تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر که بر خدا توکل کند دشواریها برایش آسان شده و اسباب برایش فراهم گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820121835




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس ديوان عالي كشور: در معرض آسيب‌هاي انتخاباتي قرار داريم رنگ‌ها و خطوط غيرالهي تفرقه‌ افكن‌اند و بايد حذف شوند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: رييس ديوان عالي كشور: در معرض آسيب‌هاي انتخاباتي قرار داريم رنگ‌ها و خطوط غيرالهي تفرقه‌ افكن‌اند و بايد حذف شوند


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق اجتماعي

جلسه هيات عمومي اصراري كيفري ديوان عالي كشور صبح روز سه شنبه برگزار شد و طي‌ آن آيت الله محسني گركاني گفت كه هيچ رنگي بهتر از رنگ خدايي وجود ندارد و رنگ خدايي، رنگ ايمان و توحيد خالص است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در ابتداي اين جلسه رييس هيات عمومي ديوان عالي ضمن قرائت آيه شريفه «صبغه الله و من احسن من الله صبغه» افزود: در آيه شريفه كه قرائت شد، صبغه الله مفعول فعل مقدر اتبعوا است. يعني پيروي كنيد رنگ خدايي را و اين سوال مطرح مي شود كه رنگ چه خصوصيتي دارد كه در اين آيه به آن تعبير شده است.

وي ادامه داد: رنگ از محسوسات است و مردم روي رنگ و انتخاب رنگ براي امور مختلف از جمله رنگ لباس، ماشين، رنگ آميزي ساختمان و... سلايق و حساسيت‌هاي مختلفي دارند و اين يك مساله عرفي است و از قديم مردم روي آن حساسيت داشته و دارند اما درمعقولات و معنويات هم اين امر سرايت دارد. همانگونه كه در رنگ‌ها مردم حساسيت دارند، در معقولات و معنويات هم خطوطي وجود دارد كه تعبير به رنگ مي شود.

رييس ديوان عالي كشور گفت: در اين آيه، ‌رنگ خدايي از مقوله محسوسات نيست بلكه از مقوله معنويات است و معلوم مي شود رنگ هاي غير خدايي از مقوله محسوسات و معقولات است.

آيت‌الله محسني‌گركاني خاطر نشان كرد: از زمان پيامبر گرامي اسلام (ص) و بعد از آن، مذاهب دروغين متعددي به وجود آمده كه همه اينها رنگهاي غيرخدايي است. همه رنگها و خطوط غير الهي تفرقه اندازند و بايد از بين برداشته شوند و همگي به رنگ الهي در آيند. در انتخاب رنگ معنويات بصيرت لازم است. رنگ در محسوسات از بين رفتني است اما رنگ معنويت ماندني است. رنگ اربعين امام حسين (ع) يك رنگ خدايي است و ماندگار است. رنگ قيام مردم قم در نوزده دي چون اسلامي بود ماندگار است. رنگ خدايي، رنگ توحيد خالص است يعني رنگ برابري، برادري، مساوات و عدالت، پاكي، پرهيزگاري و اخلاص و مسلمانان مي توانند در پرتو رنگ خدايي به همه نزاع ها، كشمكش ها، اختلافات قومي و تفرقه انداز پايان دهند.

وي افزود: هر چند در جامعه، عده قليلي، هزينه سنگيني را براي اقامه اين فريضه الهي پرداخته‌اند، ولي اشاعه فحشا و منكر در فضاي حوزه هاي ديني در منظر مسلمانان شاهد مظلوميت تلخ اين فريضه است.

رييس ديوان عالي كشور در ادامه خاطرنشان كرد: درست است كه آمرين به معروف و ناهيان از منكر تا مرز شهادت گام بر مي‌دارند اما به روايت قرآن كساني كه امر به قسط مي‌كنند و امر به اعتدال در امور مي‌كنند و مردم را از افراط و تفريط كه معروف ها در ميان اين دو قرار دارند دور نگه مي دارند، از منظر قرآن كريم ساختار نظام اجتماعي و امنيت عمومي بستگي جدي به عمل و كاربرد اين دو فريضه دارد و موفقيت مساله مهم پيشگيري از جرايم خاص و غير خاص در اجراي اين دو عنصر مهم ديني است.

وي در پايان گفت: هنوز پس از گذشت سالها از انقلاب اسلامي مان، شاهد مفاسد زيانباري هستيم. مفاسد اقتصادي، جرايم بداخلاقي، آسيب هاي اجتماعي، آسيب هاي مواد مخدر و اكنون نيز در معرض آسيب هاي انتخاباتي قرار داريم. البته اگر آحاد مردم و مسوولان با بصيرت رنگ خدايي به خود بگيرند، انتخابات بسيار زيبا جلوه خواهد كرد و ما با داشتن سرمايه‌ها و ارزش‌هاي فراوان معنوي و جوانان پرشور و مردم با ايمان مي توانيم الگوي همه خوبي ها و زيبايي ها قرار بگيريم.

انتهاي پيام

سه|ا|شنبه|ا|20|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن