تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس با آبى غسل كند كه پيش‏تر در آن غسل شده است و به جذام مبتلا شود، كسى را جز خو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819911613




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رمان «كيمياگر» سرانجام به سينما مي‌آيد پائولو كوئليو: اميدوارم سادگي و روح كارم حفظ شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: رمان «كيمياگر» سرانجام به سينما مي‌آيد پائولو كوئليو: اميدوارم سادگي و روح كارم حفظ شود


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و ادب

رمان پرفروش و موفق «كيمياگر» نوشته «پائلو كوئليو» سرانجام پس از 15سال به سينما خواهد آمد.

به ‌گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، طي دو دهه‌اي كه از انتشار كتاب «كيمياگر» مي‌گذرد، هاليوود بارها درصدد ساخت اقتباس سينمايي از اين رمان پرفروش برآمد، اما هربار در ساخت اين فيلم ناكام مي‌ماند.

اما «هاروي وين‌استين»، تهيه‌كننده معروف هاليوود كه كمپاني فيلم‌سازي به همين نام دارد، روز گذشته در جشنواره كن اعلام كرد كه رمان «كيمياگر» پائولو كوئليو را به سينما خواهد آورد.

«وين‌استين» در اين‌باره به آسوشيتدپرس اعلام كرد: «اين كتاب ساده و معنوي است و فيلم‌نامه‌، اين واقيعت را منعكس خواهد كرد.»

«لاورنس فيش‌بورن» كه در فيلم «ماتريكس» خوش درخشيد، قرار است كارگرداني اين فيلم را بر‌عهده بگيرد و به‌عنوان بازيگر هم نقش راهنماي چوپان را در داستان فيلم بازي كند.

او در پيامي تصويري اعلام كرد، از اين‌كه قرار است كارگرداني اين فيلم را بر‌عهده بگيرد، خوشبخت‌ترين مرد روي زمين است.

«وين‌استين» افزود: «فيلمنامه‌نويساني كه طي سال‌هاي گذشته برروي اين پروژه‌ي متوقف‌شده كار مي‌كردند، برخي مواقع قصد داشتند قسمت‌هايي را مانند اضافه‌كردن 10هزار سرباز به فيلم‌نامه بيافزايند. اما اين چيزي نيست كه درخود كتاب آمده باشد. اين كتاب درباره چنگيزخان نيست.»

پس از اعلام خبر ساخت اين فيلم، «پائولو كوئليو»، نويسنده برزيلي اين رمان در بيانيه‌اي اعلام كرد: «بسيار از اين بابت خوشحالم كه كتابم به‌گونه‌اي كه مورد تمايل من است به ‌فيلم تبديل خواهد شد. اميدوارم سادگي و روح كارم حفظ شود.»

اين تهيه‌كننده كه در سال 1999 با فيلم «شكسپير عاشق» موفق به ‌دريافت هفت جايزه اسكار شد، همچنين اعلام كرد، فيلم‌برداري «كيمياگر» اواخر بهار و اوايل تابستان آغاز خواهد شد.

وي با اعلام اين‌كه واقعا تحت تاثير اين كتاب قرار گرفته است، گفت: «من شخصا تهيه‌كنندگي آن را برعهده خواهم داشت.«كيمياگر» مي‌تواند پلي به‌سوي خاورميانه باشد و من اطمينان دارم كه به ‌اصل داستان پايبند خواهيم بود. من به كوئليو بسيار وفادار هستم.»

رمان «كيمياگر» داستان يك چوپان اسپانيايي به‌نام «سانتياگو» است كه روياي يافتن گنج در اهرام مصر را در سر دارد؛ او كه تسليم خواسته‌اش مي‌شود، در مسير خود درس‌هاي زندگي مي‌آموزد. «كيمياگر» از زمان انتشار حدود 30 ميليون نسخه فروش جهاني داشته و همچنان درفهرست پرفروش‌ترين كتاب‌هاي‌ روزنامه نيويورك تايمز قرار دارد.

انتهاي پيام
 دوشنبه 30 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 244]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن