تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر که از آبروی برادر مسلمان خود دفاع کند مطمئناً بهشت بر او واجب می شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820206511




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كارنامه عملكرد نمايندگان مجلس هشتم منتشر شد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: كارنامه عملكرد نمايندگان مجلس هشتم منتشر شد
جنبش عدالتخواهي بخشي از كارنامه عملكرد نمايندگان مجلس هشتم را منتشر كرد.


به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران؛با توجه به فرارسيدن ايام انتخابات مجلس نهم به منظور انتخاب اگاهانه افراد، جنبش عدالتخواه عملكرد نمايندگان تا انتهاي جلسه ۳۵۳ ام را مورد بررسي قرار داده است.

متن كامل به شرح زير است :

آنچه مبناي استخراج اين كارنامه قرار گرفته است، متن مشروح مذاكرات صورت گرفته در مجلس است كه در سايت رسمي مجلس شوراي اسلامي و سايت روزنامه رسمي منتشر شده و در دسترس است.

در تنظيم اين جداول، دانشجويان ساعتهاي متمادي وقت صرف كرده اند، لذا با وجود دقت و نظارت صورت گرفته، احتمال خطاي انساني در جمع آوري و تنظيم نهايي اين آمارها وجود دارد كه در همين جا از كساني كه احتمال مي رود حقوق ايشان به طور كاملا دقيق رعايت نشده است عذرخواهي مي كنيم.

گفتني است؛اين آمارها بطور كمي و تقريبي، بيان كننده عملكرد و نظم نمايندگان و التزام حقيقي ايشان به عهدي است كه با مردم بسته اند. بديهي است موارد ذكر شده در اين جداول براي ارزيابي نهايي عملكرد يك نماينده اگرچه لازم باشد اما كافي نيست بايد اطلاعاتي از جمله كيفيت حضور و عملكرد نمايندگان در كميسيونهاي تخصصي، هيئتهاي تحقيق و تفحص، پيشنهادات و طرحهاي ارائه شده توسط نمايندگان و… را نيز به موارد موجود اضافه كرد كه البته نياز به كار گسترده تر و اطلاعات وسيع تري دارد.

به ذكر است كارنامه موجود، عملكرد نمايندگان تا انتهاي جلسه ۳۵۳ ام را مورد بررسي قرار داده است.

با توجه به آمارهاي موجود و جداول تنظيم شده، براساس شاخص غيبت نمايندگان از حضور در صحن علني، بي نظم ترين نمايندگان نصراله كوهي باغ اناري وشاهرخ رامين عليرضا دهقاني سيروس برنابلداجي به ترتيب با ۴۷و ۴۵ و ۲۰ و ۲۰ جلسه غيبت بوده اند. اين در حاليست كه تعداد نمايندگان بدون غيبت تا جلسه ۳۴۵ به حدود پنجاه و هفت تن مي رسد.

بر اساس شاخص تاخير نمايندگان در حضور در صحن علني، بي نظم ترين نمايندگان به ترتيب مهدي سنايي،روح اله حسينيان،شاهرخ رامين،نصراله كوهي اناري،علي اصغر حسني ،سيد كاظم موسوي ،عسكر جلاليان،حميد رسائي،عليرضا دهقاني،عليرضا محجوب با ۳۵۱۳ ، ۳۴۶۹ ، ۲۳۴۳ ، ۲۲۶۱ ، ۲۰۸۹ ، ۱۹۷۷ ، ۱۸۷۲ ، ۱۸۵۹ ، ۱۷۹۵ ، ۱۷۳۱ دقيقه تاخير بوده اند. اين در حاليست كه براي بيش از سي و سه تن از نمايندگان هيچ تاخيري ثبت نشده كه البته در مواردي بدليل مسئوليت رسمي ايشان در مجلس بوده است.

اميد است اطلاعات منتشر شده در «عدالتخواهي» بتواند در ارزيابي دقيقتر از مجلس هشتم و انتخاب كانديداهاي اصلح، به مردم كمك كند.

رهبر فرزانه انقلاب حضرت آيت الله خامنه‌اي: “امروز ما مديون همه‏‌ى آن انسانهاى بزرگ از شيخ فضل الله و بهبهانى و مدرس تا شهداى انقلاب در سى سال اخير و شهيدان مجلس شوراى اسلامى مي‌باشيم. تكليف حقوقى و اخلاقىِ سنگينى بر ذمه‏‌ى يكايك نمايندگان محترم قرار دارد و اين امانت شرعى كه از امروز تا چهار سال بر عهده‏‌ى شما معتَمدان ملت است، مي‌تواند فرصت تاريخى و باشكوهى در تاريخ حيات سياسى ايران عزيز باشد.
بر اين پايه، نكاتى يادآورى مي‌گردد:
۱- شكر نعمت نمايندگى در آن است كه قدر آن دانسته شود و نماينده در همه‏‌ى اين دوران، همه‏‌ى توان و ظرفيت خود را در خدمت آن قرار دهد. سرگرم شدن به هر كارى كه در اين وظيفه خلل وارد آورد، ناروا و ناسپاسى است. حضور كامل در همه‏‌ى جلسات عام و خاص مجلس، لازمه‏‌ى حتمى اين وظيفه‏‌گذارى است.”

دريافت فايل اكسل گزارش كامل غيبت‌ها، تأخيرها و نطق‌هاي پيش از دستور براي مجلس هشتم

بزودي بخش دوم كارنامه عملكرد نمايندگان كه شامل سوال نمايندگان از وزراء است در «عدالتخواهي» منتشر مي شود.

مرتبط:

كارنامه عملكرد نمايندگان مجلس هفتم در سه بخش تاخيرها، غيبتها و سوالات/خ2

يکشنبه|ا|30|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن