تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن در سرشتش دروغ و خيانت نيست و دو صفت است كه در منافق جمع نگردد: سيرت نيكو و د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803729509




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اخبار لحظه به لحظه از مذاکرات ایران و 1+5


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: این خبر به روز رسانی می شود
اخبار لحظه به لحظه از مذاکرات ایران و 1+5




جان کری وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد برخی از مسائل باقیمانده حل وفصل شده و می توان گفت پیشرفت هایی به دست آمده است.









 
 
 
 
 برترین ها: امیدها این است که مشکلات، یک به یک حل شوند، گرچه اظهار نظرهای عمومی به گونه ای است که ممکن است من و شما تصور کنیم هیچ راهی برای فیصله دادن به اختلافات وجود ندارد. مذاکرات دقیقاً بر سر همین مسائل است، هنوز چند روز دیگر زمان باقی مانده است و مذاکره کنندگان فرصت دارند تا معدود مسائلِ باقی مانده، از جمله دادن اجازه دسترسی بازرسان آژانس به (مراکز) داخل ایران را حل و فصل کنند. معاون وزیر امور خارجه ایران می‌گوید در روز اول دستیابی به راه‌حل‌ها و جمع‌بندی اعلام شده و فرآیند‌های قانونی طی می‌شود، در روز دوم تحریم‌ها لغو و توافق رسماً اعلام می‌َشود و در روز سوم توافق عملیاتی می‌شود.

17:42: ادعای خبرگزاری روسی درباره فضای حاکم بر مذاکرات. ایتارتاس به نقل از یک دیپلمات غربی مدعی شد فضای نامطلوب در مذاکرات میان ایران و شش قدرت جهانی حاکم است.

17:41: کری، فابیوس، اشتاین‌مایر و موگرینی دیدار کردند. وزرای خارجه آمریکا، فرانسه، آلمان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشستی چهارجانبه شرکت کردند.

17:40: ایتارتاس: ناکامی ایران و 1+5 از دستیابی به مصالحه‌ای بر سر تحریم‌های تسلیحاتی. یک دیپلمات غربی عنوان کرد که ایران و 1+5 از دستیابی به مصالحه‌ای برای تحریم‌های تسلیحاتی ناکام ماندند.

17:39: نقش رسانه‌ها در مساله پرونده هسته‌ای و مذاکرات ایران و 1+5. در شرایطی که مذاکرات هسته‌ای برای سومین بار تمدید شد، نگاهی به نقش رسانه‌ها امری ضروری جلوه می‌کند، زیرا سازوکار اصلی رژیم تحریم و عوامل پشت پرده مساله پرونده هسته ای و روابط ایران با غرب عمدتا در پوشش های خبری نادیده انگاشته شده است.

17:38: مدیرکل انرژی مؤسسه رند در گفتگو با تسنیم: یک توافق خوب، به تحریم‌ها علیه ایران پایان می دهد. کیت کرین، مدیرکل انرژی و اقتصاد مؤسسه رند گفت: یک توافق خوب تحریم‌ها راعلیه ایران کاهش و در نهایت به آنها پایان خواهد داد.

17:28: روزنامه اورشلیم پست، گزارش داد تیم مذاکره کننده آمریکایی در مذاکرات هسته ای با ایران به مقام‌های رژیم صهیونیستی درباره وضعیت این مذاکرات گزارش داده است.

16:58: یک مذاکره کننده ارشد ایران: زمان اعلام توافق هسته ای مشخص نیست / تدوین قطعنامه شورای امنیت هنوز نهایی نشده است.

16:19: وزارت خارجه آمریکا: نمی‌خواهیم ضرب‌الاجل‌ها ما را هدایت کنند.

16:17: منابع نزدیک به مذاکرات: مذاکرات بیشتر از دوشنبه به طول نمی‌انجامد.

15:51: واشنگتن: هنوز به مرحله‌ ترک مذاکرات نرسیده‌ایم/ شینهوا: دست‌یابی ایران و ۱+۵ به پیشرفت قابل توجه در مسأله ابعاد احتمالی/کری: هنوز موضوعات دشواری باقی مانده که باید حل شوند.

15:50: یکی از دیپلمات های حاضر در مذاکرات هسته ای توئیتی تازه درباره وضعیت مذاکرات هسته ای به اشتراک گذاشته است.


اخبار لحظه به لحظه از مذاکرات ایران و 1+5



15:48:  وزیر خارجه آمریکا توئیتی نازه درباره وضعیت مذاکرات هسته ای و دیدارش با جواد ظریف به اشتراک گذاشته است. جان کری در این توئیت نوشته است: صبح امروز دیداری با فدریکا کوگرینی و جواد ظریف داشتیم. همچنان اختلافاتی برای حل شدن داریم.

15:10: نیویورک تایمز: تحریم تسلیحاتی ایرانT اصلی‌ترین مانع فعلی در مسیر توافق هسته‌ای. یک روزنامه آمریکایی با اشاره به اینکه تحریم تسلیحاتی ایران، نوشت که یکی از اصلی ترین موانع در مسیر رسیدن به یک توافق تاریخی هسته ای با ایران، اختلاف طرفین پیرامون مجموعه ای از تحریم های سازمان ملل و تسلیحات غیر اتمی ایران است.

14:51: عکس: گفتگوی بالکنی جان کری و ظریف


اخبار لحظه به لحظه از مذاکرات ایران و 1+5


13:56: لاوروف امروز عصر به وین باز می‌گردد.

13:55: فابیوس به محل مذاکرات در وین بازگشت.

13:54: منابع نزدیک به تیم هسته‌ای: طرف غربی به جمع بندی داخلی نرسد سمت و سوی مذاکرات مشخص نخواهد شد/دیدار صالحی و مونیز ساعت 11:30 به وقت وین.

13:09: وزیران خارجه ایران و آمریکا با حضور معاونان‌شان دیدار کردند.

12:27: غيبت ديپلمات هاي ارشد در وين از قريب الوقوع نبودن توافق هسته اي حکايت دارد.

12:26: یک دیپلمات ایرانی: جو مذاکرات مثبت شده؛ ان شالله در مسیر توافق هسته ای هستیم.

10:25: پایگاه اینترنتی نیوزمکس در گزارشی نوشت: ایران قدرت های بزرگ را متهم کرده است قول های پیشین شان را زیر پا گذاشته و خطوط قرمز تازه ای مطرح کرده اند.

09:50: موسویان:96 تا 97 درصد پیش‌نویس تهیه شده است.

09:20: کانال دو اسراییل: توافق با عقب نشینی های آمریکا حاصل شده است.

09:18: نشست سید عباس عراقجی و وندی شرمن معاونان وزرای خارجه ایران و آمریکا لحظاتی پیش پایان یافت.

08:34: ولی نصر مشاور ارشد سابق وزارت خارجه آمریکا در گفتگویی با ام اس ان بی سی تصریح کرد کاخ سفید میز مذاکرات هسته ای با ایران را ترک نخواهد کرد.

08:32: رییس‌ سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی.ان.ان گفت: طرفین مذاکرات هسته‌ای ایران تاکنون تا این اندازه به توافق نزدیک نبوده اند.

08:06: مسلمانان وین از محمد جواد ظریف در سه شب مراسم شب قدر در مرکز اسلامی امام علی (ع) استقبالی گرم کرده و برای موفقیت تیم مذاکره کننده هسته ای در وین سی هزار قل هوالله نذر کردند.

  19 تیـــــــر  


23:27 جان کری با سازنده خواندن جو مذاکرات روز جمعه اعلام کرد که در طول مذاکرات امروز با ایران پیشرفت‌هایی حاصل شده است.

23:21 وزیر دفاع آمریکا گفت: هرگونه توافق جامع با ایران باید قابل راستی‌آزمایی باشد و نمی‌توان بر پایه اصل اعتماد با ایران توافق کرد.

22:56 از مذاکرات ایران و 1+5 که در مراحل پایانی خود در وین در حال برگزاری است به‌عنوان طولانی‌ترین مذاکرات در جهان یاد می‌شود. هم‌چنین وزیران خارجه ایران و آمریکا که به مدت 2 هفته است در وین در حال مذاکره هستند رکورددار مذاکره با همتایان خود شده‌اند.

22:37 ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا که پس از سفر یک روزه خود به پرتغال دوباره به مذاکرات ملحق شده گفت مه سخت در تلاش هستیم تا به یک توافق خوب برسیم.

22:02 یک منبع دیپلماتیک ارشد ایران روز جمعه اعلام کرد؛ گروه ۱+۵ و ایران، بازنگری الحاقیه‌ها و اسناد توافق هسته‌ای را تقریبا به پایان برده اند، اما هنوز هم مسائلی کلیدی باقی مانده است که باید شفاف‌سازی شود .

21:55 نشست‌های معاونان و جلسات کارشناسی به صورت مداوم در جریان است.

21:03 به دنبال کنش و واکنش غیرمستقیم وزرای خارجه ایران و آمریکا در روز گذشته، رسانه‌های غربی به بررسی گله ایران از تغییر مواضع واشنگتن در مذاکرات هسته‌ای پرداختند.

19:47 یک منبع دیپلماتیک روس گفته رفع تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران در حال حاضر موضوع اصلی اختلاف میان هیأت‌های دیپلماتیک ایران و گروه ۱+۵ در شهر وین است.

18:51 واشنگتن تمدید برنامه جامع اقدام مشترک تا روز دوشنبه 13 جولای و تمدید مذاکرات به تبع آن را تایید کرد.

18:44 سفیر اسبق ایران در فرانسه با تاکید بر اینکه وضعیت به وجود آمده در خاورمیانه و دنیای اسلام توسط آمریکایی‌ها برای ایران قابل تحمل نیست گفت: اگر گوشه‌ای از قدرت بازدارندگی ایران به طرف مقابل نشان داده شود، با سر به زمین خواهد رفت.

18:43 برخی منابع روس از احتمال بازگشت وزیر خارجه روسیه به «وین» در روز شنبه (فردا) خبر دادند.

18:42 «دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با انتقاد شدید از «توافق بد در حال رایزنی با ایران از سوی دولت اوباما» گفت: «ایرانیها مذاکره‌کنندگان بسیار خوبی هستند».

18:36 سخنگوی سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه موضوع فنی و مسائل سیاسی دو مسیر جداگانه هستند، گفت: موضوع فنی بر روی مسائل سیاسی و موضوع سیاسی بر روی مسائل فنی تاثیرگذار است، ولی مسائل فنی مربوط به گذشته در حال حرکت به سمت جلو است.

18:26: سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان گفت: دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران در روزهای آینده امکان‌پذیر است.

18:08 آیت‌الله صدرالدین القبانجی، امام جمعه امروز نجف اشرف، با بیان اینکه ایران مقابل ارعاب جهانی علیه خود مقاومت کرده است، پرونده هسته‌ای ایران را پرونده عزت و کرامت توصیف کرد.

18:07 اتحادیه اروپا تعلیق تحریمهای ایران بر اساس برنامه اقدام مشترک را تا ۱۳ جولای تمدید کرد.

17:54 روزنامه انگلیسی در گزارشی به نقل از دیپلماتهای حاضر در وین نوشت که تمدید دیگرباره ضرب‌الاجل برای مذاکرات هسته‌ای ایران مشکل کشنده‌ای نخواهد بود.

17:39 شگرد مذاکراتی جان کری در مورد ایران جواب نمی‌دهد، اگر جان کری و تیم آمریکایی در عمان موفق شده بود، این بار هم می‌توانست به موفقیت امیدوار باشد.

17:19 خبرنگار المیادین در وین گزارش داد: پس از آنکه ظریف به همتای امریکایی خود گفته که باید برای حضور در مراسم مذهبی شب قدر باید برود، کری از وی خواسته که وی را نیز دعا کند.

16:45  ظریف و اشتاین مایر به مدت یکساعت دیدار و گفت‌وگو کردند

 16:25 وزیر خارجه انگلیس پیش از ترک هتل محل مذاکرات در جمع خبرنگاران گفت: مذاکرات پیشرفت دارد اما کند است.

15:56 وزیر خارجه انگلیس با بیان اینکه امروز به لندن رفته و فردا به وین بازمی‌گردد، اظهار داشت: قرار است، فردا نشست وزرا برگزار شود.

15:41 سخنگوی دولت آلمان اعلام کرد که امکان دستیابی به توافق هسته‌ای میان ایران و طرف‌های مذاکره‌کننده در روزهای آینده وجود دارد.

15:38 یک خبرگزاری روسی در گزارشی به نقل از منبع مطلع گزارش داد که «لغو تحریم‌های تسلیحاتی مانع اصلی در مذاکرات هسته‌ای ایران است».

15:12 یک مقام ایرانی به شبکه المیادین گفته است که محاسبات اشتباه غرب و زیاده خواهیهای آنها ممکن است مذاکرات را با شکست مواجه کند.

14:30: ظریف: بعید است امروز توافق شود/رسیدن به "بله" مهمترین موضوع باقی مانده است.

14:14: دیدار سه‌جانبه ظریف، کری و موگرینی برگزار شد. وزیر خارجه ایران و آمریکا و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جلسه‌ای سه‌جانبه با یکدیگر شرکت کردند.

14:13: تخت روانچی در راهپیمایی روز جهانی قدس حضور یافت. معاون وزیر امور خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای که به دلیل فوت مادر همسر خود موقتا به تهران بازگشته است دقایقی قبل به جمع راهپیمایان روز جهانی قدس ملحق شد.

14:12: وزیر انرژی آمریکا به طور موقت مذاکرات هسته‌ای را ترک می‌کند. یک مقام ارشد آمریکایی روز پنج شنبه تاکید کرد که وزیر انرژی این کشور به صورت موقت مذاکرات هسته ای ایران را ترک می‌کند و بار دیگر عصر روز جمعه به مذاکرات بازخواهد گشت.

14:11: المانیتور: همکاری تاکتیکی ایران و آمریکا برای مقابله با افراط گرایی. در حالی که آمریکا و ایران به تلاش های خود برای دستیابی به یک توافقنامه بلندمدت هسته‌ای ادامه می دهند، این مساله بیشتر نمایان می شود که هر دو طرف به صورت تاکتیکی در یک صف قرار گرفته اند تا علیه تهدید مشترک افراط گرایی مقابله کنند.

13:03: از سرگیری مذاکرات ظریف و کری/ پیشرفت 90 درصدی ضمیمه فنی/مونیز به پرتغال رفت.

12:13: ولایتی: اگر می‌خواهند بروند خودشان می‌دانند/ایران هیچ‌گاه از مذاکره پا پس ننهاده است.

11:02: لاوروف: اشتباه از ایران نیست؛ غربی ها در اشتباه هستند/ موگرینی: تکلیف مذاکرات تا چند ساعت آینده مشخص می‌شود.

10:58: سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و جان کری همتای آمریکایی وی در گفت وگوی تلفنی در مورد مساله هسته ای ایران و روند مذاکرات در این زمینه بحث و تبادل نظر کردند.

10:56: AP:اظهارات روحانی یعنی «لغو تحریم ها نزدیک است»/سخنان «جان کري» نشان داد دستيابي به موافقتنامه با ايران تا جمعه بعيد است.

09:53: محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در توییتر خود به زبان انگلیسی نوشته است: «سخت در تلاش هستیم ولی عجله‌ای نداریم. این حرف را از من داشته باشید: شما نمی‌توانید اسب‌ها را وسط مسابقه عوض کنید».

09:50: در حاشیه مذاکرات ایران و 1+5، ظریف وزیر امور خارجه کشورمان  با حضور در بالکن هتل کوبورگ وین با خبرنگاران گفتگو کرد. عراقچی مذاکره کننده ارشد کشورمان و حسین فریدون برادر رئیس جمهور ظریف را همراهی می کردند.


اخبار لحظه به لحظه از مذاکرات ایران و 1+5



اخبار لحظه به لحظه از مذاکرات ایران و 1+5



اخبار لحظه به لحظه از مذاکرات ایران و 1+5



09:37: گاردین: آمریکایی ها بسته پیشنهادی مورد توافق در روز چهارشنبه را پس از تماس کری با اوباما رد کرده اند!

09:17: معاونان وزیر خارجه کشورمان و هلگا اشمید، معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از دومین دیدار ظریف و کری مذاکرات را از سر گرفتند.

09:12: عراقچی: بحث‌هایی که مطرح و جزییاتی که گفته می‌شود، بالای 90درصد آن صحت ندارد و برخی با اغراض خاصی به این خبرها دامن می‌زنند.

09:09: یک مقام ایرانی: برخی طرف های مذاکره موضع خود را تغییر داده اند.

09:04: جمله وزیر خارجه کشورمان در خلال مذاکره با اعضای پنج بعلاوه یک در توئیتر و شبکه های اجتماعی دیگر تبدیل به هشتگ شده است.

08:37: لاوروف: غربی ها پیش نویس توافق را امضاء نکردند.

08:33: «جان مک کین»  سناتور جمهوریخواه کنگره آمریکا در مصاحبه ای با ام اس ان گفت ایران مذاکره کننده بهتری است و این مسئله روشن شده است.

08:16: ظریف: غرب مواضعش را تغییر داده/ خواهان توافق عزتمندانه هستیم.

  18 تیـــــــر  



23:55 پایان نشست ظریف و کری

23:40 اشتاین مایر وین را ترک کرد. وی فردا به وین باز می‌گردد

22:55 از ساعت 22:30 نشست ظریف و کری شروع شده است.

22:38 یک مقام ایرانی در تیم هسته‌ای به خبرنگار المیادین گفت: غربی‌ها از دیروز مواضع خود را در مذاکرات سخت کرده‌اند.

22:34 وزیر امور خارجه ایران در پاسخ به سؤالی درباره اینکه تا چه زمانی در وین خواهید بود؟ گفت: تا هر وقت لازم باشد در وین می‌مانیم.

22:08  مشاجره‌ای که در مذاکرات برنامه هسته ای ایران روی داد و در رسانه ها منتشر شد بین محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران با لوران فابیوس همتای فرانسوی اش بوده است نه کسی دیگر.

22:07 سخنگوی کاخ سفید می‌گوید که توافق نهایی در وین حاصل نشده و جان کری امشب طی بیانیه‌ای موضع آمریکا را اعلام خواهد کرد.

21:53  رئیس‌جمهور تاکید کرد: خوشبختانه مذاکرات هسته‌ای با تدبیر و تفاهم به انتهای خود نزدیک شده است و قدرت‌های غربی سرانجام با تکریم اذعان کرده‌اند که رشد و توسعه علمی ایران توقف‌ناپذیر است.

21:43  وزیر خارجه ایران تاکید کرد که نباید عجله کرد تا کار به خوبی انجام شود.

20:22 رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا روز پنج‌شنبه گفت با وجود پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای، اما توافق امروز اعلام نمی‌شود.

20:15  آغاز نشست داخلی 1+5 به ریاست موگرینی

19:55  نشست معاونان وزیر خارجه ایران با شرمن و رابرت مالی از ساعت 19:00 به وقت تهران در جریان است.

19:55  ظریف پس از دیدار با اشتاین مایر با وزیر خارجه انگلیس نیز دیدار کرد.

19:45 نشست داخلی 6 کشور ساعت 20:00 به وقت تهران انجام می‌گیرد.

19:30 جان کری ساعت 7 عصر به وقت وین(21:30 به وقت تهران) در مورد مذاکرات بیانیه صادر می‌کند.

19:25  نشست‌های معاونان و کارشناسان به طور مداوم در حال برگزاری است.

18:35 کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا جلسه استماعی برای بررسی «عواقب توافق هسته‌ای با ایران»برگزار کرد.

18:00  آغاز دیدار کری و فابیوس

17:59  وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت که اقدامات دولت چین برای بازگرداندن ارزش شاخص سهام بورس چین و بن‌بست در مذاکرات هسته‌ای ایران سبب افزایش بهای نفت شده است.

17:50  پایان مذاکرات کری و هاموند

17:43  یک مقام ایرانی گزارش‌های پیشین درباره احتمال حصول توافق هسته‌ای بین ایران و گروه ۱+۵ تا ساعاتی دیگر را تکذیب کرد.

17:11 اعضای حاضر در اجلاس «بریکس» در بیانیه‌ای اعلام کردند خواستار حل و فصل فوری مسائل پیرامون برنامه هسته‌ای ایران هستند.

17:03 وزیر امور خارجه روسیه خواستار لغو فوری تحریم های تسلیحاتی ایران شد و این امر را موجب مشارکت بیشتر ایران در مبارزه با تروریسم عنوان نمود.

17:02 محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و فرانک والتر اشتاین مایر همتای آلمانی امروز (پنجشنبه) در شهر وین به گفت‌وگو نشستند.

16:51 ریابکوف: احتمال حصول توافق هسته‌ای در چند ساعت آینده منتفی نیست.

16:29 طی روزهای اخیر اوباما پس از جلسه فشرده ای که با سناتورهای حزب دموکرات داشته و هماهنگی هایی که در این خصوص با آنها صورت داده است، تصمیم به ابلاغ تصمیم نهایی خود گرفته است.

15:41: کری: سخت کار می‌کنیم تا ببینیم توافق ممکن است یا خیر. وزیر خارجه آمریکا در حساب توئیتری خود نوشت به ادامه گفتگوها درباره موضوعات سخت ادامه می دهیم.

15:40: تمام کار پیش‌نویس توافق تمام شده است. یک مقام غربی اعلام کرد که تمام کار پیش‌نویس توافق هسته‌ای میان ایران و 1+5 انجام شده است.

15:39: وزرای خارجه ایران و آمریکا دیدار کردند. وزرای خارجه ایران و آمریکا در ادامه مذاکرات هسته‌ای در وین دیدار کردند.

15:28: مارتین وایس سخنگوی وزارت خارجه اتریش در صفحه توییتر خود در واکنش به برخی اخبار مبنی بر دعوت وزیر خارجه اتریش از کاترین اشتون برای شرکت در مراسم پایانی مذاکرات هسته ای نوشت: این خبر صحت ندارد. نه تلفنی صورت گرفته و نه دعوتی از خانم اشتون شده است. ما فقط میزبان مذاکرات هستیم.

14:55:  کاترین اشتون مهیمان ویژه توافق هسته‌ای. شنیده‌ها حاکی از این است که وزیر خارجه اتریش در یک تماس تلفنی از کاترین اشتون برای سفر به وین برای حضور در مراسم توافق احتمالی ایران و 1+5 دعوت کرده است.

14:53: تلاش‌های گروه 1+5 برای رفع اختلافات داخلی امروز نیز ادامه می‌یابد. در حالیکه دیپلمات‌های ایرانی با همتایان‌شان در سطوح مختلف دیدار می‌کنند تلاش‌های گروه 1+5 برای رفع اختلافاتی که در چند روز گذشته مذاکرات را به درازا کشانده است ادامه دارد.

14:52: قدرتهای بزرگ بر روی زمان رفع تحریم تسلیحاتی ایران کار می‌کنند. قدرتهای بزرگ در حال تلاش برای حل موضوع سخت زمان رفع تحریم تسلیحاتی ایران هستند.

14:51: امیدواری کره جنوبی نسبت به دستیابی توافق هسته‌ای ایران. کره جنوبی ضمن ابراز امیدواری نسبت به دستیابی به توافق نهایی بین ایران و قدرت های جهانی بر سر مساله اتمی، تاکید کرده است که این مساله می تواند تاثیر مثبتی بر حل و فصل مساله هسته ای کره شمالی داشته باشد.

14:17: ايتارتاس: رفع تحريمهاي تسليحاتي ايران ۲ تا ۸ سال زمان مي‌برد.

14:15: احتمال ادامه مذاکرات هسته ای تا روز یکشنبه / همه چیز به مذاکرات امروز بستگی دارد!

14:13: روزنامه صهیونیستی هاآرتص اعلام کرد که مذاکرات میان ایران و کشورهای ۱+۵ با هدف حصول توافق هسته ای در پایان هفته و در دقیقه ۹۰ به نتیجه خواهد رسید.

14:00: رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان اعلام کرد: به امید خدا امروز روز پایانی موضوعات فنی است.

13:58: دامه مذاکرات در سطح معاونان/حضور نجفی/مذاکره فنی صالحی و مونیز

13:56: سی ان ان تصریح کرد سخنان اوباما درباره شانس پنجاه-پنجاه مذاکرات هسته ای، پیام دوگانه دارد و بخشی از آن برای مصرف داخل آمریکاست.

13:39: روانچی به تهران می‌آید و بازمی‌گردد. معاون وزیر امور خارجه کشورمان به منظور شرکت در مراسم ترحیم مادر همسرش به تهران می آید روز جمعه دوباره به وین بازمی‌گردد.

13:38: تحریم تسلیحاتی ایران می‌تواند 2 تا 8 سال حفظ شود. یک منبع دیپلماتیک در یکی از هیات‌های 1+5 در وین تاکید کرد که تحریم تسلیحاتی اعمال شده علیه ایران می‌تواند 2 تا 8 سال حفظ شود.

13:37: دیدار معاونان ظریف و موگرینی از سرگرفته شد. دیدار معاونان وزیر خارجه کشورمان با خانم اشمید و همچنین دیدار رئیس سازمان انرژی اتمی و وزیر انرژی آمریکا از بامداد امروز به وقت وین از سر گرفته شده است.

13:36: مذاکرات هسته‌ای همانند صعود به قله اورست است. معاون وزیر خارجه روسیه امروز پنج شنبه در سخنانی تاکید کرد که دور نهایی مذاکرات بین ایران و شش قدرت جهانی را می توان با سخت ترین و آخرین مرحله صعود به قله اورست مقایسه کرد.

13:35: کری و فابیوس دیدار کردند.

13:34: لاوروف: توافق هسته‌ای چند مرحله‌ای خواهد بود. وزیر خارجه روسیه گفت الحاق ایران به سازمان همکاری‌های شانگهای به نتیجه مذاکرات هسته ای و رفع تحریم های ایران بستگی دارد، وی این توافق را چند مرحله ای دانست.

13:33: کری از وین با وزیر خارجه چین تلفنی درباره مذاکرات گفتگو کرد.

13:32: وزرای 1+5 امروز با یکدیگر دیدار می‌کنند. اتحادیه اروپا اعلام کرد که وزرای خارجه و مدیران سیاسی اتحادیه اروپا امروز ظهر با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

13:31: نگرانی صهیونیست‌ها از احتمال همزمانی روز جهانی قدس و توافق هسته‌ای. رسانه‌های صهیونیستی نسبت به همزمانی روز جهانی قدس و احتمال توافق هسته‌ای میان ایران و شش قدرت جهانی در روز جمعه به‌شدت ابراز نگرانی کرده‌اند.

13:30: وزیر خارجه فرانسه وارد محل مذاکرات هسته ای شد.

13:29: اسرائیل بزرگ‌ترین بازنده توافق هسته‌ای ایران خواهد بود. در حالی که آخرین ضرب الاجل مذاکرات هسته ای با ایران اواخر این هفته به پایان خواهد رسید، به نظر می رسد بزرگترین بازنده در صورت کسب توافق، رژیم صهیونیستی خواهد بود.

12:12: یک منبع بلندپایه در یکی از هیات‌های غربی حاضر در مذاکرات هسته‌ای ایران گفت ایران و شش قدرت جهانی ممکن است تا عصر پنج‌شنبه به توافق برسند.

11:59: ریابکوف: مذاکرات وارد سخت‌ترین فاز شده/ ۹۵ درصد مسیر طی شده و در چند متر پایانی هستیم.

11:11: کاخ سفید با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که رئیس جمهور آمریکا تیم مذاکره کننده کشورش در مذاکرات هسته ای در جریان وین را با هدف رسیدن به توافق هسته ای هدایت می کند.

10:33: ایتارتاس: حل اختلافات باقی‌مانده در حد گفتن بله یا خیر است/برخی صفحات توافق چاپ شده است.

10:32: یک منبع بلندپایه دیپلماتیک روز پنج‌شنبه گفت متن توافق هسته ای میان ایران و گروه 1+5 در مرحله بالایی از آماده شدن قرار دارد. به گزارش خبرگزاری ایتارتاس، وی گفت: «به نظرم توافق تا 98 درصد آماده است.»

09:27: منابع ایرانی و غربی به «گرت پورتر»، روزنامه‌نگار، محقق و نویسنده آمریکایی گفته‌اند توافق هسته‌ای روز پنجشنبه اعلام می‌شود.

09:10: ایتارتاس: حل اختلافات باقی‌مانده در حد گفتن بله یا خیر است/برخی صفحات توافق چاپ شده است.

09:04: ظریف در فایننشیال تایمز: ایران برای حصول به توافقی متوازن و منصفانه و گشودن أفق های جدید آماده است.

08:44: فرانس 24: مذاکرات در حالت تعلیق است.

08:43: وال استریت ژورنال: اینکه قدرت های جهانی برای دومین بار طی یک هفته اخیر شاهد سپری شدن دومین ضرب الاجل خود در مذاکرات درباره مسئله هسته ای ایران بودند چشم انداز طولانی شدن فرایند دیپلماتیک درباره مسئله هسته ای ایران را افزایش داده است.

08:41: جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید گفت: نگرانی ها درباره استفاده ایران از گفتگوهای دیپلماتیک برای پیشبرد برنامه هسته ای مسئله ای است که ما از همان آغاز مطلع بودیم و درست نیست.

08:22: آسوشيتدپرس: رییس جمهور آمریکا خطاب به سناتورهای دموکرات گفته است که شانس توافق هسته ای با ایران کمتر از ۵۰ درصد است و از آنها خواسته تا پایان مذاکرات هسته ای صبور باشند.سناتورهای حاضر در این جلسه هیچ مخالفتی با اظهارات رییس جمهور این کشور و همچنین تمدید زمان مذاکرات هسته ای با ایران نداشته اند.

  17 تیـــــــر  


23:52  وزیر خارجه آلمان عصر روز چهارشنبه(به وقت وین) برای چهارمین بار در دو هفته گذشته وارد وین شد.‎

23:36  منابع ایرانی و غربی به «گرت پورتر»، روزنامه‌نگار، محقق و نویسنده آمریکایی گفته‌اند توافق هسته‌ای روز پنجشنبه اعلام می‌شود.

22:53  معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید که وی و وزارتخانه متبوعه‌اش نمی‌توانند ارائه پیشنهاد جدید از سوی دیپلمات‌های  ایرانی در خلال مذاکرات وین را تأیید کنند.


22:43  یک روزنامه آمریکایی در گزارشی نوشت احتمال دارد مذکرات هسته‌ای طولانی شود.

22:29  فرانس 24 گفت: مسایل حساس در مذاکرات ایران با قدرت های جهانی همچنان لاینحل مانده اند.

19:39 مشاور رئیس‌جمهور روسیه می‌گوید که الحاق ایران به سازمان همکاری‌های اقتصادی شانگهای بر روی میز است ولی این الحاق مطمئناً بعد از برداشته شدن تحریم‌های شورای امنیت انجام خواهد شد.

19:26  وزیر خارجه ایران در یادداشتی نوشته غرب باید اعمال زور بر ایران را فراموش کند.

19:01 سناتور آمریکایی به اوباما: بدون موافقت ایران با مکانیسم ماشه تحریم‌ها رفع نشود.

18:52 یک مقام ایرانی به خبرنگار پایگاه خبری المانیتور گفته که «تحریم‌های تسلیحاتی نمی‌تواند جلوی توافق را بگیرد.»

17:47  وزیر خارجه کشورمان عصر روز چهارشنبه با فدریکا موگرینی دیدار کرد.

16:26 منابع روسی از سفر نکردن وزیر خارجه این کشور به وین برای شرکت در مذاکرات هسته ای در روزهای پنج شنبه و جمعه خبر دادند.

15:24 رییس سازمان انرژی اتمی و وزیر انرژی آمریکا که این روزها بر روری ضمیمه فنی و هسته‌ای مذاکرات کار می‌کنند به گفت‌وگوهای دوجانبه ادامه می‌دهند.

15:03 فریاد قاطع ظریف در نشست وزرا: هیچ گاه یک ایرانی را تهدید نکنید!

15:00: وزیر امور خارجه آلمان در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی آلمانی از باقی ماندن برخی اختلافات در مورد مکانیزم بازرسی‌ها از سایت‌های هسته‌ای ایران و تعداد سانتریفیوژها خبر داد.

14:34: آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در مصاحبه با روزنامه گاردین گفته است مذاکرات هسته‌ای «تابوی» گفت‌وگوی رو در رو با آمریکا را شکسته و توافق می‌تواند «گامی بزرگ» رو به جلو باشد. وی همچنین گفته است که بازگشایی سفارت آمریکا در ایران، «غیر ممکن نیست»، اما این مسئله «به رفتار طرفین بستگی دارد.»

13:50: علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان و ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا نیز از ساعت ۱۱ به وقت محلی نشست مشترک خود را آغاز می کنند.  گفتنی است طبق قرار قبلی از امشب وزیران خارجه اروپایی که شب گذشته وین را ترک کرده بودند، به محل مذاکرات باز می گردند.

13:47: مقامات آمریکایی گفته‌اند وزیر خارجه این کشور تا زمانی که توافق هسته‌ای با ایران کسب شود و یا نتیجه‌گیری شود که نمی‌توان به توافق رسید هیچ برنامه‌ای برای ترک پایتخت اتریش ندارد.

13:01: گاردین نوشت، واشنگتن هم اکنون در حال آماده کردن خود برای ورود به مبارزه‌ای با کنگره بر سر توافق با ایران است که برخی معتقدند افزایش مدت 30 روزه بازبینی کنگره نمی‌تواند تاثیرات منفی بر توافق هسته‌ای داشته باشد.

12:58: نشست عراقچی و روانچی معاونان وزیر خارجه کشورمان با وندی شرمن همتای آمریکایی و رابرت مالی مدیر میز ایران، عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس، عضو ارشد شورای امنیت ملی آمریکا و دستیار اوباما در جریان است.

12:10: علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: دستیابی به توافق برد – برد در مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای 1+5 به شرط دست برداشتن طرف مقابل از رویکرد تحمیل و زیاده خواهی قابل حصول است.

12:08: روحانی: هر وقت متن لحظه به لحظه مذاکرات را دیدم به سهم خودم مغرور شده و مباهات کردم که چگونه فرزندان دلاور ایران به خوبی از عزت و حقوق ملت دفاع کردند و پس از این نیز دفاع خواهند کرد تا خیرات و ثمرات آن نصیب ملت شود.

12:07: رئیس کمیسیون امینت ملی مجلس با اشاره به تمدید مذاکرات هسته‌ای گفت: احتمال توافق هسته‌ای بین ایران با ۱+۵ افزایش یافته است.

12:06: روزنامه عرب‌زبان رای الیوم با اشاره به تمدید مکرر مهلت مذاکرات هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های بزرگ جهان، تأکید کرد اصرار طرف ایرانی بر مواضع خود و مقاومت آن در برابر فشارهای طرف مقابل، شایسته احترام است.

12:05: در بحبوحه مذاکرات هسته ای مقام های رژیم صهیونیستی که در گذشته اقدام به جاسوسی از مذاکرات هم کرده اند ، می گویند که در 12 روز گذشته از مذاکرات بی خبرند.

11:45: الجزیره انگلیسی پیش بینی کرد احتمال ادامه مذاکرات هسته ای حتی بعد از دهم ژوئیه وجود دارد.

10:59: المانیتور: مذاکرات هسته‌ای وارد مرحله دشواری شده است.

10:58: خبرگزاری فرانسه: مذاکره کنندگان هنوز جایی که باید باشند نیستند.

09:49: نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه تلاش های مذبوحانه برای جلوگیری از آنچه که وی «توافق بد» با ایران می خواند مدعی شد ایران دارد از قدرت های جهانی اخاذی می کند.

09:44: نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه تلاش های مذبوحانه برای جلوگیری از آنچه که وی «توافق بد» با ایران می خواند مدعی شد ایران دارد از قدرت های جهانی اخاذی می کند.

09:21: یک دیپلمات ایرانی در وین گفت ایران پیشنهادهای سازنده ای برای حل موضوعات مورد اختلاف ارایه کرده است.

09:16: واشنگتن اعلام کرد تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران در زمینه سلاح و موشک هیچگاه برداشته نمی‌شود.

09:10: کاخ سفید: رئیس ‌جمهور آمریکا هر توافقی که نسبت به چارچوب مشخص شده در لوزان ناقص باشد را امضاء نخواهد کرد/آماده فراخواندن کری از وین هستیم.

08:59:  باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا پس از 6 ماه با سناتورهای دموکرات در کاخ سفید دیدار کرد. محور این دیدار گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران، برنامه‌های در نظر گرفته شده برای بانک صادرات-واردات آمریکا و نیز امور زیر ساختی عنوان شده است.

08:56: دیپلمات ایرانی با بیان اینکه هیچ انعطافی برای تغییر خطوط قرمز ما نبوده و این خطوط قابل شکستن نیست، یادآور شد: ما از خطوط قرمز عبور نمی‌کنیم و فکر می‌کنیم خطوط قرمز مانع توافق نمی‌باشد.

08:52: روزنامه صهیونیستی جورزالم پست خبر داد که دیپلمات‌های آمریکایی در طی روزهای اخیر سه بار تلاش کردند با همتایان خود در تل‌آویو تماس گرفته و آنها را در جریان مذاکرات میان ایران و 1+5 قرار دهند.

08:49: سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: تمرکز ما روی کیفیت توافقنامه است و ضرورتا تمرکز روی مدت زمانی نیست که کنگره یا هر کس دیگر بخواهد توافقنامه را مورد بررسی دقیق قرار دهد.

08:38: وزیر خارجه چین اعلام کرد: نشست های وزرای امور خارجه ایران و 1 +5 در وین دستاوردهای بزرگی داشت و شرایط برای نگارش متن نهایی توافق جامع هسته ای با توجه به وجود چند موضوع باقیمانده تقریبا فراهم شده است.

08:31: عراقچی: متن اصلی توافق تقریبا کامل است و جز چند پاراگراف که نیاز به تصمیم‌گیری وزیران دارد چیزی باقی نمانده است. درباره ضمیمه هسته‌ای نیز بحث‌ها بین صالحی و مونیز در حال انجام است و پیشرفت‌های خیلی خوبی داشته است و به مراحل پایانی نزدیک می‌شود. ضمیمه تحریم‌ها نیز بالای ۹۵ تا ۹۶ درصدش تمام است.و خاطرنشان کرد: از نظر ما بحث تمدید مثل گذشته که چند ماه تمدید کنیم منتفی است و آمادگی داریم که این‌قدر در اینجا بمانیم تا مذاکرات به سرانجام برسد.

08:27:  آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد پیشرفت بیشتری در گفتگوهای دوشنبه با مقامات ایران صورت گرفته اما هنوز کار بیشتری مورد نیاز ا ست.

      16 تیـــــــر  



23:44 مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که برای سومین بار به وین آمده است در وین می ماند و مذاکرات را از نزدیک دنبال می کند.

23:27 اتحادیه اروپا در پی توافقی که در 24 نوامبر 2013 با ایران صورت گرفت، اعلام کرده بود که اجرای برخی از تحریم‌ها و تدابیر محدودکننده را علیه کشورمان به حالت تعلیق درمی‌آورد.

22:47 سخنگوی کاخ سفید با وجود عبور مذاکرات از دومین ضرب الاجل تعیین شده اعلام کرد که گفت‌وگوها با ایران حداقل در زمان کنونی ارزش ادامه دادن را دارد.

22:06  وزیر خارجه انگلیس هنگام خروج از هتل کوبورگ در جمع خبرنگاران ابراز امیدواری کرد که پیش از بازگشت وزیران خارجه و در نتیجه نشست‌های کارشناسی و معاونان پیشرفت‌های قابل توجه حاصل شود.

22:02  یک مذاکره کننده ارشد هسته‌ای ایران گفت: هیچ ضرب‌الاجلی برای ما مقدس نیست. ما آمادگی داریم تا هرزمانی که لازم باشد برای ادامه مذاکرات در وین بمانیم حتی اگر مذاکرات روز به روز تمدید شود.

21:43  وزیر اقتصاد آلمان و معاون صدراعظم آلمان در ماه جولای به ایران سفر می‌کند.

21:20 عضو ارشد تیم مذاکره کننده کشورمان امشب در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه 2 سیما حضور می یابد.

20:05  وزیرخارجه چین محل مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 را ترک کرد.

19:00  وزیر امور خارجه کشورمان در اجلاس بریکس در اوفا روسیه شرکت نمی‌کند و برای ادامه مذاکرات در وین می‌ماند.

18:24: لاوروف وین را ترک کرد.

18:23: فابیوس پیش از ترک وین: به طور خاص بر بازگشت‌پذیری تحریم‌ها تاکید داریم.

18:22:  لاوروف: همه وزیران خارجه 1+5 وین را ترک می کنند.

18:20: فابیوس: پی‌ام‌دی، تحقیق و توسعه و برگشت‌پذیری سریع تحریم‌ها 3 نکته مهم ما هستند. وزیر خارجه فرانسه با حضور در جمع خبرنگاران مقابل هتل پاله‌کوبورگ با اشاره به اینکه مذاکرات هسته‌ای آسان نیست، گفت: پی‌ام‌دی، تحقیق و توسعه و برگشت‌پذیری سریع تحریم‌ها 3 نکته مهم مدنظر ما در توافق هسته‌ای هستند.

18:17: ظریف ساعت 15 به وقت وین (17:30 به وقت تهران) با همتای چینی خود دیدار می‌کند.

17:45: منبع ایرانی هم تمدید مهلت مذاکرات را تایید کرد/از سرگیری مذاکرات صالحی و مونیز.

17:41: روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد: برنامه کاری پراکنده رئیس‌جمهور آمریکا در روزهای آتی نشان می‌دهد وی منتظر اخباری از وین درباره‌ مذاکرات هسته‌ای با ایران است.

17:40: یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده دلیل ادامه یافتن مذاکرات تا دو روز دیگر را «دلبستگی طرف مقابل به تحریم ها ، شورای امنیت و قطعنامه های آن» و نیز عدم اجماع میان کشورهای 1+5 عنوان کرد.

17:37: نیویورک تایمز: چین و روسیه خواستار لغو تحریم تسلیحاتی ایران.

17:36: واشنگتن: کیفیت توافق برایمان مهم است، نه زمان.

17:35: اتحادیه اروپا برای ادامه روند اجرای برنامه اقدام مشترک و در پی به جمع بندی نرسیدن مذاکرات ایران و 1+5 ، اجرای این قانون را برای سه روز دیگر تمدید کرد.

17:34: تایمز: توافق ایران و 1+5 در شرف انجام است.

17:30: سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه عصر روز سه‌شنبه و در حالی که موگرینی از تمدید ضرب‌الاجل یک هفته‌ای مذاکرات برای چند روز دیگر خبر داد، به خبرنگاران روسی حاضر در محل مذاکرات گفت که ۱۰ مورد باقی مانده است و به چند روز بیشتر برای بحث نیاز داریم.

17:28: یک مقام ایرانی پس از آنکه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از ادامه مذاکرات هسته‌ای طی چند روز آینده خبر داد گفت ما هیچ ضرب الاجلی نداریم.

17:27: ماری هارف: مذاکرات هسته‌ای تا روز جمعه تمدید شد. مشاور وزیر امور خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد برای انجام گفتگوها و رایزنی‌های بیشتر، مذاکرات هسته‌ای تا 10 جولای تمدید شد.

17:25: یک منبع دیپلماتیک: رایزنی ایران و قدرت های جهانی در خصوص مبادله اورانیوم غنی‌شده. یک منبع دیپلماتیک امروز سه شنبه تاکید کرد که ایران و شش قدرت جهانی در حال مذاکره در خصوص مبادله اورانیوم غنی شده با سنگ طبیعی اورانیوم هستند.

17:24:  لاوروف: کمتر از 10 مورد حل نشده باقی است. وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه هنوز در مذاکرات دستاوردی حاصل نشده گفت که کمتر از 10 موضوع حل نشده باقی مانده است.

16:59: موگرینی: چندین دیدار هماهنگی داشته ایم. آخرین مسایل سخت را در بالاترین سطح در حال بررسی هستیم.

16:58: روحانی و پوتین در خصوص همکاری‌های نظامی ــ فنی و توافق هسته‌ای فردا پنجشنبه گفتگو می‌کنند. دستیار رئیس‌جمهور روسیه تأکید کرد که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور این کشور و حسن روحانی رئیس‌جمهور اسلامی ایران روز 9 جولای (پنجشنبه) در خصوص توسعه همکاری‌های نظامی و فنی و همچنین نتایج مذاکرات هسته‌ای دیدار و گفتگو خواهند کرد.

16:57: توافق هسته ای با ایران؛ مقدمه تغییر استراتژی دولت اوباما در خاورمیانه. وال‌استریت‌ژورنال از اقدامات جاری مقامات کاخ سفید برای تدوین استراتژی جدید دولت واشنگتن در خاورمیانه متعاقب توافق هسته‌ای با ایران خبر داد و به ابعاد همکاری‌های احتمالی با ایران برای حل بحران های منطقه ای پرداخت.

16:20: موگرینی:برخی وزرا فعلا می روند/به سخت‌ترین مرحله مذاکرات واردشدیم.

16:09: رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جمع خبرنگاران از ادامه مذاکرات در چند روز آینده خبر داد.

16:06: برگزاری نشست وزیران 1+5 برای هماهنگی‌های داخلی بر سر توافق.

15:18: منبع نزدیک به مذاکرات: طرفین با جدیت به دنبال بستن پرانتزها هستند.

15:13: منابع نزدیک به تیم هسته‌ای: ضرب‌الاجلی وجود ندارد که بخواهد تمدید شود.

15:06: نشست وزرای خارجه ایران و ۱+۵ لغو شد / یک دیپلمات ایرانی: جو اخرین جلسه وزرا خوب نبود.

15:00: خبرگزاری آسوشیتدپرس درگزارشی از وین نوشت مذاکرات هسته ای ایران هم اکنون در مرحله حساس تمدید دوباره مهلت گفتگوها برای دومین بار در طول یک هفته قرار دارد.

14:56: یک دیپلمات ایرانی اعلام کرد که "هنوز در هر سه حوزه هسته‌ای، تحریم و قطعنامه شورای امنیت" مسائلی وجود دارد که حل نشده است.

14:44: نیویورک تایمز: تصمیمات سیاسی مذاکرات ضروری‌تر از تصمیمات فنی است.

13:55: ظریف و کری در جلسه‌ای کوتاه شرکت کردند. وزیر خارجه کشورمان و همتای آمریکایی‌اش امروز صبح در جلسه‌ای کوتاه با یکدیگر شرکت کردند.

13:55: کنگره صحنه نبرد بعدی رژیم صهیونیستی با ایران. منابع اطلاعاتی رژیم صهیونیستی اعلام کردند درصورت امضاء توافق هسته‌ای میان ایران و 1+5 این رژیم تمام تمرکز خود را بر اعمال فشار بر کنگره برای عدم تایید این توافق خواهد گذاشت.

13:54:  برنامه کاری اوباما تحت تاثیر مذاکرات هسته‌ای وین. مقامات کاخ سفید برنامه کاری اوباما طی روزهای اخیر را تحت تاثیر مذاکرات هسته‌ای وین به صورت شناور تعیین کرده‌اند.

13:54: شیخ‌الاسلام: ماجرای "نامه کری و پیام اوباما" و پادرمیانی سلطان قابوس برای آغاز مذاکرات هسته‌ای. مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص شروع مذاکرات ایران با 1+5 گفت: ما زمانی پای میز مذاکره رفتیم که آقای کری نامه نوشت و از طریق کشور عمان برای ما فرستاد که آمریکا حقوق ما را در چرخه غنی‌سازی به رسمیت شناخته است.

13:53: افزایش فشار دموکرات‌ها بر اوباما در خصوص توافق هسته‌ای ایران. دموکرات‌های سنا با طرح درخواست‌های تند در خصوص توافق هسته‌ای با ایران، چالش‌های زیادی را برای دولت اوباما در جلب موافقت نمایندگان کنگره ایجاد کرده‌اند.

13:52: جان بولتون: نیروی نظامی تنها گزینه درباره ایران است. نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل مدعی شد که هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه ایران برنامه هسته ای خود را کنار بگذارد، وجود ندارد.

13:51: ادامه مذاکرات در سطوح مختلف/ تاخیر در برگزاری نشست وزیران خارجه ایران و 1+5

13:44: ایران خواستار لغو تحریم های تسلیحاتی نیز است/ تفاهم کلی برای زمان بندی لغو تحریم ها.

12:52: سی‌ان‌ان: مذاکره‌کنندگان هسته‌ای انگشت تقصیر را به سمت هم نشانه رفته‌اند.

12:22: ادعای واشنگتن تایمز: مذاکرات به بن بست خورده است؛ امریکا حاضر به لغو همه تحریم ها نیست.

11:32: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: اگر مسائل باقیمانده حل شود، توافق هسته‌ای این هفته حاصل ‌می‌شود.

09:17: برخی منابع مطلع احتمال می دهند توافق هسته ای بین ایران و غرب، نیمه شب سه شنبه اعلام شود.

09:11: سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی با دستیابی به تفاهم اصولی در مورد جدول موضوعات و زمانبندی همکاری مشترک، گام مهمی در مسیر حل و فصل موضوعات باقیمانده برداشتند.

08:19: تصویری از بحث داغ وزرای خارجه 1+5/ وقتی فابیوس میدان دار است.


اخبار لحظه به لحظه از مذاکرات ایران و 1+5



08:13: هتل کوبرگ بی شک پر سرو صداترین و رسانه ای ترین هتل اینروزها است ؛پاله کوبورگ (به آلمانی: Palais Coburg) نام کاخ مجلل کوچکی در شهر وین است که از دهه ۱۹۷۰ به یکی از لوکس‌ترین و گران‌ترین هتل‌های اتریش تبدیل شده‌است.


اخبار لحظه به لحظه از مذاکرات ایران و 1+5



08:10: بیش از ۸۳ درصد خبرنگاران حاضر برای پوشش مذاکرات هسته‌ای وین پیش‌بینی می‌کنند که توافق حاصل می‌شود و ۴۴ درصد آن‌ها بر این نظرند که توافق روز چهارشنبه اعلام می‌شود.

07:56: یک دیپلمات بلندپایه غربی روز دوشنبه گفت نتایج نشست های امروز بین ایران و شش قدرت جهان نشان می دهد موافقتنامه نهایی سرانجام امضا خواهد شد.

07:49: جیمی کارتر، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا در مصاحبه‌ای با اعلام حمایت از توافق هسته ای با ایران گفت که به موفقیت مذاکرات هسته‌ای امید دارد.

07:28: منبع نزدیک به مذاکرات از جدیت طرفین در گفتگوها خبر داد.

07:27: سخنگوی کاخ سفید اظهار داشت که احتمال تمدید مهلت زمان مذاکرات هسته ای ایران و گروه ۱+۵ بعد از روز سه شنبه ۱۶ تیرماه وجود دارد.

07:20: تصاویری از نشست  وزرای خارجه ایران و 1+5 در دور نهایی مذاکرات.
 

اخبار لحظه به لحظه از مذاکرات ایران و 1+5



اخبار لحظه به لحظه از مذاکرات ایران و 1+5



اخبار لحظه به لحظه از مذاکرات ایران و 1+5



اخبار لحظه به لحظه از مذاکرات ایران و 1+5



07:06 دومین نشست وزیران خارجه ایران و 1+5 پس از یک ساعت و نیم پایان یافت و جلسات معاونان و کارشناسان پس از این نشست ادامه می‌یابد

07:04: مسکو: ظریف و لاوروف بر یافتن راه‌حل های مورد قبول مشترک تاکید کردند. وزر





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 512]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن