تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس زياد شوخى كند، نادان شمرده مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820220857




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چاپ جديد خاطرات آيت الله پسنديده


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: چاپ جديد خاطرات آيت الله پسنديده
كتاب خاطرات آيت الله پسنديده به كوشش محمدجواد مرادي نيا در دفتر ادبيات انقلاب اسلامي حوزه هنري براي چهارمين بار منتشر شد.


به گزارش پايگاه خبري حوزه هنري، اين كتاب حاصل استخراج صحبت هاي ضبط شده آيت الله پسنديده برادر بزرگ امام خميني(ره) است كه از دو بخش تاريخچه خاندان امام(ره) و گوشه هايي از تاريخ ايران برخوردار است.

تاريخچه خاندان امام(ره) به معرفي جد بزرگ، جد، عمو و ... اطلاعاتي تاريخي از پيشينه شهرستان خمين در طول يك قرن گذشته مي پردازد.

بخش دوم نيز شامل خاطرات پراكنده اي از حوادث سياسي يكصد سال گذشته و حوادثي چون: جزئيات كودتاي 1299،‌ناگفته هايي از ماجراي كشف حجاب، حوادث مربوط به كودتاي 28 مرداد،‌ تبعيد امام به تركيبه و همچنين تلاش هاي آمريكا براي رهايي گروگان هاي خود در تهران و ... است.

چاپ چهارم اين كتاب در شمارگان 2500 نسخه و 181 صفحه در انتشارات سوره مهر منتشر و از اوايل سال 88 وارد بازار كتاب مي شود.

*كامبيز درم بخش: ايرانيان فكرهاي ناب و سوژه هاي دست نخورده اي دارند

كامبيز درم بخش انيماتور و كاريكاتوريست نام آشناي مطبوعات درباره انيميشن ايران گفت:‌ايراني ها گيرم كه از نظر تكنيك فقير باشند ا ما فكرهاي ناب و سوژه هاي دست نخورده اي دارند.

به گزارش پايگاه خبري حوزه هنري، كامبيز درم بخش طراح، كاريكاتوريست و گرافيست افزود: اين هنر در ايران نو است و با اينكه 50 سال از ساخت اولين انيميشن در ايران مي گذرد اما اين حركت در مقاطعي متوقف شد و خوشبختانه 10 سال است كه دوباره مورد توجه قرار گرفته است.

وي ادامه داد: به نظرم بايد روي انيميشن بيشتر از اينها سرمايه گذاري شود چرا كه ثمرات زيادي در عرصه بين ا لمللي براي ما خواهد داشت.

اين كاريكاتوريست اظهار كرد:‌ 95 درصد توليدات انيميشن جهان امروز ميانمايه است و تنها براي بازار و گيشه تهي و توليد مي شود و در اين ميان هراز گاهي فيلم هايي ديده مي شود كه هم سرگرم كننده هستند و از زيبايي هنري بهره دارند.

وي تاكيد كرد: فيلم هايي كه در فستيوال به نمايش درمي آيند بايد بيشتر به دست مردم برسند و در تهران سينمايي مخصوص اين كار راه اندازي شود كه مردم مي توانند از اين طريق با فيلم ها آشنا شوند و هنرمندان نيز بتوانند در اين سينما از تجربه هاي همديگر بيشتر بهره ببرند.

گفتني است، در بخش انيميشن دلقك ها را در مركز مطالعات و توليدات انيميشن حوزه هنري در سال جاري توليد كرده است.

*تجديد چاپ تاريخ تحليلي اسلام و ايران

كتاب از ظهور اسلام تا سقوط بغداد(‌تاريخ تحليلي اسلام و ايران جلد اول) به تاليف علي محمد بشارتي به وسيله پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامي منتشر شد.

به گزارش پايگاه خبري حوزه هنري، در بخشي از كتاب آمده است هيچ كدام از طرفداران اديان الهي به اندازه مسلمانان، علاقمند به تاريخ خود نيستند. خداوند رحمان به مسلمانان عنايت زيادي كرده است. يكي از اين عنايات توجه و علاقمندي به تاريخ اسلام، اهتمام به زندگي پيامبر و بررسي رخدادهاي صدر اسلام و مطالعه بزرگداشت ائمه اطهار، اصحاب و تا دقت در فراز و نشيب هاي تاريخ اسلام و خلاصه تحقيق و تتبع در مسائل اسلامي است.

تدوين تاريخ اسلام از همان آغاز ظهور اسلام شروع شد. افراد علاقمند بهنگارش تاريخ، با دقت و زيركي و حوصله زياد به نگارش حوادث تاريخي پرداخته اند. انسان علاوه بر خرسندي بسيار مبهوت مي شود وقتي مثلا خطر سير هجرت پيامبر را پس از خروج از غار ثور ملاحظه مي كند. مسيرها، منزل ها و حادثه ها و خلاصه مجموعه مسائيلي كه در اين مسير كه 12 روز به درازا انجاميد همگي ثبت شده است و اين علاقه مندي بسيار مسلمانان را در ضبط تاريخ نشان مي دهد.

پس از آنكه فهرست تاريخ تحليلي اسلام و ايران به همراه هزار سال نظم و نثر فارسي از چاپ خارج شد بسياري پيشنهاد كردند كه بهتر است به قسمت تاريخ اسلام توجه بيشتري شود و كتابي مستقل تدوين گردد.

گفتني است، تجديد چاپ اين كتاب در شمارگان 2200 نسخه با همكاري انتشارات سوره مهر حوزه هنري منتشر شد.في

سه|ا|شنبه|ا|13|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن