واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: از گوشه و کنار هنر هفتم
نقد و بررسی خانه روشنجلسه نمایش و نقد و بررسی خانه روشن ساخته وحید موسائیان از سوی كانون فیلم شرق در تالار بتهوون خانه هنرمندان ایران برگزار میشود. جلسه نقد و بررسی فیلم خانه روشن با حضور فیلمساز روز شنبه 16 تیرماه از ساعت 15 الی 19 برگزار خواهد شد. منتقدان این جلسه مصطفی محمودی و علی خوشدونی هستند. خانه روشن پس از فیلمهای آرزوهای زمین،خاموشی دریا و تنهایی باد چهارمین ساخته وحید موسائیان است.
كشف 1450 فیلم غیرمجاز و اخطار به 73 واحد صنفی متخلف در زنجان تیم بازرسی اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در سه ماه اول سال جاری اقدام به كشف و ضبط 1450 سی دی غیر مجاز و 1090 سی دی غیر اخلاقی كرده است. به گزارش تبیان به نقل از روابط عمومی ستاد هماهنگی مبارزه با محصولات غیرمجاز سمعی و بصری، در این اقدام كه با همكاری اماكن عمومی و مجمع امور صنفی انجام گرفته، 4 واحد صنفی متخلف پلمپ و به 73 واحد صنفی عرضه كننده محصولات سینمایی و سمعی و بصری غیر مجاز اخطار داده شده است. هم اكنون 104 فروشگاه عرضه كننده محصولات سینمایی و سمعی و بصری با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان زنجان فعال هستند. تمدید مهلت ارائه آثار به جشنواره بینالمللی فیلمهای قرآنی با توجه به استقبال بسیاری از فیلمسازان جوان جهت شركت در نخستین جشنواره بینالمللی فیلمهای قرآنی، آخرین مهلت ار سال آثار 30 تیرماه اعلام شد. به گزارش تبیان به نقل از ستاد برگزاری جشنواره فیلمهای قرآنی، تاریخ نهایی ارسال اثر به جشنواره 10 تیرماه بود كه به علت استقبال چشمگیر فیلمسازان این تاریخ تغییر كرد. براساس این گزارش، تاكنون حدود 152 فیلم كوتاه و بلند قرآنی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده كه از این تعداد 7 فیلم خارجی به چشم میخورد. همچنین از فیلمهای خارجی رسیده به جشنواره میتوان به فیلم لبه تیغ از هندوستان به كارگردانی وی بین وی جی، فیلم داستانی واسی لیسا از فرانسه به كارگردانی گائل امون، فیلم داستانی كودكان را نجات دهید از نروژ به كارگردانی ترژه رانگتر، فیلم انیمیشن با وجود همه چیز از اروگوئه به كارگردانی والتر تورنیه، فیلم انیمیشن دختر دادالس از هند به كارگردانی كریس دودوگ، فیلم انیمیشن گریز از ارتیش به كارگردانی جرالد واك، فلم داستانی معجزه از مكزیك به كارگردانی ارنستر كنترراس اشاره كرد. علاقمندان میتوانند، آثار خود را تا تاریخ 30 تیرماه به آدرس دبیرخانه جشنواره واقع در میدان هفت تیر - خیابان بهار شیراز - تقاطع سهروردی جنوبی و بهار شراز - جنب بانك تجارت - ساختمان كلینیك بهار - طبقه سوم - واحد 7 ارسال كنند.
آبپرور زائر را كلید زد فیلم تلویزیونی زائر به كارگردانی و تهیه كنندگی مسعود آب پرور پنج شنبه 14 تیر ماه در میدان هرندی تهران كلید زده شد. به گزارش تبیان به نقل از سایت خبری سیما فیلم، این فیلم كه داستان مردی به نام رضا با بازی حمید رضا پگاه است، به رویاهای او پس از آزادی از زندان می پردازد كه وقایع بسیاری را با خود به دنبال دارد. مسعود آب پرور كارگردان این فیلم درباره تغییر نام این فیلم از زائر به گمراه به خبرنگار ما گفت: در حال حاضر تصمیم گرفته ایم با همان نام قبلی كار را پیش ببریم، تا در نهایت ببینیم كدام اسم با فضا تناسب بیشتری خواهد داشت. از این رو تصویربرداری فیلم زائر همچنان در قهوه خانه حاج تقی ادامه دارد كه پیش بینی می شود تا یك هفته دیگر نیز طول بكشد. این فیلم با حضور حمیدرضا پگاه(رضا)، مهدی صبایی(نادر)، رحمان باقریان(حاجی)وفریده سپاه منصور(همسر حاجی)، پنجشنبه گذشته در محل همین قهوه خانه مقابل دوربین حمیدروزبهانی كلید زده شده است. در زائر علاوه بر بازیگران فوق، مینا لاكانی به عنوان تنها زن اصلی فیلم در كنار رامش صفایی و جمعی دیگر از بازیگران حضور دارد و محمدرضا داوود نژاد و فریده سپاه منصور نیز در آن نقش آفرینی می كنند. مدیر تولید زائر محمود محمد طائمه است و سید محسن اورنگ دستیار اول كارگردان و مدیر برنامه ریزی پروژه است. همچنین اصغر آبگون: مدیر صدابرداری، زهرا غلامی منشی صحنه، غلامرضا جهانمر طراح چهره پردازی، نوید فرمرزی طراح صحنه و لباس، سمیه جعفری عكاس و علی ندیمی مدیر تداركات این فیلم هستند زائر در مركز سیما فیلم تولید میشود. نشست كانون فیلم معناگرا برگزار شد سعید اسدی مدرس سینما در نشست كانون فیلم معناگرا گفت : سینمای معناگرا تأویل های مختلف از رابطه بین تخیل و واقعیت را تصویر میكند فیلم ماهی بزرگ ساخته تیم برتن پیروزی تخیل را بر واقعیت نشان می دهد در واقع چالش بین پدر و پسر در این فیلم چالش بین منطق و احساس است اما این تخیل پدر است كه ما را سرگرم میكند. به گزارش تبیانبه نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی ، اسدی یادآور شد: شخصیت پدر در فیلم با بازی آلبرت فینی محور اتصال شخصیتهای مختلف است، شخصیتهایی كه هر یك میتوانند نمادی از واقعی بودن روایت پدر باشد، این هنر داستان سرایی پدر است كه ماندگار میشود و به جاودانگی میرسد ، داستانهایی كه شاید عجیب باشند اما در نهایت با شواهدی كه پسر به آن میرسد، همچنان وی در مرز بین یقین و عدم باور میماند و شاید این رمز ماندگاری پدر باشد پدری كه در رویای پسر به ماهی تبدیل میشود. محسن آزرم دیگر منتقد حاضر در این نشست نیز افزود: برتن اگرچه در نظام هالیوود فیلم میسازد اما فیلمهایی شخصی میسازد. فیلمهایی كه تنهایی شخصیتها را به تصویر میكشد و این تنهایی انسان ها در دنیای امروز در فیلم های مثل ماهی بزرگ ، چارلی و كارخانه شكلات سازی و حتی انیمیشن عروس مرده دیده میشود. وی ادامه داد: فیلم ماهی بزرگ از نظر شیوه روایت اثری متفاوت شمرده می شود و ما در این فیلم روایت های مختلفی از زندگی شخصیت محوری می بینیم كه هر مخاطب با توجه به ذهنیت خود می تواند یكی از آن ها را قبول و یا رد كند. عبداله اسفندیاری مدیر كانون فیلم معناگرای بنیاد سینمایی فارابی نیز در انتهای این نشست یادآور شد: در زمینه استقلال فكری تیمبرتن فیلمساز برجسته سینمای جهان ذكر این نكته جالب است كه وی در اظهارنظری جالب در باره فیلم 300 چنین میگوید سینمای هالیوود با وجود چنین فیلمی كاملا از وظیفه فرهنگی خود خارج و ابزار دست سیاستمداران دولت بوش شده است من از ایران و ایرانیان شناخت كاملی دارم و در مورد فرهنگ و تمدن دیرینه آنها مطالعات بسیار داشته ام و با دیدن فیلم 300 جز ابراز شرمندگی چیزی نمیتوانم بیان كنم.مطالب مرتبط:تحلیل اولین سریال درگیر با موضوع تعدد زوجات فیلمی برای ارتقاء فرهنگ مرگ آگاهی مرورى بر سینماى پلیسى ایران نقد و بررسی “وقتی همه خواب بودند رئیس هیأت انتخاب جشنواره اعلام كرد اخبار کوتاه سینمایی
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 691]