تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):باعلما همنشینی کن تا سعادتمند شوی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815617815




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مخالفان جنگ ،اظهارات نامزد جنگ طلب جمهوريخواه آمريكا را قطع كردند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مخالفان جنگ ،اظهارات نامزد جنگ طلب جمهوريخواه آمريكا را قطع كردند
سياسي
نيويورك - مخالفان جنگ در آمريكا، نطق تبليغاتي جان مك كين نامزد جنگ طلب جمهوريخواهان در انتخابات رياست جمهوري اين كشور را با شعارهاي ضد جنگ قطع كردند.

ايران و نوع تعامل با آن در آينده، همچنان بحث داغ نامزدهاي انتخاباتي رياست جمهوري آمريكا است و در برخي روزها از جمله روز دوشنبه حتي در صدر مباحثات نامزدها قرار گرفت.

در يكسو اين نامزدها، نامزد حزب جمهوريخواه يعني جان مك كين ‪ ۷۲‬ساله قرار دارد كه خواهان تداوم راه بوش در مقابل ايران است و در سوي ديگر باراك اوباما قرار دارد كه خواهان مذاكره است.

البته اوباما در روزهاي اخير تحت فشارهاي فزاينده لابي‌هاي يهودي در آمريكا و رقيب جمهوريخواه خود ، موضع خود را در قبال ايران تا حدودي تغيير داده است.

#‪;۱۶۰‬مك كين نامزد حزب جمهوريخواه در انتخابات رياست جمهوري آمريكا روز دوشنبه و در يك ميتينگ تبليغاتي يك بار ديگر به اوباما نامزد ارشد حزب دمكرات به خاطر سياست مذاكره با ايران حمله كرد و او را خام و بي تجربه خواند.

وي گفت كه ايران خطرش بيش از شوروي سابق براي آمريكا است و مقايسه اين دو توسط اوباما نشان از قضاوت بي‌دقت است.

اوباما روز يكشنبه در رابطه با اين مسئله گفته بود: ايران، كوبا و ونزوئلا در مقايسه با شوروي سابق خطري كوچك به شمار مي‌روند،آنها خطري جدي در مقايسه با شوروي براي ما نيستند و ما حاضر به گفت و گو با شوروي بوديم كه مي‌گفتند مي‌خواهيم شما را از روي زمين محو كنيم.

مك كين با رد هر گونه مذاكره مستقيم ميان مقامهاي ارشد آمريكا و ايران در ادامه گفت: ايران متعهد به نابودي اسرائيل است و اينها نشان مي دهد خطر ايران به هيچ وجه كوچك نيست.

اين اظهارات مك كين توسط گروهي از تظاهركنندگان مخالف جنگ كه شعار مي دادند با ايران جنگ نكنيد، قطع شد.

اوباما نيز روز دوشنبه در يك سخنراني و در پاسخ به مك كين گفت:
بگذاريد كاملا روشن كنم ايران خطري بزرگ هست اما شوروي خطرش بيشتر بود شوروي هزاران تسليحات هسته‌اي داشت و ايران يكي هم ندارد.

نامزد ارشد دمكراتها در انتخابات رياست جمهوري آبانماه در آمريكا ، لفاظيهاي بوش درباره ايران را شكست خورده و بي‌اثر دانست و گفت راه ديگر اين است كه مانند كندي و ريگان كه با شوروي مذاكره كردند از ديپلماسي مستقيم ، با نظم و سرسخت استفاده شود.
 سه شنبه 31 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 325]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن