تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):حيا زينت اسلام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819809495




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مهدي هاشمي امتيازات ويژه‌اي داشته است/علت مرگ وبلاگ نويس همچنان بررسي مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: "مهدي هاشمي" امتيازات ويژه‌اي داشته است/علت مرگ وبلاگ نويس همچنان بررسي مي‌شود
سخنگوي دستگاه قضايي گفت: جان هر مسلمان و شهروندي محترم است و به احتمال اينكه وي به مرگ غيرطبيعي نيز فوت شده باشد وظيفه جدي ما اين است كه اين مساله را پيگيري كنيم.
به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمين غلامحسين محسني اژه‌اي در سي‌ونهمين نشست خبري به تشريح بيانيه خانوادگي مهدي هاشمي، مرگ ستار بهشتي، اجراي حكم تروريست‌ها، اعدام قاچاقچيان مواد مخدر، و واكنش رسانه‌هاي غربي نسبت به اين مسايل پرداخت.

وي در رابطه با بيانيه خانواده مهدي هاشمي اظهار داشت: در مورد بردن مريض به زندان رسانه‌ها مطالبي را مطرح كرده بودند كه به هر زنداني به هر ميزاني كه ممكن است توجه شود، اما آنچه را كه خانواده زنداني خواهان هستند مقدور نيست و اين درحالي است كه امكانات خانواده هاشمي بيشتر از بسياري از زنداني‌هايي است كه در زندان به سر مي‌برند.

سخنگوي قوه قضاييه ادامه داد: مهدي هاشمي بيش از يك ماه در انفرادي بوده اما با اين وجود چندين بار با خانواده، مادر، پدر و...تماس تلفني داشته است.

*مهدي هاشمي با تشخيص عدم مشكل جسمي از بيمارستان به اوين منتقل شد

وي با بيان اينكه هر فردي كه به مواردي متهم است و حكم وي قطعي نشده بيان آن در رسانه‌ها درست نيست و نبايد اتهامات نام برده مطرح شود، اظهار داشت: بازپرس اتهاماتي را كه متوجه مهدي هاشمي است مورد تحقيق قرار داده است.

وي درمورد سخنان مهدي هاشمي كه به پزشك گفته بود ناراحتي قلبي دارد، اظهار داشت: پس از ابراز ناراحتي مهدي هاشمي بلافاصله به بازپرس دستور داده شد كه پزشك مهدي را معاينه كند و پس از معاينه چيزي توسط پزشك مشاهده نشد.

حجت‌الاسلام والمسلمين محسني اژه‌اي افزود: با وجود گزارش پزشك با اصرار خانواده مهدي هاشمي كه خواستند پزشك مورد اعتماد آنها وي را معاينه كند، ايرج ناظري روز 10 آبان ساعت 16:30 وي را معاينه كرده كه پس از آن ناراحتي قلبي مشاهده نشد، ولي براساس اصرار خانواده باز هم مهدي هاشمي بستري و آنژيوگرافي شد.

سخنگوي قوه قضاييه افزود: به طور متعارف فردي كه در بازداشت موقت بوده نمي تواند بدون اذن بازپرس از زندان خارج شود و باز هم به اذن بازپرس براي خروج همراه با مأمور اعزام مي‌شود.

وي تصريح كرد: مهدي هاشمي روز دوشنبه قبل از ظهر مهدي هاشمي به بيمارستان اعزام و آنژيوگرافي انجام مي‌شود و در همين مدت نيز ملاقات‌هايي داشته و پس از آنژيوگرافي مشخص شد كه مهدي از ناحيه قلب و عروق هيچ مشكلي ندارد و به گفته پزشك معالجش ظرف 24 ساعت مرخص خواهد شد، اما فرداي آن روز نياز به آزمايش كليه مطرح شد كه روز جمعه به دليل عدم مشكل جسمي مهدي به زندان منتقل شد.

*مساله مرگ وبلاگ نويس همچنان در دست بررسي است

سخنگوي قوه قضاييه در مورد مرگ ستار بهشتي وبلاگ‌نويس گفت: اتهام وي مجاز به گفتن نيست اما در دادسراي جرايم فرهنگ و رسانه مورد بررسي قرار گرفت، اما ستار بهشتي ساكن رباط كريم بوده كه دادسراي رباط كريم براي جلب وي ظهر روز 9 آبان اقدام به دستگيري وي در منزل بهشتي مي‌كند.

وي ادامه داد: ضابطين دادگستري(پليس) وقتي كسي را دستگير مي‌كنند به همان محل برمي‌گردند و اقدامات قضايي و اداري را بر مسئله مورد نظر انجام مي‌دهند پس از اقدامات قضايي اداري دادسراي رباط كريم اين پرونده به تهران اعزام مي‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمين محسني‌اژه‌اي با بيان اينكه بازپرس ذي‌ربط اقدامات اوليه را در تاريخ 10 آبان شروع كرد اظهار داشت: پس از اقدامات تحقيقي قرار وثيقه 100 ميليون تومان براي اين فرد صادر مي‌شود بنابراين اگر وثيقه موجود بود وي آزاد مي‌شود و اگر وثيقه‌اي نباشد همراه با قرار صادره به زندان مي‌رود.

وي در رابطه با به زندان رفتن ستار بهشتي گفت: اين فرد روز دهم آبان توسط بازپرس همراه با نامه‌اي به اين مبنا كه ادامه اين تحقيقات به پليس واگذار شود به زندان اوين معرفي مي‌شود و ساعت 16:20 دقيقه روز دهم آبان در زندان اوين پذيرش شده و به بند 350 عمومي زندان اوين منتقل مي‌شود.

دادستان كل كشور تصريح كرد: براساس نامه‌اي كه پليس فتا به زندان داده بود روز يازدهم ساعت 11 براي ادامه تحقيقات متهم را تحويل گرفته و در روز 13 طبق اعلام پليس بهشتي فوت كرده و بلافاصله به سيستم قضايي پرونده جديدي براي فوت وي در دادسراي امور جنايي اعلام مي‌شود.

وي ادامه داد: هنگامي كه بهشتي در زندان اوين بوده چندين بار اظهار داشته كه احساس خستگي مي‌كنم، در ناحيه قلب احساس درد دارم كه همين موضوع باعث مي‌شود پزشك وي را معاينه كرده و پس از معاينه مطلب خاصي را در ناحيه قلب مشاهده نمي‌كند و پس از معاينه در بهداري فرد به پليس تحويل داده مي‌شود.

سخنگوي قوه قضاييه با اشاره به اينكه پزشكي قانوني نظريه مفصلي در اين زمينه ارائه كرده گفت: قبل از كالبد شكافي مشخصات متوفي را اعلام كرده‌اند كه در پنج ناحيه از بدن وي علامت كبودي وجود دارد اما آثار خاص ديگري از نظر ظاهري ديده نمي‌شود و پس از كالبد شكافي دقيق هيچ چيز غيرعادي اعم از خون مردگي، شكستگي، و ضرب‌ديدگي وجود نداشته اما براي اعلام نظر قطعي و تامه فوت دو آزمايش سم شناسي و آزمايش كبد نيز صورت گرفته كه هنوز جواب اين آزمايشات به صورت مكتوب درنيامده اما پس از آزمايش سم شناسي مورد مشكوكي وجود نداشته است.

*نامه منتشر شده از سوي "بهشتي" ابهام دارد

وي ادامه داد: پس از فوت اين فرد در روز 13 آبان و شنيدن اين خبر توسط رياست قوه قضاييه آملي لاريجاني اعلام كرد بايد از دادسراي رباط كريم دادسراي تهران زندان اوين و بهداري تحقيق ميداني و همه جانبه انجام شود و پزشك قانوني نيز تحقيقات لازم را بعمل آورد كه اگر قصور و تقصيري در اين قسمت بوده بررسي شود.

حجت‌الاسلام والمسلمين محسني اژه‌اي سپس به نامه‌اي به عنوان اينكه متوفي در زندان نوشته شده و در سايت‌هاي ضد انقلاب منتشر شده اشاره كرد و تصريح كرد: چند ابهام جدي در اين مساله وجود دارد، نامه اي كه در زندان نوشته مي‌شود بايد به تأييد مسئول بند برسد درحالي كه اين نامه تأييد نشده بود.

وي با بيان اينكه از مسئول بند 350 زندان اوين تحقيق بعمل آورده ايم اظهار داشت: دو نسخه از اين نامه يعني نسخه دوم و سوم در اتاق اوين وجود داشته اما نسخه اصلي اين نامه وجود نداشته است.

وي با اشاره به متن نامه منتشر شده گفت: در اين نامه نوشته شده كه (ستار بهشتي) بدون حكم بازداشت شده‌ام و به مدت دو روز بازجويي مورد شتم و ضرب و توهين قرار گرفته‌ام و اكنون در تاريخ 11/8 پليس فتا باز مرا احضار كرده است و با خود مي‌برد كه در اين نامه دو نقطه ابهام وجود دارد. زيرا كه معمولا كسي در زندان از احضار با خبر نمي‌شود و در نامه وي از احضار پليس فتا ياد شده و كلمه با خود مي‌برد را نقطه ديگر اين ابهام دانست كه چگونه اين فرد متوجه شده پليس مي‌خواهد وي را با خود ببرد.

سخنگوي قوه قضاييه خاطرنشان كرد: جان هر مسلمان و شهروندي محترم است و به احتمال اينكه وي به مرگ غيرطبيعي نيز فوت شده باشد وظيفه جدي ما اين است كه اين مساله را پيگيري كنيم.

*براي قاچاقچيان مواد مخدر اعدام هم كم است

حجت‌الاسلام غلامحسين محسني اژه‌اي در ادامه نشست خبري با خبرنگاران با اشاره به اعدام قاچاقچيان مواد مخدر اظهار داشت: اين افراد كساني بودند كه چندين بار اقدام به قاچاق مواد مخدر به ميزان بالا انجام داده بودند كه بايد حتي بيش از اين مجازات شوند.

وي افزود: همچنين در اين هفته تعدادي از تروريست‌ها كه در ايام تاسوعاي حسيني سال گذشته در چابهار اقدام تروريستي انجام داده بودند كه باعث شد در چابهار بيش از 100 نفر كشته و زخمي شوند نيز دستگير و محاكمه شدند و احكام‌شان در ديوان عالي كشور تاييد و به مرحله اجرا گذاشته شد.

سخنگوي دستگاه قضا تصريح كرد: از مدعيان مبارزه با قاچاق مواد مخدر و جرايم سازمان يافته تعجب مي‌كنم كه از مبارزات ايران با اين جرايم انتقاد و يا حتي آن را محكوم مي‌كنند!

دادستان كل كشور در ادامه اقدامات خصمانه آمريكا را در تشديد تحريم‌ها محكوم كرد و گفت: مردم ايران بيش از 30 سال است كه در مقابل اين تحريم‌ها ايستادگي كرده‌اند و آمريكا و مدعيان غربي بايد بدانند كه با ايجاد تحريم‌هاي تازه نمي‌توانند ايستادگي مردم ايران را خدشه دار كنند.

*پرونده 47 اخلال‌گر ارزي در دست بررسي است

حجت‌الاسلام والمسلمين محسني اژه‌اي درباره آخرين اخبار در باره دلالان ارزي اظهار داشت: اين پرونده در حال بررسي است ولي هنوز به دادگاه نرفته اكنون تعداد بازداشتي‌ها به 47 نفر رسيده است.

سخنگوي دستگاه قضا در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره دستگيري دراويش گنابادي گفت: كسي به عنوان درويش بودن دستگير نمي‌شود ولي اگر درويشي مرتكب جرم شود به لحاظ جرم وقوع يافته دستگير مي‌شود ولي درباره پرونده مورد اشاره اطلاعي ندارم.

وي درپاسخ به خبرنگار باشگاه خبرنگاران، درباره عنوان اتهامي فاضل خداداد(متهم اعدام شده سال‌ها پيش) كه دادستان كل كشور قاضي اين پرونده بوده است، اظهار داشت: عنوان اتهامي وي اختلاس مالي بود كه در همان زمان هم به صورت علني اعلام شده بود.

*قانون تخلفات انتخاباتي مشخص است/ قوه قضاييه با مجرمان برخورد مي‌كند

حجت‌الاسلام والمسلمين محسني اژه‌اي درباره نحوه رسيدگي به تخلفات انتخاباتي كانديداهاي رياست جمهوري اظهار داشت: در قانون انتخابات جرايم انتخاباتي مشخص است و قوه قضاييه وظيفه پيشگيري از وقوع جرايم را بر عهده دارد كه قطعا به آن عمل خواهد كرد.

وي افزود: در انتخابات رياست جمهوري كميسيوني متشكل از دادستان كل كشور،‌ رئيس صدا و سيما و ديگر مقامات عالي كشور برنامه‌هاي انتخاباتي خود را پيگيري مي‌كنند كه قوه قضاييه با حضور دادستان كل كشور در اين كميسيون پيگير تخلفات انتخاباتي است.

سخنگوي دستگاه قضا ادامه داد:‌ كساني كه به عنوان نامزدهاي انتخاباتي معرفي مي‌شوند اگر از اموال عمومي و بيت‌المال به نفع خود استفاده كنند برخوردهاي لازم با آنها صورت خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمين محسني اژه‌اي در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر شكايت عده‌اي از محاكم قضايي كردستان و اعزام بازرس براي رسيدگي به اين شكايات اظهار داشت: گزارشي در اين باره ارسال نشده است.

وي درباره مجازات‌هاي موثرتر براي مقابله با جرم زمين‌خواري اذعان داشت:‌ اكنون قانون فعلي كشور درباره اين جرم حكمفرما است ولي در برخي از موارد كه مثلا با سندهاي جعلي زمين‌هايي تصاحب شود مجازات‌هاي سنگين‌تري در نظر گرفته مي‌شود.

*متهمان قصاص پرونده كهريزك به رضايت خانواده قربانيان از اعدام مبرّي شدند

دادستان كل كشور درباره پرونده كهريزك اظهار داشت: پس از وقوع اين حادثه به سرعت جرايم مربوط به آن بررسي و براي متهمان اين پرونده احكامي چون زندان، انفصال از خدمت و قصاص در نظر گرفته شد كه با رضايت خانواده‌هاي قربانيان متهمان قصاص از اعدام مبريّ شدند.

وي افزود: براي برخي از متهمان اين پرونده كه شامل بعضي از قضات بود مشكلات حقوقي پيش آمد كه اكنون كيفرخواست آنها صادر شده ولي هنوز وقت دادگاه براي اين افراد تعيين نشده است.

محسني‌ اژه‌اي در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر شكايت سپاه پاسداران انقلاب اسلامي از وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره خودروهاي راهيان نور اظهار داشت: اطلاعي از اين موضوع ندارم ولي در خصوص ماجراي تصادف آن اتوبوس پرونده‌اي تشكيل شده است.

سخنگوي دستگاه قضا درباره ادامه بررسي پرونده فساد مالي گفت: كيفرخواست‌هاي جديد به دادگاه ارسال شده ولي هنوز زمان دادگاه تعيين نشده است.

*ابهامات بخشنامه زندانيان معسر برطرف شده است

حجت‌الاسلام والمسلمين محسني اژه‌اي درباره سوء برداشت برخي قضات در خصوص بخشنامه زندانيان معسر اظهار داشت: درباره اين بخشنامه ابهاماتي براي برخي از قضات پيش آمده بود كه اكنون آن ابهامات برطرف شده است.

وي در پاسخ گله‌مندي يكي از خبرنگاران درباره امكانات اختصاص يافته به مهدي هاشمي در جريان بيماري او گفت: اين امكانات را قوه قضاييه براي اين زنداني فراهم نكرده است، بلكه امكانات درماني را خانواده وي براي او ايجاد كرده‌اند كه اگر هر زنداني ديگر نيز چنين امكاناتي برايش فراهم شود مي‌تواند از آن استفاده كند و قرار ملاقات‌ها نيز با تصميم قاضي صورت گرفته است.

دادستان كل كشور در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره پيگرد قضايي شخصي به نام حسين هدايتي اظهار داشت: پرونده‌اي براي اين فرد گشوده شده است.

*حكم قاچاق شيشه اعدام است

وي در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر وجود قوانين صنعت و معدن براي ورود كالاهاي خارجي گفت: اين امر به تصميمات دولت بستگي داشته و قوانين آن مربوط به سازمان تعزيرات حكومتي است و ما نيز در مواردي مانند احتكار و قضايي اقدام خواهيم كرد.

حجت‌الاسلام والمسلمين محسني اژه‌اي در پاسخ به اين سوال كه دستگيري قاچاقچيان مواد مخدر خلاء‌هاي قانوني در مورد توزيع مواد مخدر مثل شيشه وجود دارد، آيا قوه قضاييه در صدد رفع آن اقدامي انجام داده است يا خير، تصريح كرد:‌ در اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر كه در آذرماه 89 صورت گرفت، شيشه در رديف هروئين و كراك قرار دارد و از اين حيث مشكلي ندارد و حكم آن اعدام است و در رابطه با مبارزه با مواد مخدر نمي‌توانيم تنها به مسائل قضايي اكتفا كنيم، بلكه براي جلوگيري از اين امر مردم و رسانه‌ها نيز بايد كمك كنند.

وي در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر پلمب اتحاديه سراسري كانون‌هاي وكلا اظهار داشت: اتحاديه شخصيت حقوقي مستقلي دارد و مسائل اين قضيه بايد مورد بررسي بيشتري قرار بگيرد.

دادستان كل كشور در پاسخ به سوالي مبني بر پرونده تحقيق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامي، خاطرنشان كرد: تحقيق و تفحص روند مشخصي داشته و هنوز از ناحيه مجلس تحقيق و تفحصي در رابطه با دانشگاه آزاد صورت نگرفته است.

انتهاي پيام/پ3

دوشنبه|ا|22|ا|آبان|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2166]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن