تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 12 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813637558




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پنجمين جشنواره آموزشي پرديس قم دانشگاه تهران


واضح آرشیو وب فارسی:دانشگاه تهران: پنجمين جشنواره آموزشي پرديس قم دانشگاه تهران
پنجمين جشنواره آموزشي پرديس قم با شعار « آموزشي عالي، توليد دانش ملي، حضور بين المللي » دهم ارديبهشت در تالار امام خميني(ره) برگزار شد.

دكتر فرهاد رهبر، رئيس دانشگاه تهران در اين مراسم با اشاره به شعار جشنواره (آموزش عالي، توليد دانش ملي، حضور بين المللي) لازمه هر گونه پيشرفت آموزشي را انتقال شيوه هاي آموزشي از روش منفعلانه به روش فعال دانست و اين انتقال را شرط توليد دانش ملي خواند.
رئيس دانشگاه گفت: بديهي است اين انتقال و تغيير رويكرد از منفعلانه به فعال به يكبارگي صورت نمي گيرد؛ مضافاً اين كه اين تغيير رويكرد در علوم انساني به مراتب سخت تر از علوم تجربي است.
رئيس دانشگاه تهران ضعف ديگر توليدات علمي داخلي را نگرش غلط بسياري از صاحب نظران و مسئولان به توليدات علمي عنوان كرد و افزود: متأسفانه اين افراد دچار نوعي استغناي كاذب در توليدات علمي شده اند و در بسياري از موارد اگر از نظر و ايده صاحب نظران هم استفاده كنند، صرفاً جهت تئوريزه كردن يافته هاي خودشان است، نه تخصصي كردن اداره جامعه. دكتر رهبر سومين ضعف در اين عرصه را عقب ماندگي در سياستگذاري علمي دانست و اظهار اميدواري كرد كه با تحقق سند چشم انداز، اصلاحاتي در زمينه سياستگذاري علمي كشور حاصل شود.

عدم اعتبارات كافي پژوهشي و در برخي از موارد عدم جذب بودجه از ديگر اشكالات اين عرصه است كه دكتر رهبر به آن اشاره كرد. وي افزود: در كشور ما متأسفانه كار پژوهشي گروهي كم تر مورد توجه قرار مي گيرد.
رئيس دانشگاه تهران در پايان مطالب خود با اشاره به ارتقاي رتبه علمي كشور ايران از 19 به 17 اظهار اميدواري كرد كه پرديس قم به عنوان پرديس بين المللي دانشگاه تهران در عرصه توليد علوم با رويكرد اسلامي گام هاي اساسي تري بردارد.

دكتر برنجكار نيز هدف اين جشنواره را يادكردي از شهيد مطهري و قدرداني از معلمان، استادان، دانشجويان و همه كساني‌كه در عرصه علم و عمل فعالند، عنوان كرد.
رئيس پرديس قم، در ادامه مطالب خود به شعار جشنواره آموزشي امسال اشاره كرد و افزود: با توجه به نامگذاري سال 1391 از سوي رهبر معظم انقلاب، لازمه رسيدن به تمدن اسلامي، ترويج علوم انساني اسلامي است. توليد ملي نيز هر گاه در همين جهت برپايه هاي دانش ديني و ملي تعريف شود، استقلال و خودكفايي در ابعاد مختلف حاصل خواهد شد.
وي افزود: در نظام اسلامي، دانش زماني ملي خواهد شد كه بر پايه‌هاي اعتقادي كه همان مباني اسلامي هستند، مبتني باشد؛ در غير اين‌صورت هر گونه پيشرفت صنعتي، چيزي بيش از « مونتاژ » نخواهد بود.
دكتر برنجكار با اشاره به بخش سوم شعار جشنواره ( حضور بين‌المللي ) به اين نكته اشاره كرد كه رسالت دانشگاه‌ها خصوصاً دانشگاه تهران در جمهوري اسلامي به چهار ديواري كشور محصور نمي‌شود و اين مهم با توجه به موج بيداري جهان اسلامي اهميت و حساسيتي دو چندان مي يابد.
از سوي ديگر، موقعيت جغرافيايي و علمي پرديس قم اقتضا مي كند كه در عرصة بين المللي و در زمينه تربيت فرهيختگاني براي نظام آموزش عالي ساير كشورها به ويژه كشورهاي اسلامي نقشي فعال تر اجرا كند. بر همين اساس در سال گذشته مسأله بين المللي شدن پرديس قم به جد در دستور كار دانشگاه تهران قرار گرفت.

دكتر برنجكار در ادامه به برخي از پيشرفت هاي علمي، اجرايي، پژوهشي و دانشجويي پرديس در يك سال گذشته اشاره كرد.
دكتر ساردويي نسب- معاون آموزشي و تحصيلات تكميلي پرديس نيز هدف اصلي اين مراسم را قدرداني از استادان و دانشجويان و همكاران عنوان و اظهار اميدواري كرد كه روند آموزش پس از اين، از حالت سنتي به شيوه جديد تغيير كند. در اين صورت است كه شعار حضور بين المللي تحقق خواهد يافت. وي ضابطه مندي و ارتقاي كيفيت آموزش را لازمه هر گونه پيشرفت عنوان كرد.

در ادامه برنامه از استادان، همكاران و دانشجويان منتخب با لوح و هدايايي قدرداني به عمل آمد.
گفتني است پس از پايان اين مراسم نشستي با حضور استادان و هيئت رئيسه دانشگاه برگزار شد و استادان مسايل مختلف پرديس را با هيئت رئيسه دانشگاه تهران بررسي كردند.

شنبه|ا|23|ا|ارديبهشت|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دانشگاه تهران]
[مشاهده در: www.news.ut.ac.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن