تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى معلم به كودك بگويد: بگو بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و كودك آن را تكرار كند خد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812882037




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارشي از رشد اقتصادي چين و افزايش قيمت كالاها در اين كشور


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: گزارشي از رشد اقتصادي چين و افزايش قيمت كالاها در اين كشور
پكن - رشد اقتصادي چين با گرانتر شدن اجناس و بالا رفتن بهاي كالاها در اين كشور بخصوص مايحتاج اوليه ، در معرض مخاطراتي قرار گرفته است.

با اين وصف به نظر مي‌رسد بالا رفتن قيمت كالاها به گونه‌اي نيست كه مانع از كمك‌هاي بخش صادرات وسرمايه‌گذاري خارجي به رشد اقتصادي چين شود كه در يك دهه گذشته بالاتر از هشت درصد بوده است.

رشد اقتصادي چين از ابتداي سال جاري ميلادي نيز بالاتر از هشت درصد بوده ، اما همزمان به دليل بالا رفتن بهاي نفت و تحولات بين‌المللي وافزايش قيمت غله ، برخي از مواد غذايي و مايحتاج اوليه و مواد خام در اين كشور گرانتر شده است.

به‌نظر مي‌رسد رشد قيمت هادر چين به رغم‌افزايش ناگهاني بهاي كالاها بخصوص غله در جهان، آنچنان سرسام آور نيست و دولت با سياست‌هاي كلان اقتصادي خود نسبتا موفق به كنترل آن شده است.

در بخش غله دولت چين اعلام كرده است قيمت‌ها تثبيت شده مي‌باشد و افزايش نخواهد يافت.

اين بدان دليل است كه‌چين ذخايركافي براي تامين مواد غله‌براي مردم دارد و به رغم بالارفتن بهاي برنج و گندم در ديگر كشورها،در چين‌اين كالاها چندان گران نشده است.

با اين حال قيمت برخي از مواد غذايي ، گوشت ، مرغ و سبزيجات و ميوه در چين گرانتر شده است كه از مواد غذايي اصلي مردم اين كشور است.

قيمت برخي‌ازمواد غذايي درچين در ماه گذشته ميلادي ‪ ۲۲‬درصد نسبت به دوره مشابه سال گذشته بالا رفت و شيرخوراكي نيزاز ديگر موادي است كه گرانتر شده است.

با توجه به ركود اقتصادي در بازار جهاني ، صادرات چين كمي محدوتر شده است و به‌همين دليل هزينه توليد كالاها باتوجه به گران شدن بهاي مواد اوليه ، فزوني گرفته است.

دولت چين در تازه‌ترين آمار خود شاخص بهاي مصرف در ماه گذشته ميلادي را هشت و نيم درصد اعلام كرد كه در يازده سال گذشته بي‌سابقه بوده و نرخ بالاي تورم در اين كشور را نشان مي‌دهد.

نرخ تورم درچين تنها درماه فوريه امسال به هشت مميز هفت دهم درصد رسيد كه بالاترين شاخص در ‪ ۱۲‬سال گذشته بود ، اما بعد از آن در ماه مارس به هشت و سه دهم درصد كاهش يافت.

به هر صورت به نظر مي‌رسد دولت چين در اجراي سياست‌هاي كلان مالي و پولي خود در برخي از ماه‌ها به دليل بروز تحولات در بازار جهاني ، دچار مشكلاتي مي شود كه نرخ تورم را از كنترل دولت خارج مي‌كند.

نرخ بنزين و گازوييل در چين در سال جاري ميلادي هنوز تغيير نكرده است و در مجموع وضعيت دربازار چين باثبات تر از كشورهاي ديگر اين منطقه مي‌باشد.

با اين حال تورم در چين در دو سال گذشته به شكل عجيبي فزوني گرفته است و اين نشان مي‌دهد سياست‌هاي آتي دولت براي كنترل نرخ تورم به منظور حفاظت از زندگي اقشار كم درآمد اين كشور با اهميت است.

درچين نزديك به ‪ ۸۰۰‬ميليون نفر كشاورز و روستايي هستند كه درآمد بالايي ندارند ، اما همين قشر نيز با توجه به يارانه‌هاي چند ميليارد دلاري كه از دولت دريافت مي‌كنند، در سال‌هاي گذشته تاحدودي موفق به بهبود شرايط زندگي خود شده‌اند.
 چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 143]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن