تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خود را از تمامى مردم با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و قل هو اللّه‏ احد حفظ كن. آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805593577




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پرفروشترين هاي بازار رايانه و تلفن همراه هوشمند/ اپل در صدر جدول


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: پرفروشترين هاي بازار رايانه و تلفن همراه هوشمند/ اپل در صدر جدول
يك موسسه تحقيقاتي و تحليل بازار ICT نتايج بررسيهاي خود را در سه ماهه چهارم سال 2011 در دو بخش تلفنهاي همراه هوشمند و رايانه ها منتشر كرد.

به گزارش مهر، موسسه تحليلي "كاناليز" با انتشار نتايج بررسيهاي خود در سه ماهه چهارم سال 2011 در بازار ICT نشان داد كه اپل براي اولين بار توانست به فروشي بيش از فروش Hp دست يابد و به شماره 1 بازار جهاني رايانه تبديل شود. درحقيقت، "كاناليز" معتقد است همانطور كه زماني براي "نت بوكها" (ميني نوك بوك) اتفاق افتاد، تبلتها نيز بايد در دنياي رقابت با رايانه هاي شخصي (روميزي و قابل حمل) وارد شود.

به همين علت، نه تنها رايانه هاي شخصي و نت بوكها بلكه تبلتها را هم در طبقه بندي خود بررسي كرده است.

اين درحالي است كه از نظر موسسه "گارتنر"، تبلتها همچنان در نيمه راه ميان تلفنهاي همراه هوشمند و رايانه هاي شخصي قرار دارند.

برپايه اين بررسيها، از 120 ميليون رايانه اي كه در سه ماه پاياني سال گذشته به فروش رفته اند اپل با فروش 15 ميليون "آي- پد" و 5 ميليون "مك" توانست 17 درصد از اين بازار را به خود اختصاص دهد.

اين درحالي است كه "اچ. پي" كه شماره 1 سنتي در توليد و فروش رايانه هاي شخصي است با فروش 14.7 ميليون رايانه و در اختيار گرفتن 12.7 درصد از بازار به سكوي دوم تنزل كرد.

در ادامه، "لينوو" با 12.9 ميليون، دل با 11.6 ميليون، ايسر با 9.8 ميليون و ايسوس با 6.2 ميليون به ترتيب در سكوهاي سوم تا ششم ايستادند.

به نظر مي رسد كه در حال حاضر موفقيت فروش تبلتها وضعيت سلامت بازار رايانه را نشان مي دهد. به طوريكه بخش تبلتها تا پايان سال 2011 يك رشد 16 درصدي را به ثبت رسانده است و "پدها" توانسته اند به خاطر وجود "آي- پد 2" و محصولاتي جديدي چون "كيندل فاير" و "نوك تبلت" محصول Barnes & Noble در مجموع 22 درصد از فروش سه ماهه چهارم سال گذشته را به خود اختصاص دهند.

از نظر رقباي مستقيم اپل، اين شركت يك تهديد جدي به شمار مي رود. درحقيقت شركتهاي ايسر، دل و "اچ. پي" از ماه آگوست گذشته به دليل رشد اپل، رقم خود را در بازار از دست داده اند.

"كاناليز" همچنين پيش بيني كرده است كه با ورود "اولترابوكها" يا "نوت بوكهاي فوق باريك" از نيمه دوم سال 2012 به ويژه، به خاطر 2 دليل اصلي قيمت پايين و خانواده جديد پردازشگرهاي اينتل كه در اين محصولات به كار گرفته خواهند شد بازار رايانه ها با رونق بيشتري مواجه مي شود.

جدول فروش بازار رايانه در سه ماهه چهارم سال 2011- بررسي "كاناليز"

موفقيت اپل و سامسونگ در بازار تلفنهاي همراه هوشمند

موسسه "كاناليز" در ادامه تحقيقات خود نشان داد موفقيت اپل و سامسونگ در سه ماهه پاياني سال گذشته به روشي منفي در نتايج به دست آمده توسط HTC، LG، Huawei و ZTE تاثير گذاشته است.

نتايج بررسيهاي "كاناليز" خبر از موفقيت بي سابقه "آي- فن4S" مي دهد به طوريكه شركت كوپرتينو تنها در مدت سه ماهه آخر سال 2011 توانست 37 ميليون دستگاه بفروشند.

آخرين ركورد فروش پيش از اين، متعلق به نوكيا بود كه در سه ماهه چهارم سال 2010 توانست 28.3 ميليون تلفن همراه به فروش برساند.

همچنين ركورد اپل در سه ماهه چهارم سال 2011 از كل تلفنهاي همراه هوشمندي (برابر با 35.5 ميليون) كه در 4 سال قبل فروخته شده اند بيشتر است.

مقايسه هايي كه "كاناليز" انجام داده است چشم انداز جالب توجهي درباره ابعاد رشد ثابت بخش تلفن همراه هوشمند در سطح جهاني ارائه مي كنند، اما جالب ترين بخش اين گزارش مربوط به نتايجي است كه سامسونگ در اين بازار به دست آورده است.

اپل و سامسونگ از ماههاي قبل براي تبديل شدن به مهمترين سازنده بخش تلفنهاي همراه هوشمند در مقياس سالانه با يكديگر رقابت مي كنند. به طوريكه در مطالعات گذشته اي كه توسط موسسات ديگري چون iSuppli و Strategy Analytics انجام شده است مبارزه ميان اين دو شركت را در اين بازار نشان مي دهند.

شركت كره اي با 30 درصد رشد در بازار تلفنهاي همراه هوشمند، افزايش 76 درصدي در سود به دست آمده و كسب درآمدي معادل 42.1 ميليارد دلار سه ماهه چهارم سال قبل را به پايان رساند.

همچنين، كاناليز خاطر نشان كرده است كه عرضه تلفنهاي همراه هوشمند سري "لوميا" كه برپايه سيستم عامل ويندوز فن هستند براي نوكيا يك خيز مهم به شمار مي رود اما براي حل بازده منفي اين شركت فنلاندي به محصولات و مدلهاي بيشتري نياز است.

برپايه گزارش اين موسسه تحليلگر، نوكيا 19.6 ميليون تلفن همراه هوشمند فروخته كه از تعداد 1 ميليون مربوط به فروش "لوميا" بوده است.

اين بدان معني است كه عليرغم افت 21 درصدي نوكيا در سال 2010 (معادل 16.6 ميليارد دلار)، اين شركت در سه ماهه آخر سال 2011 توانست 13.2 ميليارد دلار عايدي داشته باشد.

لينك ثابت || اضافه شده توسط || نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلي ||

| More

براي عضويت در خبرنامه روزانه ايستنا؛ نشاني پست الكترونيكي خود را در فرم زير وارد نماييد. پس از آن به صورت خودكار ايميلي به نشاني شما ارسال ميشود، براي تكميل عضويت خود و تاييد صحت نشاني پست الكترونيك وارد شده، مي بايست بر روي لينكي كه در اين ايميل برايتان ارسال شده كليك نماييد. پس از آن پيامي مبني بر تكميل عضويت شما در خبرنامه روزانه ايستنا نمايش داده ميشود.

ictna/BHwZen_US

ثبت نام

چهارشنبه|ا|12|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 158]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن