تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه سپرى است از آفت هاى دنيا و پرده اى است از عذاب آخرت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805582577




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فدايي:


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فدايي:
خبرگزاري فارس: دبير كل جمعيت ايثارگران گفت كه نيازمند يك مجلس تحول‌خواه و تحول‌گرا هستيم.


به گزارش گروه خبرگزاري فارس، حسين فدايي دبير كل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي در جلسه مشترك شوراي مركزي و كميته­هاي سه­گانه اين جمعيت افزود: از ميان 930 نفر از نامزدهاي ثبت نامي در حوزه انتخابيه تهران، ري شميرانات و اسلام شهر، با معرفي كميته­ها و واحدها، حدود 80 نفر در شوراي مركزي مورد بحث و بررسي اوليه قرار گرفته تا ليست اوليه جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي به جبهه متحد اصولگرايان، منعكس شود.

وي افزود : از ميان بررسي شدگان حدود 15 نفر روحاني، 20 نفر از خانم ها و از ساير تخصص ها نيز تعداد 45 نفر بودند.

فدايي در ابتدا به آسيب­شناسي نمايندگان و مجالس شوراي اسلامي بعد از انقلاب تاكنون پرداخت و گفت: آسيب­شناسي عملكرد و نمايندگان، مجلس هشتم و مجالس گذشته، نكات مهمي را در اختيار ما قرار خواهد. توجه به نقاط ضعف و آسيبها ما را متوجه انتخاب دقيق براي آينده مي كند.

وي آسيب­هاي مجالس گذشته را بر شمرد و گفت: در گذشته شاهد اين بوديم كه در مجلس، نمايندگان حضور مي يافتند كه فاقد نگاه كلان نگر، جامع و سيستمي بودند و نمايندگاني داشتيم كه با فضاسازي­هايي كه از درون و برون مجلس شكل مي گرفت، راي خود را تنظيم مي­كردند و فاقد قوه و توان تصميم گيري مستقل بودند.

وي افزود: يا در گذشته شاهد نمايندگاني بوديم كه مصلحت­هاي محلي، قشري يا قومي، آنها را تحت تأثير قرار مي­داد يا نمايندگاني داشتيم كه در اظهار نظر هايشان از شجاعت لازم براي تصميم گيري، برخوردار نبودند يا اساساً قدرت تصميم گيري نداشتند.

وي اضافه كرد: در گذشته، تركيب كميسيونها به گونه­اي بود كه بعضاً از تخصص­هاي لازم برخوردار نبودند. يا برخلاف وظيفه ذاتي مجلس كه قانون­گذاري و نظارت بود، نمايندگاني بودند كه ظرفيت نظارت بر مسايل كل كشور را فاقد بودند يا ضعيف بودند. نظارت را كسي مي­تواند اجرايي كند كه از ظرفيت و توانمندي بالايي برخوردار باشد و مسائل اجرا و زير و بم آن را خوب درك و فهم كرده باشد و شگردهايي كه برخي مديران اجرايي براي دور زدن قانون دارند را بداند.

فدايي گفت: قانون گذاري نيز ظرفيت، توانمندي و تخصص مي­خواهد، در اين ميان نمايندگان بايستي قدرت قانون گذاري و تنظيم مصالح و منافع ملي را باقانون گذاري داشته باشند.

وي افزود: ما در گذشته نيازمند اين بوديم كه نمايندگاني باشند كه بتوانند نسبت دقيقي بين مباني ديني، ارزش­هاي اسلامي، سياستهاي كلي نظام با قانون گذاري را داشته باشند و مراحل تبديل قانون به اجرا را به درستي تبيين نمايد.

وي اضافه كرد: ما وارث شكل­گيري مجالس اين چنين بوديم گر چه در گذشته، زحمات و تلاش­هاي بسياري كشيدند كه اين ضعف­ها و عيب­ها رفع شود و قوانين خوب، مناسب و كارايي تنظيم و تصويب شود ليكن آسيب­شناسي گذشته نشان مي­دهد كه به ميزان كارهاي خوب و مناسبي كه انجام شده، بايستي ده­ها برابر كار كنيم تا بتوانيم به سمت آرمان­هاي مطلوب انقلاب، امام و رهبري، نزديك شويم.

دبير كل جمعيت ايثارگران در پاسخ به اين سوال كه با توجه به آرمان­هاي مطلوب و شرايط موجود، مجلس مورد انتظار اصولگرايي چيست گفت: پاسخ كلي آن اين است كه ما نيازمند يك مجلس تحول خواه و تحول گرا هستيم كه در انديشه ، اعتقادات ، اصول پايبند گفتمان انقلاب اسلامي باشد و درعين حال و با حفظ هويت اسلامي انقلاب و نظام، روحيه و توان تحول خواهي و نوآوري در قانون گذاري و نظارت را داشته باشد.

وي افزود: نمايندگان تحول خواه، حتماً جسارت، قدرت و توان لازم را براي تحول­هاي جدي و بنيادين در عرصه قانونگذاري و برنامه­­ريزي دارند و در ادامه در عرصه اجرا، تعهد كار تشكيلاتي و منسجم را مد نظر دارند و در واقع، همراه با ديگر نمايندگان تحول خواه، و در عمل وحدت دارند و آن طور كه پيش از اين تأكيد داشتيم در انديشه اصولگرا، در عمل و سيستم و روش­ها نوگرا و در صحنه عمل و اجرا وحدت و همگرايي را مورد توجه دارند

فدايي با اشاره به برخي تحليل ها و تأكيد بر پيام سوم تير1384 گفت: آنچه در سوم تير 1384 رخ داد به دو انتخابات پيش از آن نيز باز مي­گردد. زماني كه نيروهاي انقلاب با شعار اصولگرايي، در انديشه، نوگرايي در روش و برنامه و مديريت و همگرايي در عمل، در انتخابات دوم شوراها پيروز شدند و مبتني بر همان گفتمان، روش و عمل، انتخابات مجلس هفتم و در ادامه رياست جمهوري نهم را رقم زدند يك گفتمان و پيام شكل گرفته بود.

وي افزود: پيام اصلي هم اين بود كه ما يك "فصل نو" و "جديدي" را آغاز كرده­ايم كه اين فصل جديد، باز دارنده از ادامه انديشه ليبرال دموكراسي، واگرايي­ها، تجديدنظر طلبي بوده و احياكننده گفتمان انقلاب اسلامي است كه بعدها تبديل به گفتمان اصولگرايي شد.

وي اضافه كرد: اگر ما اين روند رو به تكاملي انقلاب اسلامي را قبول داشته باشيم معناي آن اين است كه مردم، افرادي را بر گزيدند و در پست هاي كليدي، تقنيني و اجرايي گذاشتند كه به شعار اصولگرايي در انديشه، نوگرايي در روش و مديريت و وحدت و هم گرايي در عمل و اجرا، اعتقاد و باور عميق دارند.

فدايي ادامه داد: البته مردم رفتار درستي داشتند ليكن ضعفهايي داشتيم كه انتظارات رهبري و خيل عظيم مردم و اصولگرايان، برآورده نشده است كه نياز به آسيب شناسي جدي دارد.

دبير كل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي تأكيد كرد: هر چند در شوراها اقدامات خوبي در خدمت رساني به مردم انجام شد، هر چند در مجلس هفتم كارهاي خوب و مثبتي صورت گرفت و مجلس هشتم نيز داراي موارد قابل دفاعي است يا در دوره اول رياست جمهوري آقاي احمدي­نژاد كارهاي جدي و خوبي صورت گرفت ليكن انتظارات در تراز انقلاب اسلامي و اصولگرايي برآورده نشده است.

وي افزود: اگر آن جهت گيري و شعارها در انتخابات شوراها، مجلس و رياست جمهوري به طور جدي مورد توجه قرار مي­گرفت، به قطع امروز ده­ها برابر آنچه شاهد هستيم كارها و آرمان­هايمان رو به جلو بود و به قطع، وزن و جايگاه ما در عرصه بين المللي و تحولات داخلي، بيش از اين ارتقاء مي يافت و بيش از اين مي توانسيم كارآمدي نظام اسلامي در داخل و نقش آفريني در عرصه منطقه و بين المللي را شاهد باشيم.

وي افزود: بر همين اساس و با توجه به آن شعارها، بايد انگيزه مضاعفي داشته باشيم كه جريان اصولگرايي به سمت و سويي سوق يابد كه افرادي را به عرصه رقابت معرفي نمايد كه با پا فشاري بر اصول، تحول خواه و تحول گرا باشد.

فدايي، شكل­گيري مجلس تحول­خواه را نيازمند نمايندگان تحول­خواه ذكر كرد و در توصيف ويژگي­ها افراد مورد نظر گفت: بايستي ويژگي نمايندگان اصولگرايي تحول­خواه را در سه حوزه فردي، كارآمدي و مقبوليت مورد سنجش و ارزيابي قرار دهيم.

وي افزود: در حوزه صلاحيت فردي، نمايندگان اصولگرايي تحول خواه، بايد پاك باشند، امانتدار باشند، انسان با تقوايي باشند، انقلابي باشند، مردم گرا بوده و توجه به نيازهاي عمومي مردم را وجه همت خود سازند و براي اين مهم، با مردم ارتباط مستمر داشته و درد محرومان و مستضعفان را احساس و لمس كنند. روحيه انقلابي، بسيجي، ايثار و گذشت داشته باشند.

وي با اشاره به كارآمدي نمايندگان تحول خواه گفت: نماينده اصولگراي تحول خواه بايستي رويكردي كلان نگر و جامع نگر با مسايل و تحولات داشته باشند و توانايي نظارت و قدرت فهم كه نيازمند قانون­گذاري است را داشته باشد و از عقلانيت لازم برخوردار بوده، تخصص و تجربه و دانش لازم را دارا باشند، قدرت تعامل سازنده داشته باشند و روحيه كارجمعي و عقل جمعي داشته باشند.

وي، مقبوليت را شرط سوم در بررسي صلاحيت نامزدها براي حضور در فهرست اصولگرايان ذكر كرد و گفت: اگر كسي در حوزه صلاحيت­ها فردي و كارآمدي، از حد نصاب لازم برخوردار بود بايستي به گونه­اي باشد كه همواره در صحنه حضور داشته باشد تا مردم رويكرد مثبتي به او داشته باشند و مقبوليت عمومي داشته باشد.

وي در تبيين ويژگي­هاي سلبي نامزدهاي اصولگرا گفت: نامزدهايي كه اصولگراي تحول خواه نام دارند بايد ظلم ستيز، استكبارستيز، فتنه ستيز، انحراف ستيز و فساد ستيز باشند و در رفتار سياسي شان، افراد مذبذب و چند چهره نباشد كه با هر بادي به جهتي بروند و نتوانند ثبات قدم و قدرت تصميم­گيري داشته باشند.

وي افزود: نمايندگان اصولگراي تحول­خواه، كلان نگر، متدين، ولايت مدار با رويكردي تحول­خواه­، تحول آفرين و انقلابي هستند كه مي­توانند مجلس كارآمد، عاقل، متخصص، فهيم، پاك دست را شكل دهند كه در تراز آرمان­هاي انقلاب، امام و رهبري باشد.

فدايي تأكيد كرد: بايد اين ويژگي­ها را به گفتمان غالب در اين انتخابات تبديل كرد كه در آن صورت گفتمان انقلاب تداوم مي­يابد و خدمت رساني استمرار مي يابد.

وي افزود: اينكه مي­بينيد افراد مختلف با گرايش­هاي مختلف از فراكسيون اصولگرايان سر در مي­آورند به دليل اين است كه از ابتدا اين ويژگي­ها يا خوب تبيين نشده است و يا در مقام تطبيق اين شاخصها با مصداق، دقت عمل لازم صورت نگرفته است.
انتهاي پيام/

سه|ا|شنبه|ا|20|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 191]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن