تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):شعبان ماه من است. هر كه ماه مرا روزه بدارد، روز قيامت شفيع او خواهم بود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815164339




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آيت الله هاشمي رفسنجاني در كنگره شميم ولايت:مردم بزرگ‌ترين سرمايه‌هاي انقلاب هستند


واضح آرشیو وب فارسی:موج: آيت الله هاشمي رفسنجاني در كنگره شميم ولايت:مردم بزرگ‌ترين سرمايه‌هاي انقلاب هستند
خبرگزاري موج - رييس مجلس خبرگان رهبري گفت: حكم ولايت علي‌ابن‌ابي‌طالب و امامت او بعد از پيامبر (ص) روح ، محور و حافظ اسلام و غدير نمايشگاه چند مرحله از تكامل دين است.
به گزارش موج، آيت‌الله علي‌اكبر هاشمي رفسنجاني روز دوشنبه در كنگره شميم ولايت(غدير خم) كه در مصلاي شهرستان قائم‌شهر برگزار شد، افزود كه وجود بيش از هزار شهيد و چند هزار جانباز و آزاده در قائم‌شهر نشان‌دهنده پايبندي اين مردم به آرمان‌هاست و اميد ما نيز به همين آرمان‌هاست.
وي غدير را نقطه پرگار و محور همه انسان‌ها دانست و افزود: به هر گوشه‌اي كه نگاه كنيم قله برافراشته علي‌بن‌ابيطالب و مكتب اسلام را مي‌بينيم .
هاشمي رفسنجاني افزود: در طراحي اسلام شخصيت علي (ع) و ائمه معصوم جزء پايه‌هاي اصلي بودند و خدمت به پيغمبر و قرآن نقطه اساسي اين محور بود.
وي ادامه داد : ولايت عنصري است كه در رسالت ارزش اساسي به شمار مي‌آيد و بعد از رسالت راه آن را ادامه مي‌دهد .
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام خاطرنشان كرد : ولايت در مكتب اسلام پايه اجتهاد نيز هست كه اجتهاد مكمل ولايت محسوب مي‌شود .
وي اظهار كرد: تصادفي نبوده كه از ابتداي برنامه آفرينش هميشه و همه جا علي‌بن‌ابيطالب در كنار پيغمبر ديده شود.
هاشمي رفسنجاني هم‌چنين با بيان اين كه علي (ع) در همه آلام پيامبر (ص) شريك بود، افزود : حضرت علي (ع) در شعب ابي‌طالب كه بدترين و سخترين دوره مسلمانان آن زمان بود كارهاي بزرگي براي كم‌كردن فشار انجام داد .
وي با اشاره به داستان ليله‌المبيت ادامه داد : حضرت علي (ع) در آن حادثه كار بزرگي انجام داد تا مسلمانان تا آخر عمر دست از دامن علي برندارند .
رييس مجلس خبرگان رهبري جنگ‌هايي را كه علي‌بن ابيطالب به عنوان فرمانده در آن حضور پيدا مي‌كرد به ميدان آموزش تشبيه كرد و گفت : در اين ميدان‌ها علي (ع) فضا را متحول مي‌كرد و بهترين مسلمانان در همين جنگ‌ها جذب اسلام مي‌شدند.
وي با اشاره به جنگ احزاب گفت : در اين جنگ همه سپاه كفر مي‌خواستند نهال نوپاي اسلام را از پا درآورند كه گره اين جنگ با مردانگي علي‌بن ابيطالب باز شد؛ اين‌ها نقاط اساسي و سنگيني است كه اسلام از آن عبور كرده است.
هاشمي رفسنجاني هم‌چنين با بيان اين كه ظاهربينان فدك را مزرعه آبادي ديدند كه حضرت محمد (ص) به حضرت زهرا (س) واگذار كرده بود، افزود : متأسفانه بعضي در آن زمان بحث ارشاد را پيش كشيدند كه اصلاً اين طور نيست؛ فدك رمزي الهي و آسماني دارد كه هنوز روشن نشده است .
وي ادامه داد : در زمان حيات پيامبر، حضرت فاطمه محصول فدك را بين فقرا و همسران پيامبر پخش مي‌كرد نه آن كه خود از آن برداشت كند، ولي بعد از رحلت حضرت زهرا (س) فدك به رمز بيانگر حقانيت اهل بيت تبديل شد .
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اين كه انسان با ورود به بوستان و مسجد فاطمه (س) در فدك از حالت طبيعي خارج مي‌شود، افزود: همه مردم در آنجا عاشق حضرت (س) هستند؛ در حالي كه شيعه نيز نيستند.
هاشمي رفسنجاني ادامه داد: پيغمبر در معراج خود نيز در نقاط حساس آسمان‌ها با علي‌بن ابي‌طالب مواجه شد و با وجود انبوه ملائكه در معراج چهره علي‌ابن ابي‌طالب به نحوي بزرگ نشان داده مي‌شد.
وي با بيان اين كه حكم ولايت علي(ع) و امامت او پس از پيامبر (ص) روح ، محور و حافظ اسلام است، افزود: غدير نمايشگاه چند مرحله از تكامل دين است و نقاط اساسي دين در آنجا گفته شده است.
هاشمي رفسنجاني در ادامه سخنانش با بيان اين كه اصل دين صحنه آزمايش است كه انسان‌ها در آن با اختيار و توجه به عقل، چشم و گوش، راه خود را انتخاب كرده‌اند تا به خدا برسند.
وي رهبري امام راحل را هديه تاريخي و اتمام حجت براي ملت ايران دانست و افزود: با رهبري ايشان توانستيم راه و حكومت اهل بيت(ع) را احياء كنيم.
هاشمي رفسنجاني تصريح كرد: امروز فقط در ايران حكومت اسلامي شيعه با اين قدرت وجود دارد كه اين مساله وظيفه ما را بسيار سنگين مي‌كند.
وي از مردم به عنوان بزرگ‌ترين سرمايه‌هاي انقلاب ياد كرد و گفت: روحانيت در همه دوران تاريخ مرشد بسيار خوب، پناهگاه و پشتيبان مردم بوده است.
هاشمي رفسنجاني در بخش ديگري از سخنانش با بيان اين كه مازندران در طول تاريخ كمتر به مظاهر قدرت هاي متجاوز آلوده شده است، گفت: مردم مازندران امروز خوب در صحنه هستند و روحانيت بسيار خوب و شخصيت‌هاي بسيار بزرگي در اين استان وجود داشته و دارند كه فقط نيازمند توجهي كوچك از سوي مسئولان هستند.
هاشمي رفسنجاني گفت: طرح‌هاي زيادي در دوران مسئوليت اجرايي خود داشتم كه اگر عملي شوند، مازندراني‌ها براي هميشه در تمدن و رفاه خواهند بود.
وي در پايان يادآور شد: به تنهايي در سه استان شمالي كشور مي‌توان بيشتر از كشور ژاپن كار كرد و تمدن آفريد.
 دوشنبه 25 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 266]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن