تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):امّتم همواره در خير و خوبى اند تا وقتى كه يكديگر را دوست بدارند، نماز را برپا دارند،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819849375




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس سازمان پدافند غيرعامل:سيستم عامل ملي توليد شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايتنا: رييس سازمان پدافند غيرعامل:سيستم عامل ملي توليد شد
ايتنا - جلالي: هم اكنون از اين سيستم عامل در وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح استفاده مي‌شود اما براي استفاده عمومي و تجاري سازي آن به پشتيباني صنعت كشور نياز است.


جلالي رييس سازمان پدافند غيرعامل

رييس سازمان پدافند غيرعامل گفت: توليد نرم‌افزارهاي بومي از جمله برنامه‌هاي راهبردي پدافند غيرعامل است و اين نرم‌افزارها در سال آينده به توليد انبوه مي‌رسند.

به گزارش ايتنا غلامرضا جلالي ياداور شد : توليد سيستم عامل بومي در كشور از مهم‌ترين دستاوردهاي سازمان پدافند غيرعامل بوده است و هم اكنون از اين سيستم عامل در وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح استفاده مي‌شود اما براي استفاده عمومي و تجاري سازي آن به پشتيباني صنعت كشور نياز است.

وي گفت: سيستم عامل ملي نيازمند صنعتي‌سازي است به طوري كه بايد از طريق سرمايه‌گذاري نهادهاي متولي، اين سيستم و استفاده از آن به توليد انبوه برسد.

رييس سازمان پدافند غيرعامل خاطرنشان كرد: به كارگيري صرف سيستم عامل كافي نيست بلكه بايد نرم‌افزارهاي كاربردي كه متناسب با سيستم عامل بومي هستند، توسط برنامه‌نويسان ايراني آماده شود و اين دو لازم و ملزوم يكديگر است؛ بنابراين در مرحله بعدي نرم‌افزارهاي كاربردي مورد استفاده در اين نوع سيستم عامل بايد توليد شوند.

به گزارش ايرنا جلالي همچنين از امضاي تفاهم‌نامههايي ميان وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، سازمان پدافند غيرعامل و وزارت صنعت، معدن وتجارت خبر داد وگفت : هدف از امضاي اين تفاهمنامه‌ها حمايت از توليد نرم‌افزارهاي بومي است.

به گفته وي در حال حاضر سازمان پدافند غيرعامل توليد ۸ نرم‌افزار اساسي مانند نرم‌افزار "اسكادا" را در دستور كار دارد.

رييس سازمان پدافند غيرعامل خاطرنشان كرد كه قرارگاه دفاع سايبري از سه ماه پيش فعاليت خود را در اين سازمان آغاز كرده است و توليد نرم‌افزارهاي كاربردي از برنامه‌هاي راهبردي اين قرارگاه است.

سه|ا|شنبه|ا|23|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايتنا]
[مشاهده در: www.itna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن