تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 2 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):در هر جمعه، اندكى از سبيل و ناخن‏هاى خود را بگير، و اگر هم چيزى وجود نداشته باشد، آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812226171




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پيشنهادهاي ايران‌ براي صلح پايدار و فراگير


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: پيشنهادهاي ايران‌ براي صلح پايدار و فراگير
جام جم آنلاين: جمهوري اسلامي ايران اعتقاد دارد صلح و امنيت پايدار منطقه‌اي و بين‌المللي، روابط اقتصادي بين‌المللي، تجارت آزاد، امنيت انرژي، مبارزه با تروريسم و مواد مخدر و بهره‌گيري از انرژي هسته‌اي براي مقاصد صلح‌آميز، زمينه‌هاي مشترك‌ بسيار خوبي براي همكاري‌هاي درازمدت پايدار فراهم مي‌سازد.


از طرف ديگر، جهان از معضلات و چالش‌هايي رنج مي‌برد كه متاسفانه قدرت‌هاي موثر از آنها غافل مانده و بر موضوعات حاشيه‌اي تمركز كرده‌اند.

اين كشورها هيچ راه‌حل عادلانه و منطقي را براي معضلات منطقه‌اي و بين‌المللي نتوانسته‌اند ارائه كنند. جمهوري اسلامي ايران با توجه به قابليت‌ها و موقعيتي كه در سطح منطقه‌اي و بين‌المللي دارد، براي حل اين معضلات و همكاري‌هاي پايدار بر‌مبناي تعامل سازنده راه‌حل دارد.

جمهوري اسلامي ايران به سهم خود و به عنوان يك عضو موثر و قوي در جامعه بين‌المللي پس از مطالعات و بررسي‌هاي گسترده و كارشناسي، بسته‌اي از پيشنهادها و ابتكارهاي مهم را در حوزه‌هاي مختلف سياسي، امنيتي، اقتصادي و هسته‌اي طراحي و تدوين كرده است. اين بسته تاكنون به دبيركل سازمان ملل، رئيس شوراي امنيت، روسيه، چين، سولانا و وزير امور خارجه سوئيس ارائه شده است.

ايران اين بسته را براساس عدالت، حاكميت و احترام متقابل تهيه كرده و آن را به عنوان اساسي براي آغاز مذاكراتي فراگير و همه‌جانبه بر مبناي تعهدات دسته‌جمعي به اين مقامات و كشورها ارائه كرده است. رويكرد ايران به اين بسته يك رويكرد راهبردي است.

به اعتقاد ما، اين بسته فرصتي استثنايي براي همكاري واقعي و جدي فيمابين طرف‌هاي ذي‌ربط فراهم خواهد كرد. تحقق همكاري‌هاي جديد بر مبناي بسته پيشنهادي ايران نه‌تنها به نفع كشورهاي طرف مذاكره است، بلكه به نفع كشورهاي منطقه و جهان نيز خواهد بود.

ما اميدواريم طرف‌‌هاي ذي‌ربط بخوبي به اهميت موضوع و محتواي بسته پيشنهادي ايران به عنوان راه‌حل جامع معضلات منطقه‌اي و جهان پي برده و مفاد بسته را مبنايي براي همكاري‌هاي درازمدت در آينده قرار دهند. انتظار اين است كه كشورهاي ذي‌ربط با نگرش مثبت، اين بسته را بررسي كنند.بسته پيشنهادي در 3 محور ارائه شده است؛ محور سياسي امنيتي، محور اقتصادي و محور هسته‌اي.

اين بسته در واقع براي حل و فصل چالش‌هاي مختلف منطقه‌اي و بين‌المللي تهيه شده است و در بخش هسته‌اي راهكارهايي براي تسهيل بهره‌‌گيري از انرژي صلح‌آميز هسته‌اي و تقويت راهكارهاي عملي براي خلع سلاح هسته‌اي و همچنين عدم اشاعه بر مبناي تعهدات دسته‌جمعي كشورها اشاره شده است؛ در اين بسته همچنين به احقاق حقوق كشورها در حوزه‌هاي مختلف توجه شده است و در اين بين اعمال هر گونه محدوديت خارج از تعهدات بين‌المللي كشورها قابل پذيرش نخواهد بود.

كاظم غريب‌آبادي
معاون مديركل امور سياسي و بين‌الملل وزارت امور خارجه عضو تيم هسته‌اي ايران
 دوشنبه 30 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 144]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن