تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسیارند دانشمندانی که جهلشان آنها را کشته در حالی که علمشان با آنهاست، اما به حالش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821065506




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نيويورك تايمز: دولت بعدي آمريكا بايد بدون پيش شرط با ايران گفت وگو كند


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: نيويورك تايمز: دولت بعدي آمريكا بايد بدون پيش شرط با ايران گفت وگو كند
نيويورك تايمز در مقاله اي انقلاب ايران را قيامي مذهبي و ملي گرايانه عليه دخالت آمريكا در جمهوري اسلامي خواند و از دولت بعدي آمريكا خواست با در نظر گرفتن منافع مشترك با ايران به گفت وگو با تهران وارد شود.
به گزارش ايسنا راجر لاكمن، ستون نويس روزنامه نيويورك تايمز در مطلبي نوشت: نيكلاس برنز پيش از آنكه اوايل سال جاري ميلادي از وزارت امور خارجه آمريكا بازنشسته شود معاون امور سياسي و مذاكره كننده ارشد آمريكا در خصوص ايران بود. اما چند بار در طول سه سال به عهده داشتن اين سمت با يك ايراني ديدار كرد؟ نه حتي يك بار.
برنز اجازه انجام اين كار را نداشت. حضور وي قرار بود پاداشي باشد در ازاي تعليق غني سازي اورانيوم با ايران براي نشستن بر سر ميز مذاكره.
برنز كه 52 ساله است، در سال 1980 به وزارت امور خارجه آمريكا پيوست و از نسل ديپلمات هاي آمريكايي بود كه هرگز به ايران، قدرت در حال طلوع در خاورميانه حتي در زماني كه نفت 70 دلاري بود، قدم نگذاشتند.
نويسنده اين مطلب افزود: اگر ما در خصوص خاورميانه جدي هستيم، اين (روند) بايد تغيير كند. در حال حاضر وال استريت، سياست خارجي را در مبارزات انتخاباتي آمريكا به حاشيه كشيده است، اما اين مساله بعد از پنجم نوامبر دوباره محوريت پيدا مي كند. رييس جمهور آتي با دو جنگ غيرقابل حل (عراق و افغانستان) و يك جدول زماني شايد دو ساله براي جلوگيري از دستيابي ايران به قابليت تسليحات هسته اي روبرو خواهد شد.
اين در حالي است كه تهران بر صلح آميز بودن برنامه هسته اي اش تاكيد داشته و همواره به صراحت گفته است سلاح هسته اي در دكترين دفاعي جمهوري اسلامي جاي ندارد و ايران فقط به دنبال توليد انرژي با هدف برآوردن نيازهاي رو به رشد انرژي در اين كشور است.
نويسنده اين مطلب افزود: به غير از مساله هسته اي، ثبات بلندمدت عراق و افغانستان مانند صلح در لبنان و حل مناقشه اسرائيلي فلسطيني بدون همكاري ايران غير ممكن است.
در اين گزارش آمده است: باراك اوباما در خصوص ايران گفته است كه «از نظر ما وارد گفت وگو با آنها نشدن بي معناست.»
 شنبه 4 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن