تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هيچ باطلى نيست كه در برابر حق بايستد مگر آن كه حق بر باطل چيره مى شود و اين سخن خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815456010




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير نفت دراختتاميه دهمين همايش مديران صنعت نفت جغرافياي عرضه و تقاضاي نفت تغيير مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: وزير نفت دراختتاميه دهمين همايش مديران صنعت نفت جغرافياي عرضه و تقاضاي نفت تغيير مي‌كند
كليات
وزير نفت گفت : در يك دو دهه آينده جغرافياي عرضه و تقاضاي نفت تغيير مي كند و بسياري از كشورها كه صادركننده نفت هستند به واردكننده تبديل خواهند شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، مهندس غلامحسين نوذري شامگاه سه شنبه در مراسم اختتاميه دهمين همايش مديران صنعت نفت ضمن اظهار اين مطلب با اشاره به اينكه ‪ ۷۰‬درصد تقاضاي نفت در دو دهه آينده به سمت خاورميانه ، ايران و كشورهاي شمالي در حوزه درياي خزر خواهد بود، افزود: اين مساله از نظر بين‌المللي بسيار پر معنا مي‌باشد و با همين تحليل‌ها است كه حوادث در منطقه اتفاق مي‌افتد. در همين راستا برخي كشورهاي منطقه خاورميانه يا در اشغال نظامي و يا پايگاه نظامي غرب هستند.

نوذري در ادامه افزود: ايران در بين مجموعه كشورهاي اين منطقه دومين توليدكننده نفت اوپك و دومين دارنده ذخاير نفت و گاز دنيا است كه اگر كلي محاسبه شود، ايران در دنيا داراي رتبه اول است .

وي سرمايه‌گذاري مورد نياز نفت براي دستيابي به اهداف سند چشم انداز ‪۲۰‬ ساله كشور را ‪ ۵۰۰‬ميليارد دلار اعلام كرد و افزود: ارزش بازگشت اين سرمايه گذاري ‪ ۳۸۰۰‬ميليارد دلار است . باتوجه به اينكه براساس قانون بايد ‪ ۵۱‬درصد اين سرمايه‌گذاري به بخش داخلي واگذار شود ، حدود ‪ ۳۰۰‬ميليارد دلار بايد در اين فاصله در بخش نفت در رابطه با ساخت داخل صرف شود.

وزير نفت بر لزوم تقويت توان سازندگان داخلي و حمايت از پيمانكاران به عنوان بازوان اجرايي صنعت نفت تاكيد كرد و افزود: نگاه به پيمانكاران بايد اصلاح شود و هرجا به اين بخش‌ها كمك شده ، نگاه سازنده بوده است .

نوذري خطاب به مديران صنعت نفت با تاكيد بر لزوم شفاف شدن قراردادها ، تصريح كرد، هرزمان كه يك قرارداد با مشكل مواجه شده ، شرح كار آن از ابتدا كامل و روشن نبوده است .

وي با اشاره به اينكه مجموعه سرمايه‌گذاري كه در صنعت نفت صورت مي‌گيرد ، در طرح‌هاي توسعه‌اي است ، افزود: شيوه اداره شركت‌ها بايد به نحوي باشد كه كمترين مطلب درباره پيمان‌ها باشد و اسناد مناقصه گويا و شفاف و در دسترس و فضاي رقابتي سالم براي همه به وجود آيد.

وي تاكيد كرد، هر قراردادي كه با شفافيت و روشني امضا شده تا پايان مشكلي نداشته است .

وزير نفت در ادامه صحبت هايش در مراسم اختتاميه همايش مديران صنعت نفت بر لزوم آموزش نيروي انساني صنعت نفت تاكيد كرد و با اشاره به اينكه نفر ساعت آموزش افزايش يافته است ، كار بيشتر در اين بخش را ضروري دانست .

نوذري ضمن اشاره به اهميت مساله بهداشت ، ايمني و محيط زيست در صنعت نفت ، مساله خوردگي در صنعت نفت را جدي دانست و خواستار محاسبه هزينه‌هاي خوردگي در عمليات و عدم النفع پارگي يك خط لوله و يا از كار افتادن يك پالايشگاه به دليل خوردگي شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، وي در ادامه افزود : وقتي صحبت از صرفه جويي مي شود ، منظور كاهش پاداش كاركنان و يا اضافه كاري انها نيست ، بلكه منظور از صرفه جويي كاهش هزينه‌هاي ناشي از مسايلي چون خوردگي و انجام بموقع تعميرات واحدها و بهره برداري و به توليد رسيدن سريع تر و بموقع واحدها است .

وزير نفت با اشاره به اينكه تعميرات بموقع واحدها يك ضرورت است ،تصريح كرد،درفصل زمستان گذشته در اوج گرفتاري با مشكلات ناشي از عدم نگهداشت و تعميرات مواجه نبوديم .

نوذري سال ‪ ۱۳۸۷‬را از نظر ‪ ۳۰‬ساله شدن انقلاب اسلامي ايران سال خاصي عنوان كرد وافزود: تاكيد دولت بر اين است كه هر وزارتخانه ‪ ۳۰‬طرح را معرفي كند ، اما ماموريت نفت متفاوت است .

به گفته وي ، معاونت برنامه ريزي وزارت نفت ‪ ۱۰۰‬طرح بزرگ با پيشرفت‌هاي مناسبي كه مي‌توانند در سال جاري به بهره برداري برسند ، فهرست كرده است وزير نفت بر لزوم بهره برداري و تكميل اين طرح‌ها در سال جاري تاكيد كرد و افزود: برخي از طرح‌ها مانند توسعه مراحل شش تا ‪ ۱۰‬پارس جنوبي نقش حياتي براي كشور دارند.

نوذري همچنين از پيگيري شخصي‌اش براي بررسي ‪ ۱۰۰‬طرح فهرست شده ، خبر داد و از مديران عامل شركت‌هاي اصلي خواست به طور هفتگي طرح‌ها را پيگيري كنند و معطل نگذارند.

وي با اشاره به نقش پر اهميت نيروهاي بسيجي و ايثارگر در جنگ تحميلي عراق عليه ايران ، خطاب به مديران صنعت نفت بر حفظ اين نيروها و احترام گذاشتن به انها تاكيد كرد و دستور جذب فرزندان شهيد به صنعت نفت را صادر كرد.

وي سپس با اشاره به اينكه نيروهاي پيمانكار فعال دربخش‌هاي مختلف صنعت نفت از رفتارهاي تبعيض‌آميز گله مند هستند ، تاكيد كرد، ايجاد وحدت و همدلي در يك سازمان و مجموعه موجب توفيق در كارها مي‌شود و همدلي و همكاري باران رحمت الهي است .

نوذري ضمن بيان اينكه مديريت جز با پذيرفتن مخاطره رشد نمي‌كند و در شرايط سخت نقش آدم‌هاي كليدي مشخص مي‌شود، تصريح كرد، بار صنعت نفت جز با كار و تلاش و تدبير به سرمنزل نمي‌رسد.

نوذري در ادامه بر لزوم ايجاد فضاي اعتماد بين كاركنان صنعت نفت تاكيد كرد و خواستار توجه بيشتر به برنامه‌هاي فرهنگي و رفاهي كاركنان صنعت نفت شد و تصريح كرد ، محيط كار شاداب و اميدبخش منجر به فعاليت بهتر كاركنان مي‌شود.

وزير نفت با اشاره به اينكه نفت نياز به توجه خاص دارد و يك بخش رفتار سازماني و يك بخش توجهات به كاركنان است ، از تلاش قائم مقام وزير نفت براي ساماندهي اين مسايل خبر داد.

وي همچنين بر پرداخت بموقع پاداش توليد كاركنان صنعت نفت تاكيد كرد وافزود: اگر يك مجموعه متناسب با كار عملكرد بهتري داشت بايد برنامه ريزي شود تا پاداش مناسب داده شود و شركت‌هاي اصلي وزارت نفت مي‌توانند چارچوب و اصول موارد پرداخت پاداش عملكرد بهتر را تدوين كنند.

وزير نفت كشورمان در پايان در خطاب به مديران صنعت نفت بر لزوم قضاوت عادلانه نسبت به كار كنان اين صنعت تاكيد و از تلاش همه تلاشگران و زحمتكشان صنعت نفت در تمامي بخش‌ها قدرداني كرد.
 چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 160]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن