تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين‏هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803939444




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش مهر/آذربايجان غربي در محاصره كولاك و برف/ دماي هوا 20 درجه زير صفر


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش مهر/آذربايجان غربي در محاصره كولاك و برف/ دماي هوا 20 درجه زير صفر
آذربايجان غربي در محاصره كولاك و برف/ دماي هوا 20 درجه زير صفر
اروميه - خبرگزاري مهر: بارش سنگين برف و كولاك شديد از اوايل هفته جاري در تكاب و اكثر شهرهاي جنوب و شمال آذربايجان غربي آغاز و باعث مسدود شدن محورها، تعطيلي و اختلال در تردد شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، با ورود موج جديد بارش نزولات جوي برف و بروز كولاك شديد در شهرهاي شمالي و جنوبي آذربايجان غربي از جمله خوي، ماكو و چالدران در شمال و پيرانشهر، مهاباد، مياندوآب، بوكان، سردشت و به ويژه تكاب در جنوب آذربايجان غربي مرذدم اين شهرها با مشكلات زيادي مواجه شدند.

مسدود شدن محورهاي ارتباطي روستايي، انسداد گردنه هاي جاده بين شهري، تعطيلي مدارس، يخ زدگي معابر خيابانها و سرماي شديد بي سابقه از جمله مسائلي است كه مردم اكثر شهرها و روستاهاي استان طي هفته جاري با آنها مواجه بوده و هستند.

موج جديد سرما در تكاب از چند روز گذشته آغاز شده و هم اكنون دماي هوا به سردترين ميزان با هشت درجه كاهش، به 20 درجه سانتي گراد زير صفر رسيده و باعث غافلگيري شهروندان شده است.

محور تكاب - ايرانخواه همچنان مسدود است

مسير ارتباطي تكاب - سقز در محور ايرانخواه واقع در جنوب آذربايجان غربي نيز همانند برخي محورهاي روستايي چالدران، مياندووآب، بوكان و سردشت با وجود قطع بارش برف، از پنج روز گذشته تاكنون همچنان مسدود بوده و تردد در اين محور امكان پذير نيست.

محور ايرانخواه نزديكترين مسير ارتباطي تكاب به سنندج بوده و و از مسيرهاي پرتردد بين شهري محسوب مي شود كه شهروندان براي عزيمت به اين استان بايد از شهرهاي بوكان و شاهين دژ عبور كنند.

تلاش راهداران براي بازگشايي محور تكاب- ايرانخواه همچنان ادامه داد

رئيس اداره راه و ترابري تكاب در گفتگو با خبرنگاران از تلاش راهداران براي بازگشايي اين مسير خبر داد و بيان داشت: متاسفانه به دليل موقعيت جغرافيايي ويژه اين محور هميشه شاهد وزش باد و به هنگام بارش برف بروز كولاك شديد بوده كه به اين دليل اين محور از پنج روز گذشته با وجود تلاش راهداران همچنان مسدود است.

بهلول عبدي از مسدود بودن راه ارتباطي روستاي بلوز در اين شهرستان نيز خبر داد و اظهار داشت: سه محور ارتباطي از تكاب به استان كردستان وجود دارد كه محور تكاب- ايرانخواه كوتاهترين مسير است.

وي به افرادي كه قصا سفر از طريق شهرستان تكاب به استان كردستان را دارند توصيه كرد از محورهاي تكاب- كرفتو و يا محور تكاب - بيجار تردد كرده و وسايل ايمني و گرمايشي به همراه داشته باشند.

نجات جان دو سرباز گرفتار در كولاك از مرگ

كاركنان ايستگاه تقويت فشار گاز تكاب بدنهاي نيمه جان دو سرباز گرفتار شده در برف و كولاك شديد را در جاده تكاب - سقز، محور ايرانخواه، در جنوب آذربايجان غربي، از مرگ حتمي نجات دادند.

به گفته يكي از كاركنان اين ايستگاه، حوالي ساعت 21 با شنيدن صداي ناله و ضجه از گرفتار شدن يك سرباز كه از سردشت عازم تكاب بود، مطلع و پس از نجات جان وي براي نجات جان سرباز ديگر در ميان برفها اقدام كرديم.

اين دو سرباز به علت انحراف خودروي شخصي، مسدود بودن راه هاي ارتباطي در محور تكاب- ايرانخواه، در 23 كيلومتري اين شهرستان و نبود راهداران اداره راه و ترابري، با پاي پياده قصد عزيمت به تكاب را داشتند كه دچار حادثه شدند ولي هم اكنون حال عمومي اين دو سرباز رضايت بخش اعلام شده است.

نجات 4 مادر باردار سردشتي از برف و كولاك

مادر بارداري از روستاي ساوان سردشت كه به دليل بارش برف سنگين در وضعيت نامساعدي قرار گرفته بود پس از 72 با تلاش راهداران و گروههاي امدادي جمعيت هلال احمر و علوم پزشكي نجات يافت.

به گفته مسئول روابط عمومي شبكه بهداشت و درمان سردشت بهورز خانه بهداشت روستاي مام كاوه، واقع در 25 كيلومتري شمالغرب سردشت، اطلاع داد كه مادر بارداري در وضعيت نامساعدي قرار گرفته و بر اين اساس با دستور مدير شبكه، گروه تيم سلامت متشكل از پزشك خانواده، ماما و تكنسين فوريتهاي پزشكي عازم منطقه ساوان در 35 كيلومتري شمالغرب سردشت شدند.

به دليل بارش برف سنگين و مسدود شدن راه ارتباطي روستا با همكاري اداره راه و ترابري پس از گذشت 72ساعت مادر باردار به بيمارستان امام خميني(ره) سردشت انتقال يافته و هم اكنون حال مادر و نوزاد رضايت بخش است.

در طول يك هفته جاري به دليل بارش و برف و كولاك شديد و مسدود شدن محورهاي ارتباطي چهار مادر باردار گرفتار در برف و كولاك شديد در سردشت توسط گروههاي امدادي هلال احمر و شبكه بهداشت و درمان از مرگ نجات يافتند.

برف روبي جاده هاي بخش باروق مياندوآب به طول 150 كيلومتر

رئيس راه و ترابري مياندوآب نيز در گفتگو با مهر از برف روبي جاده بخش باروق به طول 150 كيلومتر با همكاري 46 راهدار در قالب چهار گروه راهداري خبر داد و گفت: هم اكنون بارش برف و كولاك در راههاي روستايي بخش باروق ادامه داشته و عمليات نمك پاشي در اين محورها در حال اجرا است.

نادر زراعت، ارتفاع برف در منطقه كوهستاني باروق را بيش از 40 سانتي متر اعلام و عنوان كرد: 45 هزار مترمكعب عمليات برفروبي به دنبال بارش برف در روزهاي اخير در بخش باروق اجرا شده است.

وي همچنين از نمك پاشي جاده اصلي مياندوآب- شاهين دژ و محور فرعي تپه رش- فسندوز در جنوب آذربايجان غربي خبر داد و گفت: هيچ يك از جاده هاي حوزه استحفاظي مياندوآب مسدود گزارش نشده است.

راه ارتباطي 30 روستاي شاهين دژ بسته است

مدير راه و ترابري خوي از بازگشايي و تردد خودرو در محور ارتباطي 30 روستاي بخش صفائيه در منطقه الند كه بر اثر بارش سنگين برف مسدود شده بود با تلاش راهداران خبر داد و گفت: راهداران براي بازگشايي 35 كيلومتر راه اين روستاها بطور شبانه روزي تلاش و هم اكنون نيز در صدد بازگشايي بخشي از جاده هاي خاكي مرزي هستند.

در شهرستان شاهين دژ هم بر اثر بارش برف راه ارتباطي 30 روستا بسته شد كه تلاش براي بازگشايي آنها ادامه دارد .

مسدود بودن راه ارتباطي 18 روستاي چالدران

بخشدار مركزي چالدران نيز از مسدود شدن راه بيش از 43 روستاي شهرستان چالدران در اثر يارش برف و كولاك روز گذشته خبر داد و افزود: با تلاش راهداران تاكنون راه 25 روستاي شهرستان بازگشايي شده است.

اسماعيل رضايي اقدم افزود: هم اكنون اكثرراههاي روستايي شهرستان چالدران باز و تردد در آن برقرار بوده و براي بازگشايي جاده ارتباطي 18 روستاي مسدودشده نيز راهداران در تلاش بوده كه به دليل خاكي بودن راهها در برخي نقاط تردد تنها با زنجير چرخ امكانپذير است.

وي اظهار داشت: وجود كولاك شديد در برخي از روستاهاي نواحي كوهستاني شهرستان موجب شده تا گروههاي راهداري با حضور به طور مستمر اقدام به برفروبي از سطح مسيرها كنند كه در اين راستا رانندگان محورهاي ارتباطي روستايي بايد با سرعت مطمئن در محورها تردد كرده و تجهيزات ايمني به همراه داشته باشند.

تلاش براي گشايش محور ارتباطي 15 روستاي پيرانشهر

رئيس راه و ترابري پيرانشهر با اشاره به اينكه بارش برف به ارتفاع 4 متر طي سالهاي اخير در اين منطقه بي سابقه است، گفت: عبور و مرور وسايل نقليه در گردنه هاي اين شهرستان با وجود بارش سنگين برف جريان دارد.

جلال محمدي با بيان اينكه اين عمليات در 107 كيلومتر از راههاي اصلي، روستايي و مرزي اجرا شد، ادامه داد: حجم عمليات برفروبي در جاده هاي ارتباطي در روزهاي اخير دو ميليون و 542 هزار مترمكعب بوده و تا كنون محور 130 روستا بازگشايي شده است.

وي با اشاره به اينكه عمليات راهداري زمستاني با شتاب مضاعف براي گشايش جاده 15روستا در مناطق سخت گذر پيرانشهر در حال اجرا است، گفت: در سال 1385 بارش برف به ارتفاع پنج متر در جاده هاي اين شهرستان گزارش شده بود.

بر اساس پيش بيني سه روزه اداره كل هواشناسي آذربايجان غربي امروز وضعيت جوي صاف تا كمي ابري گاهي وزش باد، روز جمعه كمي تا قسمتي ابري گاهي وزش باد و روز شنبه هفته آينده قسمتي تا نيمه ابري در ارتفاعات بارش پراكنده برف و باران خواهد بود.

© 2003 Mehr News Agency .

پنجشنبه|ا|4|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن