تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814258708




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

به مناسبت ورود حضرت معصومه به قم؛ اين جا قم است ...


واضح آرشیو وب فارسی:شبكه خبر دانشجو: به مناسبت ورود حضرت معصومه به قم؛ اين جا قم است ...
اينجا قم است؛ نه شهري در ميان بيابان‌ها، اينجا نقطه اميدي در دل مردم دنيا است، هواي قم ديگر گرم نيست؛ اينجا يك فصل بيشتر ندارد و آن بهار است، آب قم شور نيست؛ آب قم از چشمه زلال اهل بيت مي‌جوشد و تمام دنيا را آبياري مي‌كند.


گروه فرهنگي «خبرگزاري دانشجو»- علي مقدم؛ در اين كره خاكي، در اين دهكده كوچك جهاني، در ميان بيابان هاي خشك، نوري از آسمان به زمين آمده است كه همه عالم را نورافشاني مي كند.

اينجا قم است. سال ها پيش بانويي از ديار غربت و در جستجوي برادري با عظمت مسير طولاني اي را طي مي كند تا به حوالي اين شهر مي رسد. اينجا قم است با مردمي رنج كشيده در طول تاريخ؛ مردمي با معرفت، شعور، فهم و آگاهي كه براي عرض خوشامد به اين خواهر غريب، كيلومترها به استقبال او مي روند و وفاداري خود را به خاندان عصمت و طهارت براي تاريخ به نمايش مي گذارند.

اينجا قم است؛ شهري كه با نهايت احترام و ارزش، اين بانوي بزرگوار ار به بهترين نحو پذيرايي و حمايت مي كنند و شايد به خاطر اين معرفت، لياقت همجواري با خواهر امام رئوف را پيدا مي كنند. اينجا قم است؛ نه شهري در ميان بيابان ها. نقطه اميدي در دل مردم دنيا شده است. هواي قم ديگر گرم نيست؛ اينجا يك فصل بيشتر ندارد و آن بهار است. آب قم شور نيست؛ آب قم از چشمه زلال اهل بيت مي جوشد و تمام دنيا را آبياري مي كند. اينجا قم است؛ شهري كه پس از آن وفاداري، در ميان شهرهاي دنيا همانند چراغي پرنور، نورافشاني مي كند.

اينجا از آن به بعد شده است محل پرورش انسان و ارسال آن به تمام نقاط دنيا. شهري كه انسان هاي تربيت شده در مكتب اهل بيت را به عالم تحويل مي دهد. اينجا قم است؛ شهري متعلق به همه مردم. براي قمي بودن نياز نيست در اينجا زاده شده باشي. مثل پير خمين كه افتخار خود را قمي بودن مي دانست.

آري از آن پس، دري از بهشت به سوي اين شهر گشوده شده است. اينجا قم است؛ مردمي كه براي بيدار كردن مردم دنيا آمادگي دارند و عدالت و مقاومت را با ياري خداوند براي جهانيان به منصه ظهور گذاشته و خود را براي اين فداكاري پيش قدم مي دانند تا انقلاب هايي كه در كل دنيا نشئت گرفته از اين حركت مردم است، شكل گيرد.

اينجا قم است؛ شهري كه براي امام، امامزاده و منسوبين به امام كه همگي منتخبان پروردگار مي باشند، ارزش زيادي قائل هستند. اين وفاداري نسل به نسل گشته و پس از سال ها هنوز در رگ هاي اين مردم مي جوشد و پس از سال ها، نوادگاني از آل رسول‌الله را همچون همان سال ها، پروانه‌وار حمايت مي كنند و خود را فدايي او مي دانند.

توصيف قم را بايد از زبان كسي از خاندان رسول خدا (ص) شنيد كه فرمود: «شهر قم، شهر علم است، شهر جهاد است، شهر بصيرت است. بصيرت مردم قم يكى از آن نكات بسيار مهمى است كه در طول اين سى و چند سال همواره خود را نشان داده است. جالب است كه پيدايش شهر قم هم ناشى بود از يك حركت جهادى و توأم با بصيرت.»

پنجشنبه|ا|27|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبكه خبر دانشجو]
[مشاهده در: www.snn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن