تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداى عزّوجلّ به موسى عليه‏السلام وحى كرد: اى موسى! به زيادى ثروت شاد مشو و در هيچ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812785522




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

امكانات گيلان براي خريد عيد


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: امكانات گيلان براي خريد عيد
اقتصاد > نحوه خريد - رشت- خبرنگار همشهري:
در حال و هواي اسفند و نزديك شدن به سال نو و پديده مصرف در خريد‌هاي شب عيد، خيابان پر است از عابراني كه بر بساط دستفروش‌ها نگاهي دارند و لحظه‌هايي صبر مي‌كنند و با خريد كالاهاي نه‌چندان مرغوب كنار مي‌آيند.

بوي بهار كه به مشام مي‌رسد تقاضا براي برخي اقلام خوراكي مانند ميوه و مركبات افزايش مي‌يابد و دست‌اندركاران تنظم بازار علاوه بر اتخاذ تمهيدات لازم براي جلوگيري از نوسان قيمت‌هاي شب عيد توصيه‌هايي را نيز براي خريد مطرح مي‌كنند. در اين بين برخي از مصرف‌كنندگان از روند صعودي قيمت‌ها در چند روز اخير مي‌گويند كه سرآمد افزايش قيمت‌ها در بازار شب عيد قيمت مرغ در واحد‌هاي خرده‌فروشي شهر است. به‌همين منظور سري به مراكز خريد و بازار رشت زديم تا از حال و هواي خريد مردم بيشتر باخبر شويم.

كاظمي كارمند بازنشسته‌ است. او در ارتباط با بازار شب عيد مي‌گويد: پول عيدي‌ها را كه به‌حساب ريختند خريد كيف و كفش و لباس براي بچه‌ها شروع شد اما جنس‌ها كيفيت ندارند. اغلب مدل لباس‌ها با پوشش و فرهنگ ما جور نيست؛ نه به‌درد ميهماني مي‌خورد نه براي رفتن به مجلس‌هاي خودماني مناسب است.

ابراهيم شريفي كه مشغول خريد كفش بچگانه است مي‌گويد: كاسب بازارم، خريدهاي شب عيد دلچسب نيست، توليدي‌ها خوب كار نمي‌كنند. تحت‌تأثير گراني، بيشتر محصولاتي عرضه مي‌كنند كه فقط پاسخگوي دخل‌و‌خرج آنها باشد و در اين بين رضايت مشتري چندان مطرح نيست. شكيب راننده تاكسي مي‌گويد: اصولا خريد شب عيد مقرون به‌صرفه نيست. عادت دارم 2ماه پيش از اسفندماه براي بچه‌ها خريد كنم، هرچند كيفيت كالاها مثل سال‌هاي گذشته نيست.

يكي از شهروندان رشتي نيز مي‌گويد: مردم معمولا بايد از نيمه دوم اسفند ماه براي خريد شب عيد اقدام كنند و در حال حاضر براي مصرف روزشان خريد كنند. قيمت‌ها هم بستگي به مصرف‌كننده دارد و افزايش قيمت‌ ناشي از افزايش تقاضا خواهد بود. وي در ارتباط با قيمت و تنظيم بازار اين سخنان را بر زبان مي‌آورد: چند ساعت گاز شهر قطع شد، بخاري برقي كه بازار مصرف نداشت، يكدفعه با دوبرابر قيمت فروخته مي‌شد. از نظر من مسائل روحي و رواني در ثبات قيمت‌ها بسيار تأثيرگذار است.

محورهاي اساسي تنظيم بازار

در خصوص تنظيم بازار شب عيد مهندس اصغريان، سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گيلان مي‌گويد: برگزاري مطلوب نمايشگاه‌هاي عرضه مستقيم كالا در شهرستان‌هاي گيلان يكي از مهم‌ترين برنامه‌ها در راستاي اجراي طرح تنظيم بازار محسوب مي‌شود. وي مي‌افزايد: 15 نمايشگاه عرضه مستقيم كالا از تاريخ 15 الي 25اسفندماه در شهرهاي مختلف استان برگزار خواهد شد و با تعداد 1500غرفه كالاهاي اساسي مورد نياز به‌ويژه پوشاك، كيف، كفش، آجيل و خشكبار، ميوه و مواد پروتئيني و مواد غذايي با قيمت مناسب و حدود 15درصد كمتر از قيمت بازار ارائه مي‌شود.

وي خاطرنشان مي‌كند: نمايشگاه عرضه مستقيم كالا در مركز استان نيز همزمان با شهرستان‌هاي گيلان با مشاركت 270واحد صنفي، توزيعي و توليدي در محل دائمي نمايشگاه‌هاي استان برگزار خواهد شد. سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گيلان همچنين از ذخيره‌سازي بيش از 1200تن ميوه شامل مركبات و سيب براي شب عيد در استان خبر داد و گفت: براساس پيگيري‌هاي به‌عمل آمده ميوه‌هاي ذخيره‌ شده امسال داراي كيفيتي مطلوب است. اصغريان تصريح مي‌كند: 400تن مرغ نيز در استان ذخيره شده است كه در صورت نياز به بازار عرضه مي‌شود.

وي ادامه مي‌دهد: ذخيره‌سازي محصولات امسال در 50منطقه سراسر گيلان از 25بهمن ماه سال‌جاري آغاز شد و تا پايان سال ادامه خواهد داشت. وي يادآور شد: هزاران تن مرغ نيز در مقياس ملي توسط دولت با هدف تعديل قيمت‌ها ذخيره‌سازي شد كه درصورت افزايش قيمت‌ها و نياز بازار توزيع مي‌شود.

فروش فوق‌العاده و حراجي‌هاي پايان سال

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گيلان از آمادگي بيش از 500واحد صنفي براي فروش‌هاي فوق‌العاده و حراج در روزهاي پايان سال خبر داده و مي‌گويد: اين واحدهاي صنفي عملا عرضه‌كننده محصولات اساسي مورد نياز مردم به‌ويژه پوشاك، كفش، كيف و مواد غذايي هستند و اين برنامه‌ها با هدف تعديل قيمت‌ در راستاي طرح تنظيم بازار شب عيد صورت مي‌پذيرد.وي مي‌افزايد: از اوايل اسفند ماه 500واحد صنفي با تخفيف 15الي 30درصد محصولات خود را راهي بازار مي‌كنند و اطلاع‌رساني لازم در اين زمينه توسط اتحاديه‌ها انجام مي‌پذيرد.اصغريان همچنين با اشاره به ذخيره‌سازي برخي از اقلام مورد نياز روزهاي پاياني سال بيان مي‌كند: مقدار مناسبي گوشت قرمز و ساير مواد پروتئيني علاوه بر مرغ در استان ذخيره شده است و درصورت افزايش قيمت‌ها يا نياز بازار در استان توزيع خواهد شد. وي افزود: برخي اقلام پرمصرف ديگر شامل محصولات شوينده، پاك‌كننده، آجيل و خشكبار، قندوشكر و روغن نيز به‌صورت مناسبي در ايام پاياني سال به‌ويژه در نمايشگاه‌هاي عرضه مستقيم كالا در سراسر گيلان توزيع مي‌شود.

آغاز طرح نظارتي ويژه نوروز در استان گيلان

اجراي طرح نظارتي ويژه نوروز از اول اسفند همزمان با سراسر كشور در استان گيلان آغاز شد. سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گيلان با اعلام اين مطلب مي‌گويد: هدف از اجراي اين طرح كنترل و نظارت بر روند عرضه و تقاضاي كالاهاي اساسي مورد نياز مردم و جلوگيري از گرانفروشي و كمبود در عرضه كالا و همچنين حصول اطمينان از سهولت در تأمين مايحتاج عمومي مردم در ايام باقي‌مانده سال و نيز در تعطيلات نوروز است. محمد حسين اصغريان يادآور شد: اين طرح در دو مرحله از ابتداي اسفندماه تا دهم اسفند و با هدف اطلاع‌رساني و تبليغ با هماهنگي‌هاي لازم با دستگاه‌هاي ذي‌ربط خواهد بود و از يازدهم اسفند لغايت پانزدهم فروردين‌ماه91 با هدف كنترل و نظارت بر بازار و نحوه توزيع كالا و مقابله با تخلفات احتمالي و ايجاد امنيت و آرامش در بازار برگزار مي‌شود.وي ادامه مي‌دهد: در نخستين روز اجراي اين طرح 250نفر از بازرسان اين سازمان و مجامع امور صنفي سراسر استان همراه با 2تيم از اداره كل تعزيرات حكومتي با حضور در شهر و نقاط اصلي بازار بزرگ بازديد رشت به‌عمل آوردند. به‌گفته وي اجراي اين طرح تا 15فروردين ماه91 ادامه خواهد يافت و با مشاركت 170نفر از بازرسان اين سازمان و 126نفر از بازرسان مجامع امور صنفي استان و حدود 600نفر ناظر، روند عرضه كالا در زمينه محصولات اولويت‌دار و پرمصرف نظير مرغ، گوشت قرمز، ميوه، پوشاك، كيف و كفش، لبنيات، حبوبات و روغن مورد بازرسي قرار خواهد گرفت.

يکشنبه|ا|7|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 234]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن