تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن شوخ و شنگ است و منافق اخمو و عصبانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821104206




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چهار ميليون تن به ظرفيت توليد سيمان كشور تا ماه آينده افزوده مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: چهار ميليون تن به ظرفيت توليد سيمان كشور تا ماه آينده افزوده مي‌شود
داخلي. اقتصادي. صنايع.

معاون صنايع معدني وزارت صنايع و معادن گفت: تا پايان خرداد ماه امسال با افزوده شدن چهار ميليون تن بر توليد سيمان، ظرفيت توليد سيمان كشور به ‪ ۵۵‬ميليون تن مي‌رسد.

به گزارش خبرنگار ايرنا "محمد مسعود سميع نژاد" روز شنبه در جريان افتتاح طرح افزايش توليد كارخانه سيمان غرب كرمانشاه افزود: اكنون ظرفيت توليد سيمان در كشور ‪ ۵۱‬ميليون تن است.

وي گفت: سيمان صنعت زيربناي توسعه كشور است و بالاترين حمايت از ايجاد و رشد صنايع سيمان مديون توجه و نگاه ويژه دولت نهم چه در بخش توسعه و چه در بخش گشايش اعتبارات است.

وي افزود:دولت نهم براي حمايت و توسعه صنايع سيمان، ستاد سيمان كشور را با حضور بخش خصوصي تشكيل داده است.

معاون صنايع معدني وزير صنايع تصريح كرد: در سال گذشته ‪ ۴۰‬ميليون تن سيمان در كشور توليد شد كه سرماي شديد و قطع گاز در سال گذشته مانع از توليد سيمان در حد ظرفيت كه ‪ ۴۱‬ميليون تن بود شد.

وي گفت:اكنون ‪ ۵۱‬كارخانه سيمان با ‪ ۷۸‬كوره در سطح كشور فعال است.

وي افزود: تا پايان سال جاري ظرفيت توليد سيمان در كشور به ‪ ۶۴‬ميليون تن خواهد رسيد كه برنامه هدف تا سال ‪ ۹۲‬رسيدن به ظرفيت توليد ‪ ۱۱۰‬ميليون تن مي‌باشد.

وي گفت: استان كرمانشاه به دليل همجواري با كشور عراق جايگاه ويژه‌اي نزد وزارت صنايع دارد و اكنون راه‌اندازي و توليد هشت ميليون تن سيمان در اين استان در دست اقدام و صدور مجوز است.

وي افزود: صنعت سيمان نقش مهمي در ايجاد اشتغال دارد و هر واحد يك ميليون تني سيمان در زمان ساخت براي يك هزار نفر و در زمان بهره‌برداري براي ‪ ۴۰۰‬نفر شغل مستقيم ايجاد مي‌كند.

وي گفت: اكنون بيش از ‪ ۲۰۰‬هزار نفر در صنعت سيمان كشور به طور مستقيم مشغول كار هستند كه با توجه به برنامه هدف و بهره‌برداري از واحدهاي در دست احداث براي ‪ ۲۵۰‬هزار نفر ديگر اشتغال ايجاد خواهد شد.

وي افزود:اكنون در كشور ‪ ۹‬تيپ سيمان توليد مي‌شود در حاليكه در كشور ژاپن ‪ ۴۵‬تيپ سيمان توليد مي‌شود.

وي گفت: اينك كه ميزان عرضه و تقاضا در كشور برابر شده بايد كارخانه‌هاي سيمان به سمت توليد سيمان‌هاي قوي به ويژه توليد سيمان " پزولاني " كه يكي از قويترين سيمان‌هاست بروند.

وي افزود:ما اكنون قابليت رقابت با سيمان جهان را داريم و يك كشور صاحب نام در صنعت سيمان هستيم و در اين صنعت به خودكفايي رسيده‌ايم و تنها ‪۱۰‬ تا ‪ ۱۵‬درصد به بخش خارجي وابسته هستيم كه با تلاش متخصصان و حمايت وزارت صنايع اين ميزان وابستگي هم رفع خواهد شد.

وي گفت: يك كارخانه سيمان در سوريه توسط متخصيصين ايراني راه‌اندازي شده و يك كارخانه سيمان هم در كشور ونزوئلا در دست احداث قرار گرفته است.

وي افزود: تامين انرژي براي صنعت سيمان از مواردي است كه به جد بايد دنبال شود تا صنايع سيمان كشور بتواند با ‪ ۱۰۰‬درصد ظرفيت توليد كند.

وي گفت: ستاد سيمان كشور ايجاد نيروگاه‌هاي اختصاصي براي صنايع سيمان را در دست برنامه‌ريزي دارد كه براي هر ‪ ۱۰‬تا ‪ ۱۵‬كارخانه سيمان يك نيروگاه احداث كند.

وي آماده‌سازي زير ساخت‌ها را از ديگر برنامه‌هاي ستاد سيمان كشور عنوان كرد و افزود: تجهيز بنادر، تجهيز ناوگانهاي ريلي و جاده‌اي براي توسعه صادرات سيمان كشور نيز در دستور كار قرار گرفته است.

وي گفت: برنامه دوگانه‌سوز كردن سوخت كارخانجات نيز از ديگر برنامه‌هاي ستاد سيمان كشور است و كارخانه‌ها از اكنون بايد با اجراي برنامه‌هاي دوگانه سوز، در فكر ذخير سوخت زمستاني هم باشند.

‪۱۱۳۹/۵۶۷/۵۷۰‬

---> داخلي.اقتصادي.صنايع.
 شنبه 28 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 341]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن