه آمريكايي ادامه داد: اين در حالي است كه بوش همچنان با لجاجت، از گفتگو با طرفداران حزب الله - ايران و سوريه - خودداري مي كند و تمام آنهايي را كه بر گفتگوي مستقيم با اين طرف ها تاكيد مي كنند - در انتقادي شديد از باراك اوباما متهم كرد.

نيويورك تايمز در ادامه تاكيد كرد : بوش، با سياست شكست خورده خود در جنگ عراق، افراط گرايي در منطقه را افزايش داده است و نوشت: خودداري كردن بوش از مذاكره، باعث شده است تا ايران، آسان تر برنامه هاي هسته اي اش را پيگيري كند. رئيس جمهوري بعدي آمريكا در اين زمينه به راه بهتري نياز دارد.

اين روزنامه همچنين درباره سياست هاي آمريكا در برخورد با عراق، افغانستان و پاكستان تصريح كرد: در مصر، رئيس جمهوري آمريكا با رهبران اين سه كشوري كه بزرگ ترين چالش ها را براي جانشين وي ايجاد خواهند كرد، ديدار كرد: بحث برنامه ريزي و اجراي عقب نشيني زمانبندي شده از عراق و افغانستان، شكست دادن القاعده و طالبان در افغانستان و كمك كردن به پاكستان مسلح به توان تسليحاتي هسته اي، براي شكست دادن اين افراطي ها، وي در هيچ يك از اين جبهه هاي خطرناك، دستاورد و پيشرفتي نداشت.

نيويورك تايمز درباره در پيش بودن انتخابات رياست جمهوري آمريكا خاطرنشان كرد: راي دهندگان آمريكايي ها اكنون بايد به برنامه هاي نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري كشورشان، درباره اينكه چه طرح هايي براي وارونه كردن اين وضع فاجعه بار دارند، گوش دهند.
 سه شنبه 31 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 395]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن