تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه در دنيا به امانتى خيانت كند و آن را به صاحبش برنگرداند و آنگاه بميرد بر دين...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798445888




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ايسكانيوز گزارش مي دهد: اقتصاد ايران در هفته اي كه گذشت...


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: ايسكانيوز گزارش مي دهد: اقتصاد ايران در هفته اي كه گذشت...


تهران-خبرگزاري ايسكانيوز: اين هفته نيز مانند تمامي هفته هاي گذشته اتفاقات متعددي در اقتصاد ايران رخ داد كه اهم اين وقايع به شرح زير است.

**محرابيان: 15 ميليون تن به ظرفيت توليد سيمان كشور اضافه شد
مهندس محرابيان گفت: در 9 ماه گذشته با راه اندازي طرح هاي سيماني 15 ميليون تن به ظرفيت توليد سيمان كشور اضافه شده است.
بهره برداري از كارخانه سيمان دليجان در استان مركزي به عنوان شانزدهمين طرح از طرحهاي 17 گانه سيماني با حضور وزير صنايع و معادن، استاندار مركزي و جمعي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي آغاز شد.
مهندس محرابيان در مراسم افتتاح اين طرح گفت: كارخانه سيمان دليجان با ظرفيت توليد سالانه يك ميليون تن سيمان و سرمايه گذاري هزار و 230 ميليارد ريال راه اندازي شده است.
وي با قدرداني از دست اندركاران و تلاشگران راه اندازي اين كارخانه گفت: متوسط زمان راه اندازي كارخانه سيمان در كشور حدود چهار و نيم سال است اما اين واحد سيماني در طول 39 ماه و با موفقيت به بهره برداري رسيده است.

**12واحد توليد كننده آجر به تعزيرات حكومتي معرفي شد
به منظور لزوم رصد كردن بازار و برخورد با افزايش غير قانوني قيمت ها و رسيدگي به تخلفات واحدهاي متخلف توليد كننده كالاهاي اولويت دار، بازرسان سازمان بازرگاني استان تهران در پي بررسي نحوه عملكرد واحدهاي توليد كننده مصالح ساختماني، 12 واحد بزرگ توليد كننده آجر را به اتهام گرانفروشي انواع آجر فشاري شناسايي و پس از تشكيل پرونده تخلف جداگانه جمعا به ارزش كل يك ميليارد و 536 ميليون ريال جهت بررسي و صدور راي به تعزيرات حكومتي معرفي كردند.
گفتني است كه پرونده متخلفان به صورت خارج از نوبت در حال رسيدگي است و نتيجه آراي راي صادره متعاقبا اعلام خواهد شد.

**سيستم تعاون كارت صندوق تعاون كشور راه اندازي شد
با انعقاد تفاهم نامه همكاري ميان صندوق تعاون و بانك اقتصاد نوين سيستم تعاون كارت موسسه اعتباري بخش تعاون راه اندازي شده و بر اين اساس كليه متقاضيان حقيقي تعاون از اين پس مي توانند در يك بستر الكترونيك ضمن نقل و انتقال حسابهاي خود از خدمات مكانيزه آن همانند ساير بانكها بهره مند شوند.

**سفير جمهوري بلاروس با وزير بازرگاني ايران ديدار و مذاكره كرد
سفير جمهوري بلاروس در ايران در پايان ماموريت خود با دكتر ميركاظمي وزير بازرگاني كشورمان ديدار كرد.
دكتر ميركاظمي در ديدار با لئونيد راچكوف سفير جمهوري بلاروس علاقه‌مندي مسوولان جمهوري اسلامي ايران و بلاروس، به توسعه روابط تجاري را يكي از ويژگي‌هاي مثبت در گسترش روابط عنوان كرد و با اشاره به افزايش چشمگير روابط در طول 3 سال گذشته از نايل شدن دو كشور به دستاوردهاي خوب در زمينه تجارت كالا و بخش خدمات فني و مهندسي خبر داد.
وي با تاكيد بر لزوم آشنايي بيشتر شركتهاي دو طرف با توجه به ظرفيت‌هاي موجود در هر دو كشور، خواستار توسعه و رشد فزاينده و تصاعدي سطح روابط ايران و بلاروس در آينده نزديك شد.
وزير بازرگاني همچنين با بيان اين نكته كه برخي ظرفيت‌هاي موجود در دو كشور تاكنون فعال نشده است، گفت: با احتساب فعاليت دو كشور در زمينه‌هاي نفت و گاز، بزودي حجم مبادلات تجاري دو كشور بيش از اين افزايش مي‌يابد.

**روآي جديد به زودي به بازار مي آيد
مدل جديد روآ با موتور پايه گاز سوز و سيستم انتقال قدرت بهبود يافته، به زودي به بازار مي آيد.
درنتبجه بهبود در سيستم انتقال قدرت و توان و گشتاور موتور روآي جديد، مصرف سوخت اين خودرو به ميزان 10 درصد كاهش و استاندارد آلايندگي آن از يورو 2 به يورو 3 ارتقا مي يابد.
كاهش چشمگير لرزش و سروصدا از ديگر نتايج بهبود سيستم انتقال قدرت روآ است،درضمن نمونه هاي روآي جديد ساخته شده و تست هاي مربوط به پايان رسيده و توليد انبوه اين محصول از نيمه مرداد سال جاري آغاز مي شود.
براساس برنامه زمان بندي به مرور همه توليدات روآ به سيستم انتقال قدرت ارتقا يافته مجهز خواهند شد،براي دست يابي به ويژگي هاي مورد نظر در مدل جديد روآ، بيش از 33 قطعه و مجموعه دربخش هاي قواي محركه، بدنه، تزيينات داخلي و رينگ هاي اين خودرو تغيير كرده است.

**بازرگاني استان تهران بر بازار سيمان و مصالح ساختماني نظارت مي كند
رئيس اداره بازرسي و كشف كالاي قاچاق سازمان بازرگاني استان تهران از ادامه اعمال نظارت بر بازار سيمان و مصالح ساختماني خبر داد.
با توجه به رونق ساخت و ساز در شش ماهه نخست سال و احتمال سوء استفاده برخي عناصر سود جو از تقاضاي بالاي سيمان و مصالح ساختماني در بازار ، سازمان بازرگاني استان تهران از طرق گوناگون به كنترل اين كالا مي پردازد.
بازرسان اين اداره به سه روش به نظارت بر بازار سيمان و مصالح ساختماني مي پردازند كه يكي از اين راهها ، استقرار بازرسان در محل شركت تعاوني مصالح فروشان براي نظارت بر عاملان توزيع سيمان و دريافت و رسيدگي به شكايات مردمي است.
يكي ديگر از راههاي نظارت و بازرسي را اعزام بازرسان بر مبناي شكايات ازطريق تلفن 124 است ، بازرسان اين اداره بر اساس شكوائيه هاي رسيده از اداره مشاركتهاي مردمي و 1241 اين سازمان ، به بازرسي از محلهاي مذكور در شكايت مي پردازند و با توجه به تعدد شكايات و نوع تخلفات ، گزارشهاي تحليلي و موضوعي در خصوص مشكلات توزيع تهيه مي كنند كه مبناي بازرسيهاي بعدي قرار خواهد گرفت.

**150ميليون دلار گوگرد صادراتي فروخته شد
در 3 ماهه نخست امسال بيش از 220 هزار تن انواع گوگرد كلوخه و گرانول از 2 پالايشگاه مجتمع گازي پارس جنوبي و شهيد هاشمي نژاد(خانگيران) جهت صدور به خارج از كشور فروخته شده است كه ارزش صادراتي كل گوگرد فروخته شده از اين دو پالايشگاه در مجموع سه ماهه نخست امسال حدود 150 ميليون دلار برآورد مي شود.
گفتنني است كه ميزان گوگرد صادر شده از مجتمع گازي پارس جنوبي در خرداد ماه حدود 23 هزار تن بوده كه ارزش اين ميزان گوگرد صادر شده، حدود 16 ميليون و 300 هزار دلار است.
آخرين وضعيت فروش گوگرد صادراتي از پالايشگاه شهيد هاشمي نژاد(خانگيران) در 3 ماهه نخست امسال حدود 167 هزار تن به ارزش بيش از 112 ميليون دلار است كه توسط خريداران صادر و يا در جريان صدوراست. همچنين در ماه گذشته(خرداد ماه) در مجموع بيش از 53 هزار تن گوگرد جهت صدور از اين پالايشگاه به ارزش بالغ بر 42 ميليون دلار فروخته شده است.

**مشوق هاي سرمايه گذاري در شهرك هاي صنعتي اعلام شد:
قيمت زمين در مناطق محروم ثابت شد // تخفيف 5دهم درصدي به ازاي هر يك نفر اشتغالزايي
مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي گفت: به منظور تشويق سرمايه گذاران جهت سرمايه گذاري در مناطق محروم قيمت زمين در شهرك هاي صنعتي اين مناطق ثابت مانده است.
اين مناطق محروم توسط دولت مشخص شده و چهار استان تهران، اصفهان، مشهد و تبريز جزو مناطق برخوردار محسوب مي شوند كه بر اساس فرمول هاي موجود مي توانند افزايش قيمت زمين داشته باشند، همچنين ساير مناطق نيز مجاز به افزايش قيمت از يك تا 15 درصد اما به ميزان 50 درصد آن هستند.
درضمن يكي از مشوق هاي اين سازمان تخفيف پنج درصدي حق انتفاع زمين به كارخانجاتي است كه طي يكسال به بهره برداري برسند اما در صورتيكه اين زمان به 18 ماه برسد معادل يك سوم تشويق كسر خواهد شد.

**آزاد شدن نرخ بنزين سوپر باعث افزايش مصرف سوخت خودرو ها مي شود
مصرف سوخت محصولات ايران خودرو كه موتورهاي پيشرفته دارند، در صورت استفاده از بنزين معمولي به جاي بنزين سوپر باعث افزايش سالانه سوخت به ميزان 50 ميليون ليتر مي شود.
وي افزود: مديريت مصرف سوخت كشور در حال حاضر از يك طرف سبب افزايش مصرف سوخت مي شود و از طرف ديگر نارضايتي مردم نسبت به محصولات خودروسازان را در پي خواهد داشت.

**3/2ميليارد ريال براي خشكسالي در مناطق عشاير نشين استان تهران اختصاص يافت
به دستور استاندار تهران 3/2 ميليارد ريال براي آبرساني به مناطق دچار خشكسالي در مناطق عشايري استان تهران اختصاص يافت.
كيارشي معاون برنامه ريزي استانداري تهران در جريان بازديد از منطقه عشايري استان تهران با اشاره به هشت ميليارد ريال اعتبارات عمراني استان در سالجاري براي ارائه خدمات پشتيباني و آبرساني سيار به عشاير، افزود: در عين حال تامين آب شرب عشاير با احداث مخازن و خطوط انتقال از چشمه هاي طبيعي نيز در حال انجام است.

**تمام چهارراه هاي تهران به "يو پي اس" مجهز مي شوند// با ورود نيروگاه بوشهر به مدار كمبود نخواهيم داشت
وزير نيرو اعلام كرد: به منظور روشنايي بخشي تمامي چهارراه هاي شهر تهران با كمك شهرداري ظرف 45روز آينده به سيستم يو پي اس (UPS) مجهز خواهند شد.
وي همچنين اظهار كرد:اگر 1000 مگاوات برق نيروگاه هسته اي بوشهر امسال وارد مدار شده بود، مشكل خاموشي در كشور نداشتيم ، اما روس ها با همه وعده هاي داده شده، نيروگاه هسته اي بوشهر را براي امسال تحويل ندادند كه اميدواريم امسال اين كار انجام شود و با كاستن از وابستگي به سوختهاي فسيلي كمبودها را جبران كند.

**دولت براي تسريع در تعيين قيمت خريد تضميني محصولات كشاورزي تفويض اختيار كرد
هيئت وزيران به‌ منظور حمايت‌ از توليد محصولات‌ اساسي‌ كشاورزي‌، ايجاد تعادل‌ در نظام‌ توليد، تسريع در روند تعيين قيمت محصولات، اختيارات خود در خصوص تعيين قيمت خريد تضميني محصولات كشاورزي را به كار گروهي 3 نفره تفويض كرد.
بر اساس اين مصوبه، اختيار هيئت وزيران در خصوص تعيين قيمت خريد تضميني محصولات كشاورزي به كار گروهي مركب از پرويز داودي معاون اول رئيس جمهور، محمدرضا اسكندري وزير جهاد كشاورزي و سيد مسعود ميركاظمي وزير بازرگاني به عنوان نمايندگان ويژه رئيس جمهور تفويض شد.

**درصورت عدم بارش در آذر ماه آب جيره بندي مي شود//با وجود گرماي موجود امكان بارور كردن ابرها وجود ندارد
وزير نيرو اعلام كرد: تمام تلاش ما اين است كه جيره بندي آب را اعمال نكنيم اما اگر در زمان شروع بارش ها ، بارندگي صورت نگيرد مشكلات آبي شديدي را پيش رو خواهيم داشت.
وي در خصوص مديرت هاي صورت گرفته افزود: از اسفند 86 به محض اطلاع از خشكسالي نحوه مصرف آب در كشور طوري مديريت شده است كه تا آذر امسال (زمان شروع بارش باراندگي ها) در تامين آب شرب كشور مشكلي ايجاد نشود، اما اگر بارندگي هاي دلخواه صورت نگيرد حتما جيره بندي خواهيم داشت.
فتاح با تاكيد برهزينه بردار بودن و گراني اين فناوري خاطرنشان كرد: هم اكنون با توجه به گرماي هوا، بحث بارور كردن ابرها امكان پذير نيست، با اين وجود تصميمان لازم براي خريد چند هواپيما اتخاذ شده است.

**يك ميليون و صد هزار نفر از متقاضيان مسكن مهر شرايط عضويت نداشتند
حدود سه ميليون و 700 هزار نفر ماقضي مسكن مهر درسايت ثبت نام كرده بودند كه بعد از بررسي هاي به عمل آمده توسط وزارت تعاون، حدود يك ميليون و 100 هزار نفر از متقاضيان ثبت نام در مسكن مهر شرايط ادامه عضويت نداشتند.

**خسارت ناشي از خشكسالي به كشاورزان پرداخت مي شود
رسول زرگر معاون وزير نيرو در امور آب و فاضلاب با اشاره به اينكه خشكسالي تاثير چنداني بر آب شرب نداشته تصريح كرد:با بروز اين عارضه دولت اثرات خشكسالي در بخش كشاورزي را برآورد كرده و پس از پايان كار كارشناسي، خسارات كشاورزان پرداخت خواهد شد.
معاون وزير نيرو با تاكيد بر اينكه اولويت فعاليت‌هاي وزارتخانه دراين بحران، تامين آب شرب مردم است، خاطر نشان كرد: درخواست دولت براي جبران خسارات كشاورزان و نيز جبران كمبودها در دوران خشكسالي طي لايحه‌اي به مجلس شوراي اسلامي ارايه شده است.

**امسال قيمت ميوه 25 درصد كاهش يافته است
بازرس كل اتحاديه ميوه و تره بار تهران گفت: نرخ ميوه امسال نسبت به سال گذشته حدود 25 درصد كاهش داشته است.
علي امامي افزود:امسال ميوه به دليل عرضه بيشتر در ميادين ميوه و همچنين سرما نزدن سر درختي ها قيمت ميوه به حد قابل توجهي كاهش و از طرفي توزيع ميوه در ميادين و به طبع آن در سطح شهر استان تهران را نسبت به سال قبل پنج برابر افزايش داشته است.
وي تنها از مشكل مركبات براي امسال خبر داد و گفت: سرماي سال گذشته آسيب و خسارت زيادي به درختان مركبات وارد كرده است كه امسال با كاهش توليد و توزيع اين محصول مواجه خواهيم شد.
همچنين چون در سال گذشته كشاورزان از كاشت پياز متضرر شده بودند امسال كاشت پياز در زمين هاي كشاورزي كاهش داشته است.

**اشخاص حقوقي كه موفق به دريافت شماره اقتصادي نشده اند، به حوزه هاي مالياتي مراجعه كنند
در اجراي مفاد ماده 169 مكرر قانون مالياتهاي مستقيم، سازمان امور مالياتي كشور براي كليه اشخاص حقوقي، گواهينامه ثبت نام در نظام مالياتي كشور كه حاوي شماره اقتصادي آنان مي باشد، را صادر و از طريق شركت پست جمهوري اسلامي ايران به نشاني مندرج در پرونده مالياتي آنان ارسال كرده است.
از آنجا كه به زودي فرايند فعال سازي شماره هاي اقتصادي عملياتي خواهد شد، لذا كليه اشخاص حقوقي كه موفق به دريافت اين گواهينامه نشده اند، لازم است به واحدهاي مالياتي مربوط مراجعه و نشاني جديد و كامل پستي خود را جهت ارسال گواهينامه مذكور اعلام كنند.
شماره تلفنهاي 39903538 و 33967813 و شماره 1822 ( مركز ارتباط مردمي سازمان) آماده راهنمايي موديان مالياتي در اين خصوص خواهد بود.

**مرحله جديد خريد نقدي خودروهاي فرسوده آغاز شد
طرح خريد نقدي خودروهاي فرسوده از ابتداي تيرماه آغاز شد و متقاضيان با مراجعه به سايت اينترنتي WWW. Farsoode.ir مي‌توانند در اين طرح شركت كنند.
تمامي صاحبان خودروهاي فرسوده كه خودرو آنها شرايط فرسودگي را دارد مي‌توانند با بازگشايي حساب بانكي جهت واريز وجه خودرو و همچنين ارايه كد ملي به بانك مربوطه اقدام كنند و سپس در اين طرح ثبت نام و پس از طي مراحل لازم و از رده خارج كردن خودرو خود مبلغ يك ميليون و پانصد هزارتومان به طور نقدي دريافت كند.
لازم به ذكر است معرفي به مراكز اسقاط پس از استعلام از بانك انجام مي‌پذيرد.

**پرونده 13 ميليارد ريالي براي 9 واحد توليدي متخلف تشكيل شد
در ادامه برخورد با افزايش غيرقانوني قيمت‌ها، بازرسان سازمان بازرگاني استان تهران در پي رصد كردن بازار و نظارت بر نحوه عملكرد واحد‌هاي توليدي، تعداد 9 واحد توليد‌كننده مواد غذايي را به اتهام گرانفروشي و عدم رعايت حاشيه سود براي انواع مواد غذايي، انواع چاي، انواع كيك و كلوچه، انواع كنسرو و همچنين عرضه خارج از شبكه شير يارانه‌اي شناسايي و با پرونده تخلف جداگانه جمعا به ارزش كل 13 ميليارد و 469 ميليون و 568 هزار ريال جهت صدور راي به تعزيرات حكومتي معرفي كردند.

**ناوگان دريايي ايران در ليست سفيد ابقاء شد
اساس گزارش ساليانه يادداشت تفاهم پاريس ( PARIS MOU) ناوگان دريايي جمهوري اسلامي ايران به دليل عملكرد شايسته در بخش كنترل و بازرسي كشتي ها در سال 2008 ميلادي همچنان در ليست سفيد اين يادداشت تفاهم جهاني ابقاء شد.
در آخرين گزارش بازرسي از كشتي هاي ورودي به آبهاي منطقه اي كشورهاي عضو يادداشت تفاهم پاريس كه در سال 2008 ميلادي منتشر شد اعلام شده است از 243 فروند شناور اقيانوس پيماي تحت پرچم جمهوري اسلامي ايران كه در سه سال اخير در كشورهاي عضو يادداشت تفاهم پاريس مورد بازديد قرار گرفته اند، ناوگان دريايي اسلامي ايران كماكان در ليست سفيد يادداشت تفاهم پاريس ابقاء شد.
تلاش بازرسان مجرب و متخصص بخش كنترل و بازرسي كشتي ها در سازمان بنادر و دريانوردي و همكاري شركتهاي كشتيراني داخلي موجب دستيابي به اين موفقيت بين المللي شده است.

**درآمد كشتيرانى جمهورى اسلامى ايران 60 درصد افزايش يافت
مديرعامل شركت كشتيرانى جمهورى اسلامى ايران گفت : اين شركت در سال مالى گذشته خود موفق به كسب 6 ميليارد و 100 ميليون دلار درآمد از محل كرايه حمل شد كه افزايش 60 درصدي را نشان مي دهد.
محمد حسين داجمر مديرعامل شركت كشتيرانى جمهورى اسلامى ايران گفت : در سال مالى گذشته و تا پايان خرداد امسال دو فروند كشتى فرسوده كه به مرحله زيان دهى رسيده بودند از ناوگان خارج و سه فروند كشتى جديد اضافه مي شود.

**در راستاي ايمن‌سازي خطوط لوله انتقال نفت
400 متر خط لوله در منطقه مركزي جايگزين شد
در ادامه عمليات تعويض لوله‌هاي پوسيده و به منظور پايداري و نگهداري از خطوط لوله انتقال نفت، در 3 نقطه از خطوط لوله 16 اينچ مسير مركز انتقال نفت رازان به مركز انتقال نفت شازند لوله‌هاي جديد جايگزين شدند.
لوله‌هايي كه پوسيدگي آنها توسط پيگ‌راني هوشمند مشخص شده‌بود، غيرايمن تشخيص داده‌شده‌بودند،درمسير مركز انتقال نفت رازان به مركز انتقال نفت شازند از سرويس خارج شده و لوله هاي جديد جايگزين شدند.
بر اساس اين گزارش اين عمليات كه داراي ابعاد گسترده‌اي بود در 3 محدوده‌ روستاي گلبداغ به طول 120 متر، روستاي گل گنبد به طول 130 متر و روستاي مروك به طول 140 متر، در قالب 3 گروه عملياتي مجزا توسط واحدهاي فني و عملياتي منطقه مركزي به صورت همزمان انجام شد.
اين عمليات بدون بروز هيچ مشكل و حادثه‌اي در كمتر از 15 ساعت به پايان رسيد.

**ثبت نام پيش فروش خودروي "فيات" آغاز شد
گروه خودروسازي صنعت پارس (تاپكو) اقدام به عرضه خودروي فيات سي ينا در پائيز امسال مي كند. پيش فروش فيات سي ينا در نمايندگي هاي تهران، مشهد، اصفهان، اروميه، زنجان و كرمان آغاز شده و تا 15 روز ديگر ادامه دارد.
متقاضيان مي توانند با مراجعه به نمايندگي هاي فروش شركت و با پرداخت هفت ميليون و 500 هزار تومان براي دريافت خودرو ثبت نام كنند و بقيه قيمت خودرو به تناسب مدل و تيپ آن و به قيمت روز محاسبه مي شود.
شركت صنعتي پارس حدودا 15 نمايندگي دارد كه نمايندگي هاي تهران، مشهد، اصفهان، اروميه، زنجان و كرمان جزء نمايندگي هاي فروش فيات سي ينا خواهند بود.
متقاضيان براي كسب اطلاعات بيشتر مي توانند به آدرس دفتر مركزي، خيابان شهيد بهشتي، بعد از چهارراه انديشه، نبش كوچه ليلا، گروه خودرو صنعتي پارس مراجعه كرده و يا با شماره تلفن هاي 88536763 و 88536764 تماس حاصل فرمايند.
همچنين متقاضيان مي توانند براي تكميل اطلاعات خود به سايت TOPCO – IR. COMنيز مراجعه كنند.

**20 قلم كالا به ليست اقلام مشمول استاندارد اجباري اضافه شد
معاون اداره كل نظارت بر اجراي استاندارد گفت: در 6 ماهه ابتداي سال جاري 20 قلم كالا به ليست اقلام مشمول استاندارد اجباري افزوده شد.
طبق ماده 9 قانون و مقررات سازمان استاندارد، توليد تمركز،توزيع و فروش كالاهاي مشمول استاندارد اجباري بدون علامت استاندارد و يا باكيفيت كمتر از حد استاندارد هاي ملي ممنوع است.
اين 20 قلم كالا شامل: كنسرو ماهي درآب نمك، كنسرو لوبيا سفيد در آب نمك، كنسرو لوبيا قرمز در آب نمك ، كنسرو دال عدس، كنسرو قليه ميگو، كنسرو خورشت ميگو، كنسرو ميگو در روغن، قارچ خوراكي خشك شده، نكتار آناناس، كمپوت گريپ فروت، كنسرو انواع پلو بدون گوشت، كنسرو آش، كنسرو سبزي سرخ شده، كنسرو پوره گوجه فرنگي، نكتار ميوه گوآ، پوشك بزرگسال و دو مورد ديگر مي باشد كه مرتبط با لوازم برقي است.

**بهمن ديزل واحد نمونه صنعت كشور شد
در مراسم روز صنعت و معدن كه با حضور وزير صنايع و معادن و وزير كار و امور اجتماعي در سالن اجلاس سران تهران برگزار شد ، شركت بهمن ديزل به عنوان واحد نمونه صنعت كشور معرفي شد.
شركت بهمن ديزل ، يكي از شركتهاي توليدي فعال و در حال توسعه گروه بهمن بوده كه توليدكننده انواع كاميونت هاي 5 ، 6 و 8 تن مي باشد.
اين شركت با توجه به رشد توليد 239 درصدي در سال 86 نسبت به سال 85 و همچنين كاهش نمره منفي آديت خارجي كيفيت محصول NKR به 6/36 و محصول NPR به 2/37 در پايان سال 86 ، موفق به كسب بهترين نمره كيفي در بين كليه سازندگان داخلي كاميونت شد.

**دولت مجوز خروج سيمان از سبد حمايتي را صادر كرد
در پي تعهد كارخانجات سيمان براي حفظ قيمت براي مصرف كنندگان در سقف مصوب، هيئت وزيران تصميم گرفت با مكلف شدن كارخانه ها به توزيع سيمان توليدي از طريق شبكه اصناف و صرفا در بازار داخلي، اين محصول از سبد حمايتي خارج شود.
هيئت وزيران بنا به پيشنهاد مشترك وزارتخانه‌هاي بازرگاني و صنايع و معادن و با توجه به تعهد كارخانجات توليد كننده سيمان مبني بر حفظ قيمت مصرف‌كننده سيمان، تا سقف تني 650 هزار ريال براي تيپ يك مجوز خروج سيمان را از سيد حمايتي دولت صادر كرد.
بر اساس اين مصوبه، كارخانجات توليد‌كننده سيمان موظف شدند كل سيمان توليدي خود را تا سقف قيمت توافق شده از طريق شبكه توزيع اصناف در بازار داخلي توزيع كرد.
بر اساس اين مصوبه، هيئت وزيران همچنين براي جلوگيري از صادرات سيمان به خارج از كشور، عوارض صادرات سيمان را به ازاء هر تن يك ميليون ريال تعيين كرد.

**بزرگترين شركت هلدينگ ايران سالانه 150 ميليارد دلار فروش دارد
گفتني است كه سازمان گسترش بزرگترين شركت هلدينگ ايران است كه سالانه 15 ميليارد دلار فروش دارد.
سازمان گسترش يكي از قديمي ترين سازمان هاي توسعه اي كشور است و اساس و بناي آن در توسعه صنعتي كشور بوده است.
لازمه رشد و توسعه صنعتي كشور پيشرفت it است كه متاسفانه زيربناي آن هنوز در ايران فراهم نشده است.

**5 ميليارد دلار تسهيلات ارزي به بخش خصوصي اختصاص يافت
اين مبلغ كه از سهم 50 درصدي بخش خصوصي از موجودي حساب ذخيره ارزي تامين و به‌ منظور كمك به توليدكنندگان در مقابل افزايش قيمت مواد اوليه اختصاص يافته است ، در حل مشكلات توليدات صنعتي كشور موثر خواهد بود..
به زودي دستورالعمل تهيه واحدها از اين منبع مالي فراهم شده و در اختيار همه قرار مي گيرد.
با توجه به تبعات افزايش قيمت نفت بر اقتصاد جهاني و با هدف حمايت از واحدهاي توليدي كشور در برابر موج جهاني افزايش قيمت مواد اوليه، به پيشنهاد وزارت صنايع و معادن، هيات دولت مصوب كرد براي پيشگيري از كاهش يا توقف فعاليت واحدهاي توليدي، تا سقف 5 ميليارد دلار تسهيلات ارزي در اختيار توليد‌كنندگان قرار گيرد.

**برندگان 1100 مگان قرعه كشي حساب هاي پس انداز بانك ملي مشخص شدند
اسامي برندگان يك هزار و 100 دستگاه خودروي مگان قرعه كشي جوايز حساب هاي قرض الحسنه پس انداز بانك ملي مشخص شد.
علاقه مندان براي كسب اطلاع از اين اسامي، مي توانند به پايگاه اينترنتي اين بانك به آدرس www.bmi.ir مراجعه كنند.
در بيست و نهمين دوره قرعه كشي جوايز حساب هاي قرض الحسنه پس انداز بانك ملي، 350 ميليارد ريال جايزه به 555 هزار نفر اعطا مي شود.
تركيب جوايز قرعه كشي مذكور مشتمل بر يك هزار و 100 دستگاه خودرو مگان، دو هزار سري سكه طلا هر يك به ارزش 10 ميليون ريال، يك هزار و 500 كمك هزينه سفرهاي زيارتي هريك به ارزش شش ميليون ريال، 500 كمك هزينه تحصيلات دانشگاهي هر يك به ارزش سه ميليون ريال، 500 بن خريد صنايع دستي هر يك به ارزش دو ميليون ريال و ميلياردها ريال جوايز نقدي است.
 جمعه 14 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 651]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن