تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانايى سرآمد همه خوبى‏ها و نادانى سرآمد همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

صندوق تضمین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803362347




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فصل سرد نمايشگاه‌هاي بهاره


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: فصل سرد نمايشگاه‌هاي بهاره
اقتصاد‌ملي- علي ابراهيمي:
امسال نيز مطابق روال هر ساله وزارت بازرگاني از برپايي نمايشگاه‌هاي فروش بهاره در 6‌نقطه شهر تهران خبر داده و عرضه كالاهاي با كيفيت و قيمت مناسب 15تا 40درصدي پايين‌تر از قيمت‌هاي سطح شهر را عاملي در استقبال مردم از اين شيوه عرضه كالا قلمداد كرده است.

اين ديدگاه مسئولان وزارت بازرگاني در حالي مطرح مي‌شود كه برگزاري اين نمايشگاه‌ها به‌دليل فضاي نامناسب كسب و كار، ركود حاكم بر بازار و كيفيت و قيمت نامناسب كالاهاي عرضه شده با اقبال چنداني مواجه نشده است.

نبود استقبال و ركود حاكم بر نمايشگاه‌هاي فروش بهاره موجب شده است تا بسياري از فروشندگان و بازديد‌كنندگان از اين نمايشگاه‌ها مشاركت يا حضور خود در نمايشگاه‌هاي مذكور را به‌دليل شرايط ركود حاكم، نابساماني قيمت و عرضه كالاها و از سر ناچاري قلمداد كنند. در واقع بر خلاف مباحث مطرح شده در زمينه قيمت و كيفيت مناسب كالاهاي عرضه شده در اين نمايشگاه‌ها، به‌نظر نمي‌رسد نمايشگاه‌هاي فروش بهاره به‌دليل مشكلات خاص حاكم بر اين شيوه عرضه كالا همچون همتاي سلف خود يعني نمايشگاه‌هاي فروش پاييزه قادر به تامين نياز شب عيد مردم و يا عاملي براي رونق كسب و كار شب عيد اتحاديه و اصناف توليدي و توزيعي باشند.

چرا كه فضاي نامساعد كسب و كار موجب شده تا با وجود وعده‌هاي مسئولان هنوز آثار كاهش قيمت‌هاي جهاني نهاده‌هاي توليد در هزينه تمام شده بسياري از كالاهاي توليد داخل يا وارداتي آشكار نشده و تشديد برخوردهاي نظارتي نيز قادر به ترويج روند كاهش قيمت‌هاي جهاني در بازار داخلي نبوده است. با اين روند هنوز نمايشگاه‌هاي فروش بهاره امسال به جز در روز نخست و پس از مراسم افتتاحيه با استقبال چندان مردم مواجه نشده و فروشندگان فرارسيدن روزهاي پاياني سال و افزايش تقاضا را به انتظار نشسته‌اند.

قيمت و كيفيت نامناسب

ضعف اطلاع رساني، مشكلات ترافيكي و نبود وسايط نقليه عمومي مناسب براي جابه‌جايي بازديد‌كنندگان از نمايشگاه‌هاي فروش بهاره، مشكلات بهداشتي و... از جمله علل نارضايتي بازديد‌كنندگان از نمايشگاه بهاره ارم است. از سوي ديگر با وجود اعلام 15 تا 40درصدي قيمت كالاها در نمايشگاه‌هاي فروش بهاره عرضه كالا، هنوز هم نابساماني قيمت و كيفيت كالاهاي عرضه شده در اين نمايشگاه‌ها به‌عنوان عامل اصلي عدم‌توفيق اين شيوه عرضه كالا قلمداد مي‌شود.

يكي از بازديد‌كنندگان نمايشگاه بهاره ارم با اشاره به كيفيت نامرغوب و قيمت نه‌چندان مناسب پوشاك عرضه شده در اين نمايشگاه، علت حضور خود در اين محل را قيمت‌هاي نابسامان فروشگاه‌هاي سطح شهر قلمداد كرده و مي‌گويد: بسياري از مردم به اميد خريد مايحتاج شب عيد خود با قيمت و كيفيت مناسب و در سايه‌ نظارت‌هايي كه از سوي مسئولان اعلام شده به نمايشگاه‌هاي فروش بهاره مراجعه مي‌كنند اما با توجه به كيفيت و قيمت كالاهاي عرضه شده به‌نظر نمي‌رسد اين مراكز نيز قادر به تامين نياز آنان باشند.

وي با بيان اينكه تا كنون خريدي از نمايشگاه نداشته است، مزيت برپايي نمايشگاه‌هاي فروش بهاره را در عرضه يك‌جاي اغلب كالاهاي مورد نياز مردم در شب عيد قلمداد كرده و مي‌گويد: با توجه به نداشتن وقت كافي، تنها براي بازديد و مقايسه قيمت‌ها به اين محل آمده‌ام و قصد خريد از نمايشگاه را ندارم چرا كه بيشتر پوشاك عرضه شده در اين نمايشگاه اجناسي است كه فروشندگان در سطح شهر قادر به فروش آنها نبوده و نمايشگاه را محلي براي عرضه اينگونه كالاها يافته‌اند. بر خلاف گفته‌هاي دست‌اندركاران اكنون هيچ‌يك از برندهاي معروف پوشاك در اين نمايشگاه حضور نداشته و كالاهاي عرضه شده فاقد كيفيت لازم است. يكي از بازديد‌كنندگان غرفه‌هاي كيف و كفش نيز با اشاره به كيفيت پايين كالاهاي عرضه شده در اين نمايشگاه، مي‌گويد: كيف و كفش عرضه شده در اين نمايشگاه همان اجناس وارداتي چيني است.

با اين حال با وجود مراجعه به چند غرفه عرضه كفش هنوز نتوانسته‌ام كفشي با سايز مناسب را پيدا كنم اين در حالي است كه در فروشگاه‌هاي سطح شهر حداقل چند نوع كفش در سايزهاي مختلف به مشتريان عرضه مي‌شود. وي مي‌افزايد: با وجود اينكه اعلام شده بسياري از توليد‌كنندگان داخلي كالاهاي توليدي خود را زير نظر مجامع امور صنفي و وزارت بازرگاني در نمايشگاه‌هاي فروش بهاره عرضه كرده و بازرسان اصناف و وزارت بازرگاني بر قيمت و كيفيت اين كالاها نظارت دارند، در بخش كيف و كفش كمتر كالاي توليد داخل را مي‌توان در اين نمايشگاه پيدا كرد.

فضاي نامناسب عرضه كالا

شرايط نامناسب عرضه كالا در نمايشگاه‌هاي فروش بهاره موضوعي است كه پيش از اين نيز از سوي برخي مسئولان شهري به‌عنوان دلايل مخالفت با انجام اين شيوه عرضه كالا مطرح و اعلام شده بود كه تامين نياز شب عيد مردم در چارچوب فروشگاه‌هاي بهاره در خور شأن شهروندان نيست.

فضاي نامساعد كسب و كار و مشكلاتي مانند قطعي چند‌ساعته و روزانه برق و مشكلات تامين روشنايي، نبود سر پناه مناسب به هنگام وقوع بارندگي، تهويه نامناسب، افزايش هزينه واگذاري غرفه‌ها به حدود 800‌هزار تومان، قيمت‌هاي پايين‌تر از قيمت تمام شده كالاهاي توليدي و مشكلات دريافت غرفه‌ها توسط واحدهاي صنفي از جمله مشكلات اين شيوه عرضه كالا است كه بسياري از فروشندگان از آن گلايه دارند.

به گفته اغلب واحدهاي صنفي عرضه‌كننده كالا در بوستان ارم با وجود استقبال مردم در روز نخست افتتاح، اكنون اين نمايشگاه روزهاي سردي و ركود را تجربه مي‌كند.

برخي از فروشندگان پوشاك با اشاره به تكرار مشكلات سال‌هاي گذشته براي در اختيار گرفتن غرفه‌ها و درگيري متقاضيان حضور در اين نمايشگاه، دليل اصلي شركت خود در اين نمايشگاه‌ها را ركود حاكم بر بازار دانسته و اعلام مي‌كنند با توجه به شرايط و ركود كنوني حاكم بر بازار چاره‌اي جز عرضه كالاهاي خود در نمايشگاه‌هاي فروش بهاره ندارند.

با اين وجود متقاضياني كه پيش از اين در نمايشگاه‌هاي فروش پاييزه مشاركت داشته و با ضرر و زيان مواجه شده‌اند بدون قرعه كشي غرفه دريافت كرده و از بين 600 متقاضي ديگر نيز تنها 120 عرضه‌كننده به قيد قرعه قادر به حضور در اين نمايشگاه شده‌اند.يكي از فروشندگان لباس با اشاره به فضاي نامناسب عرضه كالا، نبود نظافت و تهويه لازم به از بين رفتن برخي كالاهاي خود به‌دليل نبود فضاي سرپوشيده مناسب و بارندگي اخير مي‌گويد: امسال در برخي قسمت‌ها حتي از چادر نيز براي پوشش غرفه استفاده نكرده و نفوذ آب به داخل غرفه‌ها موجب از بين رفتن كالاهاي عرضه شده در غرفه‌ها شده است.

يك توليد‌كننده پيراهن نيز با بيان اينكه آثار كاهش قيمت‌هاي جهاني مواد اوليه توليد هنوز در كاهش هزينه تمام شده توليد داخلي پوشاك مشاهده نشده است، مي‌گويد: اكنون پارچه مورد نياز براي توليد پيراهن را با همان قيمت‌هاي چند ماه گذشته از كشور تايلند وارد مي‌كنيم اما براي حضور در اين نمايشگاه ناچار شده‌ام تا پيراهني كه قيمت واقعي آن 20 هزار تومان است را به قيمت 15 هزار تومان عرضه كنم با اين وجود حتي عرضه آن با اين قيمت كه زير نظر اتحاديه تعيين شده است نيز موجب اقبال مردم به خريد نشده است.

آجيلي كه مشكل نمي‌گشايد

آجيل و خشكبار از جمله محصولاتي است كه اين روزها و در آستانه شب عيد افزايش قيمت نزديك به 2برابري را نسبت به سال گذشته شاهد بوده است. تازه‌ترين خبرها حاكي است كه قيمت آجيل و خشكبار در واحدهاي صنفي نسبت به سال گذشته افزايش چشمگيري داشته و فروشندگان اين محصولات خشكسالي و برخي آفات را دليل اصلي گراني آجيل و خشكبار عنوان مي‌كنند.اين روند موجب شده است كه در نمايشگاه فروش بهاره ارم نيز قيمت‌هاي آجيل و خشكبار تعجب خريداران را به همراه داشته باشد.

به نحوي كه در اين نمايشگاه پسته اكبري ممتاز 14 هزار تومان، كله‌قوچي خام درجه دو، 13هزار تومان، مغز بادام شور خارجي و ايراني نه چندان مرغوب 9‌هزار تومان، پسته فندقي درجه دو، 9 ‌هزار تومان، تخمه شور ژاپني و تخمه كدو گوشتي6 هزار و 500 تومان، تخمه كدو ريز 7هزار تومان، آجيل مخلوط درجه دو 9‌هزار تومان و بادام هندي با كيفيت‌هاي نه چندان مناسب به قيمت 9 تا 12‌هزارو‌500 تومان در هر كيلو به مردم عرضه مي‌شود. در مقايسه با سال گذشته قيمت پسته بيش از2 برابر افزايش داشته است و انواع تخمه 60 تا 80‌درصد گران‌تر شده‌اند همچنين مغز‌بادام حدود 70‌درصد و مغز‌گردو هم 40‌درصد گران‌تر شده است.

شنبه|ا|17|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1086]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن