تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگيرد و به روزه ماه رمضان وصل كند خداوند ثواب روزه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820647670




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هنرهاي تجسمي در آبان ماه سال 90


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: هنرهاي تجسمي در آبان ماه سال 90
هنرهاي تجسمي ايران در آبان ماه 90 چندين رويداد مهم هنري را پشت سر گذاشت.


به گزارش خبرنگار بخش تجسمي باشگاه خبرنگاران؛هنرهاي تجسمي ايران در آبان ماه 90 چندين رويداد مهم هنري را پشت سر گذاشت.

در بيست و يكم آ‌بان ماه 90 رويداد بزرگ هنرهاي تجسمي در حوزه مجسمه سازي از سوي سازمان زيباسازي شهرداري تهران با عنوان "سومين سمپوزيم بين المللي مجسمه سازي" به دبيري مجتبي موسوي در برج ميلاد برگزار شد.

در اين سمپوزيم كه با متريال سنگ بود،مجسمه سازان احساس سنگ را در قالب اثر به كمك ابزار مناسب به نمايش گذاشتند.

اين رويداد بزرگ هنري تا 10 آذر در دو بخش مدعوين و نيز دانشجويان و هنرجويان مجسمه سازي ادامه داشت.

مجسمه سازان صداي تيشه فرهاد را بر فراز برج ميلاد شنيدند و با تراشيدن سنگها،مجسمه هاي را ساختند.مجسمه هايي كه قرار شد در شهر نسب شوند و سالها به شهر خيره شوند و جز خاطرات مردم گردند.

اين رويداد مهم هنرهاي شهري كه مردم با آن آشنايي بيشتر داشتند،چرا كه شبيه اين مجسمه ها را در زندگي روزمره خود در شهر مشاهده مي‌كنند.با هفتمين دو سالانه مجسمه سازي ايران تداخل پيدا كرد،هر چند كه دو سالانه مجسمه سازي دوم آبان ما ه سال 90 برگزار شد اما تداخل آنها اجتناب ناپذير بود.

در هفتمين دوسالانه مجسمه سازي ايران كه دبيري آن برعهده بهداد لاهوتي بود،بار ديگر آثار هنرمندان جوان كشورمان به نمايش در آمده بود.

آثار هفتمين دوسالانه مجسمه سازي ايران در فرهنگسراي نياوران برگزار شد و بيش از يكصد اثر نيز در اين مركز فرهنگي هنري به نمايش در آمد.برگزيدگان هفتمين دوسالانه مجسمه سازي ايران در شامگاه سي ام آبان در موزه هنرهاي معاصر تهران تقديم شدند البته قرار بود كتاب اين دو سالانه نيز منتشر شود كه تا امروز اين انتظار به سر نرسيده و مجسمه سازان همچنان در انتظار فعلي از هفتمين دوره دو سالانه مجسمه سازي ايران هستند.

هفتمين دوسالانه مجسمه سازي ايران از سوي مركز هنرهاي تجسمي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با همكاري انجمن مجسمه سازان ايران در نياوران برگزار شد و با استقبال نسبي از سوي مخاطبين برخوردار شد.

اين دوسالانه را مي‌توان تشويقي براي هنرمندان جوان براي ارائه آثاري بهتر دانست.

در دوره هفته دوسالانه مجسمه سازي ايران رويكردها تكنيك ها و شيوه هاي متفاوتي از سوي هنرمندان نسل جوان مجسمه سازي ايران در قالب آثاري ويژه ارائه شده بود./ه

سه|ا|شنبه|ا|8|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن