تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداى والا مى فرمايد: وقتى بنده من كار نيكى اراده كند و نكند آن را يك كار نيك براى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820362735




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار كوتاه هرمزگان/طرح ارتقاي ايمني موتورسواران در هرمزگان اجرا شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اخبار كوتاه هرمزگان/طرح ارتقاي ايمني موتورسواران در هرمزگان اجرا شد
طرح ارتقاي ايمني موتورسواران در هرمزگان اجرا شد
بندرعباس - خبرگزاري مهر: مديركل حمل ونقل و پايانه‌هاي استان هرمزگان گفت: طرح ارتقاي ايمني عبور و مرور موتورسواران در تمام محورهاي استان هرمزگان اجرا شد.

به گزارش خبرگزاري مهر، بنابراين گزارش طي اجراي اين طرح كه از ابتداي سال جاري آغاز شده بيش از دو هزار عدد كلاه ايمني و 10هزار عدد برچسب شبرنگ بطور رايگان بين موتورسوران محورهاي مختلف استان با ارائه آموزشهاي لازم توزيع شد.

كوروش جهانبخش در راستاي اجراي يكي از طرحها ي ياد شده گفت: نسبت قابل توجه اي از تلفات ناشي از حوادث رانندگي درجاده هاي استان را عابران پياده و موتورسواران متحمل شده اند.

وي كه در جمع بيش از 100 راكب موتور سوار روستاي كنارو از توابع شهرستان بندرعباس سخن مي‌گفت، افزود: اهميت رعايت قوانين و مقررات عبور و مرور به همراه استفاده از تجهيزات ايمني و هشدار دهنده يكي از عوامل مهم در كاهش تصادف اينگونه وسائط نقليه است، بي تفاوتي، مصائبي را گريبان گير راكبين موتورسيكلت وعابرين پياده مي كند كه تلفات منجر به فوت حتي يك نفر موجب اثراتي جبران نا پذير در جامعه خواهد بود.

وي در ادامه به بيان اهداف اجراي طرح هاي ايمني پرداخته و گفت: با توجه به شرايط خاص روستاها و لزوم استفاده از موتورسيكلت براي ساكنين اين مناطق، به دليل عدم اطلاع كافي از قوانين و مقررات و بي توجهي به استفاده از كلاه ايمني صدمات زيادي به راكبين وارد شده است. لذا در راستاي اجراي اين طرح به لحاظ تهيه جوانب از جمله اعمال قوانين وارائه آموزشهاي لازم در بخش وتوصيه هاي ارشادي قانوني وتوزيع تجهيزات تلاش شده كه با ارتقاءايمني و سلامت جوانان كيان خانواده ها حفظ شود.

مجيد مجيدزاده فرمانده پليس را استان هرمزگان نيز در مراسم طرح ارتقاي ايمني موتور سواران روستاي كنارو گفت: يكي از اركان مهندسي ترافيك آموزش است لذا در راستاي ارتقاي فرهنگ ترافيك اقدامات اثر بخش و مناسبي صورت گرفته است.

وي افزود: با توجه به فرارسيدن سال نو و افزايش ترافيك جاده هاي استان با رعايت نكات ايمني و دوري از مخاطرات جاده اي جامعه را بسوي آسايش وسفرهاي ايمن سوق دهيم.

فرمانده پليس راه استان هرمزگان گفت: در حال حاضر سالانه بيش از 23 هزار نفر تلفات جاده‌اي داريم كه رقم قابل توجهي از آن مربوط به موتور سواران است و عليرغم اينكه موتورسيكلت وسيله حمل و نقل آساني است، ولي سرعت بالا، استفاده نادرست و عدم استفاده از كلاه ايمني براي راكبين خطر آفرين بوده و خسارات جبران ناپذيري را در پي خواهد داشت.

افزايش ضريب ايمني درسفر هاي نوروزي به استان هرمزگان

به منظور انجام تمهيدات لازم براي افزايش سطح ايمني و ارتقاي سطح خدمات به مسافران دومين جلسه كميته حمل ونقل ستاد تسهيلات سفرهاي دائمي استان به رياست اداره كل حمل ونقل وپايانه هاي استان و با حضور اعضا اين كميته در محل اين اداره كل برگزار شد.

يوسف عابديني مسئول ايمني وترافيك اداره مديركل حمل ونقل وپايانه هاي هرمزگان، طي اين جلسه با بيان برنامه ها وطرحهاي ويژه نوروز سال1391 به طرح مسائل و مشكلات مربوطه پرداخت و افزايش سطح ايمني و ارتقاي سطح خدمات به مسافران را ازجمله اهداف و برنامه هاي كميته حمل ونقل استان برشمردند.

وي ضمن بيان اين مطلب كه استان هرمزگان در ايام نوروز از آب وهواي مطلوبي برخوردار است و از استانهاي با جاذبه هاي مهم تجاري وگردشگري كشور محسوب مي‌شود، گفت: اميدواريم مسافران نوروزي با افزايش ضريب ايمني به استان هرمزگان سفر كنند و تلاش ما اين است كه ارائه خدمات به ميهمانان نوروزي در اين ايام و ساير فصول سال در خور شأن مردم خونگرم و مهمان نواز استان باشد.

عابديني در ادامه با اشاره به پيش بيني افزايش عزيمت مسافرين در نوروز سال جديد به استان گفت: فراهم كردن امكانات مناسب حمل و نقلي و اطلاعات مناسب از طريق تدوين كتابچه راهنماي سفر، بررسي مشكلات موجود وارائه راهكارهاي لازم براي رفع آنها درراستاي ارتقاي سطح خدمات، ازعمده ترين اهداف و مصوبات جلسه كميته حمل ونقل ستاد سفر استان است.

در اين جلسه نيز اعضاء ضمن ارائه پيشنهادات لازم تمام موارد از جمله مشكلات موجود و راهكارهاي عملي وغيره جهت پيگيري واجرايي شدن مصوبات به تصويب كميته مذكور رسيد كه ضمن ابلاغ مراتب براي پيگيري ورفع كمبودها دردست اقدام است.

كميته حمل و نقل ستاد سفرهاي دائمي به رياست اداره كل حمل و نقل و پايانه هاي استان و عضويت ادارات و دستگاههاي مرتبط با حمل ونقل همچون اداره كل راه آهن ، اداره كل فرودگاهها، اداره كل هواشناسي، پليس راه فرماندهي انتظامي، پليس راهور فرماندهي انتظامي، شهرداري بندر عباس و... تشكيل مي شود.

© 2003 Mehr News Agency .

چهارشنبه|ا|17|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 263]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن