تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 2 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كارى او را اندوهگين و به خود مشغول كند و او با اخلاص براى خدا بسم اللّه‏ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812151836




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هاشمي رفسنجاني: امروز روحانيت مسووليت سنگيني به عهده دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: هاشمي رفسنجاني: امروز روحانيت مسووليت سنگيني به عهده دارد
داخلي. سياسي. هاشمي رفسنجاني.

رييس مجلس خبرگان رهبري گفت: امروز روحانيت مسووليت بزرگي را به عهده دارد.

به گزارش دوشنبه ايرنا آيت ا... "اكبر هاشمي رفسنجاني" در ديدار گروهي از علما و روحانيان خوزستان در اهواز با يادآوري وظيفه سنگين روحانيان در حفظ و تقويت انقلاب اسلامي افزود:امروز حجت الهي بر ما تمام شده و اگر ما نتوانيم اين دستاورد بزرگ را خوب تقويت و به نسل‌هاي آينده واگذار كنيم ممكن است خشم الهي شامل ما شود.

وي گفت:اگر در خصوص اين حجتي كه در ايران به دست ما آمده كوتاهي كنيم بايد آماده پرسش الهي باشيم، و در صورت كوتاهي پاسخي در مقابل خداوند نخواهيم داشت.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام اظهارداشت: فراهم شدن زمينه براي ترويج و گسترش علوم ديني از مهمترين الطاف خداوند است.

آيت ا... هاشمي رفسنجاني با اشاره به اينكه حدود ‪ ۲۵۰‬سال اداره حكومت اسلامي با معصومين(ع) و پس از آن نيز كساني به نيابت امام زمان(عج) ولايت امر را به داشتند افزود: كسي كه مي‌خواهد به نيابت از امام زمان (عج) حكومت را بر عهده مي‌گيرد، بايد داراي شرايط خاصي باشد. آن شرايط اختراع ما نيست و از متن روايات ولايت استفاده شده است.

وي شرايط مسووليت رهبري را در جامعه اسلامي، عالم و فقيه توانا، عادل، متقي،آگاه به زمان، شجاع و مدبر ذكر كرد و گفت: تشخيص چنين فردي به عهده خود ما گذاشته شده يعني مردم هستند كه بايد اينها را شناخته و انتخاب كنند.

رييس مجلس خبرگان رهبري افزود: انتخاب رهبر در جامعه ديني تجميع بين راي مردم، تعليمات الهي و مباني ديني است، اين موضوع تبديل به يك نظام شده و اگر اين نظام درست اداره يكي از خواصش اين است كه مردم احساس مي‌كنند در سرنوشت خودشان شريك هستند.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني گفت: تفاوت امروز اداره حكومت در ايران با ساير كشورها در اين است كه آنها شرايط ذكر شده در مديريت را ندارند در صورتيكه براي انتخاب رهبري در حكومت جمهوري اسلامي شرايط سختي قرار داده شده است.

وي افزود: شرط بقا نيز در چنين شرايطي ديده شده يعني اگر كسي با چنين شرايطي براي رهبري جامعه اسلامي انتخاب شد و سپس معلوم شد كه ديگر شرايط را ندارد، ديگر شرعا نمي‌تواند تصرف كند.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: سلسله روحانيت كه به عنوان نايبان امام زمان(عج) در تاريخ ديده شدند حافظ واقعي پيام آسماني، قرآن هستند و براي شيعه مايه افتخار است كه چنين تنظيمي را در ساختار خودش كه سياسي نيز هست، كرده است.

آيت ا... هاشمي رفسنجاني افزود: در عصر حاضر لطف الهي از آستين شخصيتي بزرگ مانند امام(ره) بيرون آمد كه انسان بي‌نظيري بود، در مجموعه انساني فيلسوف، عارف، فقيه، سياست مدار، مدير، مدبر و نابغه بود، و با درهم پيچيدن تومار سلسله ‪ ۲۵۰۰‬ساله شاهنشاهي در ايران، حكومت اسلامي مبتني بر مكتب اهل بيت(ع) را ايجاد كردند.

رييس مجلس خبرگان رهبري اظهارداشت:انقلاب ما مثل روي كار آمدن هيچ يك از حكومت‌ها در جهان نيست. انقلاب ما، عظيم‌ترين انقلاب تاريخ است. در تاريخ انقلابي نداشتيم كه جامعه را تبديل به جامعه‌اي كند كه محوريتش دين اسلام و مكتب اهل بيت(ع) باشد. در اين نوع حكومت تمام مقررات بايد الزاما مطابق اسلام و مكتب اهل بيت(ع) باشد و اين موضوع واقعا بي‌سابقه است.

وي گفت: اين موضوع ساختار شد و تبديل شد به قانون اساسي و قانون اساسي تبديل شد به قوانين عادي و ساختارهاي حكومتي بر اين پايه بنا شد. چنين نعمتي را خداوند در عصر ما با پيش تازي امام (ره) با رهبري ايشان و با كار روحانيت قرار داد. البته مردم اگر كمك نمي‌كردند روحانيت كاري نمي‌توانست انجام دهد.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود:اين ويژگي روحانيت بود كه توانست اين انقلاب عظيم را در ايران پيروز كند و ارزش روحانيت پس از انقلاب نيز محفوظ ماند.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام براي شركت در يادواره شهداي لشكر ‪ ۹۲‬زرهي ارتش جمهوري اسلامي ايران، ديدار با علما، دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي و بررسي وضعيت خوزستان به اين استان سفر كرده است.ك/‪۲‬
 دوشنبه 30 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 333]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن