تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):غِنا از خود نفاق بر جای می گذارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805524913




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توليد مدل مينياتوري RQ170 داغ آمريكا را تازه كرد


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: توليد مدل مينياتوري RQ170 داغ آمريكا را تازه كرد
رسانه هاي خبري دنيا با پوشش خبر توليد مدل مينياتوري پهپاد RQ-170 اين اقدام را ضربه سخت ايران به غرب در جنگ نرم و به سخره گرفتن رئيس جمهوري آمريكا معرفي كردند.
انتشار گزارشهايي درباره آغاز توليد مدل مينياتوري پهپاد RQ-170 در ايران در پاسخ به درخواست رسمي دولت باراك اوباما براي بازپس فرستادن هواپيماي جاسوسي بازتاب گسترده اي را در رسانه هاي غربي داشت، بطوري كه اين رسانه ها در گزارشهاي خود سقوط پهپاد را يك شكست براي ايالات متحده و يك پيروزي براي ايران خواندند.

گفته مي شود كه مدل مينياتوري پهپاد يك هشتادم نمونه واقعي اين هواپيما باشد و به مناسبت ايام فرخنده سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي در دسترس عموم قرار مي گيرد و به قيمت 70 هزار ريال يا حدود 4 دلار فروخته مي شود.

مدل مينياتوري پهپاد RQ-70 سي سانتيمر طول و 14 سانتيمر عرض دارد و از جنس پلاستيك ABS و با رنگهاي متنوعي توليده شده كه بر روي يك پايه شيشه اي قرار مي گيرد و روي پايه شيشه آن، جمله "ما آمريكا را زير پا مي گذاريم" از حضرت امام خميني (ره) نقش بسته است.

همچنين در زير بال اين هواپيما جمله اي حك شده كه روي آن نوشته شده "جوانان مسلمان ايراني اين پهپاد را ضبط كرده اند. يك اسكادران ۱۲ تايي از اين پهپاد در روز 12 بهمن و همزمان با سالگرد ورود حضرت امام به ايران براي اوباما ارسال شود.

روزنامه اسرائيلي هاآرتض با انتشار خبر توليد مدل مينياتوري RQ-170 اعلام كرد كه اين مدل بر اساس درخواست رسمي اوباما توليد شده و به آمريكا ارسال مي شود.

خبرگزاري رويترز نيز توليد مدل مينياتوري RQ-170 را ضربه سخت ايران به غرب در جنگ نرم معرفي كرد و در مقاله‌ اي به تحليل ممنوعيت فروش عروسك "باربي" در بازار ايران پرداخت.

شبكه تلويزيوني "اي بي اس" در يك برنامه تصويري از ساخت يك مدل مينياتوري RQ-170 در تهران خبر داد و گفت كه ايران با اين كار اوباما را به مسخره مي‌گيرد.

"بيزينس ساينس مانيتور" نيز با انتشار خبر توليد مدل مينياتوري RQ-170 به جاي انتشار عكس مدل‌هاي مينياتوري عكسي از اوباما قرار دارد كه در آن نوشته شده است: اوباما از ايران خواست كه پهباد به دام افتاده را برگرداند.

كريستين ساينس مانيتور نيز در گزارشي نوشت: مدل اسباب بازي هواپيماي بدون سرنشين آمريكايي كه ايران آن را در دسامبر اخير توقيف كرد، به زودي سبب مي‌شود تا بسياري از مردم ايران بخندند و مقامات آمريكايي از عصبانيت دندان‌ هايشان را فشار دهند.

اين روزنامه آمريكايي در ادامه نوشت: اين اسباب بازي ايراني بر روي يك پايه قرار مي‌گيرد كه در آن جمله‌ "ما آمريكا را زير پا مي‌گذاريم" نقش بسته است.

در اين گزارش از قول يك منبع خبري ناشناس آمريكايي نوشته شده آنچه ما را مي آزارد اين است كه ايران براي مقابله با اين موضوع مهم از تاكتيك فروشگاه‌هاي اسباب ‌بازي استفاده كرده است.

وي گفت در حالي آنها اسباب بازي مي‌سازند كه ارزش دارايي‌هاي ما در طول يك فصل 40 درصد كاهش پيدا كرده است. اين منبع ناشناس همچنين گفت براي خنده هم كه شده يك عدد از اين اسباب ‌بازي را تهيه خواهد كرد.

واشنگتن پست نيز در مقاله‌اي به تحليل اين موضوع پرداخت و نوشت: سقوط پهپاد اگر چه براي آمريكا يك شكست محسوب مي‌شد، ولي براي ايران يك پيروزي در عرصه رسانه‌ اي براي هجمه عليه امريكا است.

در انتهاي اين گزارش نيز تاكيد شده كه بر اساس اظهار نظر مقام‌هاي ايراني، اين پهباد هرگز به آمريكا باز نخواهد گشت اما به درخواست اوباما يك مدل مينياتوري صورتي رنگ آن براي رئيس جمهوري آمريكا ارسال مي شود.

اين اقدام درحاليست كه مقام آمريكايي در توجيه شكست عمليات جاسوسي اين كشور در خاك ايران مدعي شده بود كه اين كشور قادر به بهره برداري از اطلاعات پهپاد ساقط شده نيست.

يكشنبه (۴ دسامبر/۱۳ آذر) رسانه هاي ايران از "سرنگوني" و دراختيار گرفتن يك هواپيماي بدون سرنشين آمريكايي خبر دادند كه در حال گشت زني و جاسوسي حريم هوايي شرق ايران را نقض كرده بود.

اين هواپيماي جاسوسي بدون سرنشين هدف حمله "واحدهاي جنگ الكترونيكي و پدافند هوايي" جمهوري اسلامي قرار گرفت و با كمترين آسيب در اختيار ايران قرار گرفت .

شنبه|ا|1|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 139]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن