تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بهترين علم آن است كه مفيد باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820472336




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

محرم آغاز تلخ ترين سال در تقويم بشري


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: محرم آغاز تلخ ترين سال در تقويم بشري
نهم دي ماه، آغاز سال 1430 هجري قمري و برابر با يكم محرم است؛ سال قمري آغاز تلخ و دردناكي دارد و با حزن و اندوه و در حقيقت با اثبات مظلوميت سالار شهيدان و 72 نفر از ياران پاك ايشان تحويل مي شود.


حزن و اندوه چنان بر اين ماه و سال قمري سايه افكنده كه تا پايان دنيا هرگز تحويل سال قمري با جشن و شادي همراه نخواهد شد و همگان بايد با پارچه سياه، دسته هاي عزاداري و چشمان اشكبار به استقبال اين سال بروند.
محرم تنها نام يك ماه نيست كه شامل روزهاي معين باشد، بلكه يك تاريخ را بر دوش مي كشد، تاريخ شهادت و حقانيت سومين امام شيعيان حضرت امام حسين (ع)، گويي اين ماه قرار بوده با عزا و ماتم پيوند برقرار كند و تا قيامت دوستداران اهل بيت (ع) را با نامش در ورطه اندوه قرار دهد.
ماه محرم يادآور عشق، خون و حماسه است، كلاسي است كه در آن بايد درس هاي جهاد، شهادت و ايثار را آموخت، روز عاشورا براي برگزاري آزمون انتخاب شده است، همگان مجاز به امتحان هستند و هر كس سربلند بيرون آيد با نوشاندن شربت شهادت به او، مهر قبولي بر كارنامه اش خواهد نشست.
اين مهر قبولي هيچ گاه پاك نخواهد شد، ‌برگزيدگان اين امتحان چه جايگاه والايي دارند زيرا با اكسيرعشق سيراب شده اند و مرگ با عزت را همچون شهدي مصفا و شيرين به كام جان نوش كرده و با اين ايثار نام آزادي و آزادگي را در جهان جاودانه كرده اند.
در تقويم دل ما نيز خاطره هيچ ماهي به سرخي ماه محرم نيست، نسيم گرم كربلايي و‌ قصه آلاله هاي سرخ اين ماه حتي در دل زمستان سرد نيز داغ بر دل ها مي نشاند،‌ ماه محرم با شروع خود، دوباره سكوت تاريخ را درهم مي شكند و بغض ناله را از تنگناي حنجره ها آزاد مي كند و شيداييان را بار ديگر به مهماني شور و حماسه فرا مي خواند و جان عشاق را از جام گريه سرمست مي كند.
محرم راز دل بلاجويان و حرم مصفاي اهل دل است، محرم نقطه پرگار اهل ولايت، محرم كتاب خون و شهادت، شور و شعور و كتاب عشق و شكوه شقايق شيدا و غلبه نور بر ظلمت و جهل و ناداني است.
محرم ماه حماسه و شجاعت و جوانمردي، ماه ظلم ستيزي و مبارزه با تبعيض و ذلت است. محرم ماه امر به معروف و نهي از منكر و جميع منكرات است.
بايد از لحظه لحظه اين ماه بهره گرفت،‌ بايد تاملي دوباره كرد در آنچه كه امام حسين (ع)‌ و يارانش را به كربلا كشاند و واقعه عاشورا را در صفحه تاريخ حك كرد تا باشد كه آزادگي و آزاد مردي همچون غنچه اي در ظلمتكده دنيا شكوفا شود و ظالمان و مستكبران را نابود سازد.
 يکشنبه 8 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن