تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سه چیز از نشانه های یقین هستند: کوتاهی آرزو، اخلاص در عمل، بی رغبتی به دنیا
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812814204




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سفير ايران در عراق : آمريكايي ها در تضييع حقوق زندانيان حد و مرزي نمي شناسند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: سفير ايران در عراق : آمريكايي ها در تضييع حقوق زندانيان حد و مرزي نمي شناسند
بغداد - سفير ايران در عراق دوشنبه شب در واكنش به بي اخلاقي آمريكايي ها در برخورد با ديپلمات هاي ايراني، گفت: آمريكايي ها در نقض اصول و چارچوب هاي انساني و تضييع حقوق زندانيان حد و مرزي نمي شناسند و برخورد آنان با زندانيان بي گناه دور از انتظار نيست.


به گزارش ايرنا، "حسن كاظمي قمي" اين سخن را پس از ملاقات خانواده هاي ديپلمات هاي ايراني دربند ارتش آمريكا، با عزيزانشان و تشريح شرايط بد نگهداري آنان براي وي، بيان كرد.
سفير ايران، حمله به كنسولگري ايران در اربيل، ربودن ايرانيان در هتل ها، ربودن كادر ديپلماتيك ايران در بغداد و اقدامات متعدد غيرقانوني عليه شهروندان ايراني را عقده گشايي آمريكايي ها بخاطر شكست در تحقق اهداف شوم شان دانست .
وي در عين حال با اشاره به تحولات اخير و بويژه موضوع تحويل كليه پرونده هاي مرتبط با حاكميت ملي عراق به دولت اين كشور از ابتداي سال 2009 ميلادي، ابراز اميدواري كرد كه مساله ديپلمات هاي ايراني نيز طي ماه هاي آينده برطرف شده و آنان آزاد شوند.
نيروهاي آمريكايي قرار است با آغاز اجراي توافقنامه امنيتي منعقده با دولت عراق از ابتداي ژانويه سال 2009، تعداد 15 هزار زنداني را طي يك برنامه زمانبندي تحويل دولت عراق دهند.
بر اين اساس، ارتش آمريكا اعلام كرده كه ماهانه يك هزار و 500 زنداني را تحويل خواهد داد.
كاظمي قمي، به خانواده هاي ديپلمات هاي دربند اطمينان داد كه پيگيري هاي ديپلماتيك ايران با هماهنگي و مساعدت دولت عراق، تا آزادي ديپلمات ها ادامه خواهد يافت.
سفير ايران در عراق گفت: در خصوص تحويل زندانيان در اختيار ارتش آمريكا به دولت عراق ، دو كميته "قضايي " و "رسيدگي به پروندها" تشكيل شده است كه در اين چارچوب ، پرونده زندانيان پيش از ارجاع به محاكم قضايي، مورد رسيدگي قرار مي گيرد و درصورتي كه مداركي در اثبات اتهامات وجود نداشته باشد، زنداني به فوريت آزاد مي شود.
كاظمي قمي ، با اشاره به ملاقات هاي دو روز گذشته با مقامات عراقي، گفت كه از مقامات عراقي درخواست كرده ايم كه پرونده ديپلمات هاي ايراني دربند، در اولويت رسيدگي قرار گيرد و آنان نيز با اين درخواست موافقت كرده اند.
وي افزود: با توجه به آنچه كه مقامات عراقي در اين خصوص ابراز كرده اند، نسبت به آزادي ديپلمات هاي ايراني در ماه هاي آينده خوش بين است .
سفير ايران در بغداد، همچنين درباره تلاش مستمر مقامات عراقي براي آزادي ديپلمات هاي ايراني، گفت: رييس جمهوري، نخست وزير و وزير خارجه عراق همواره در ملاقات با آمريكايي ها ، موضوع ديپلمات هاي ايراني را مطرح كرده و آن را نقض حاكميت عراق دانسته اند.
وي در عين حال افزود: اما از آمريكايي ها انتظاري بيش از اين نيست ، كما اينكه هم اكنون هزاران عراقي بي گناه نيز بدون دليل و مدرك، در زندان هاي آمريكايي بسر مي برند.
كاظمي قمي با بيان اينكه، توافقنامه امنيتي عراق و آمريكا تا شش ماه آينده به رفراندوم گذاشته مي شود، گفت كه طبيعتا آمريكايي ها مي دانند كه بايد براي جلب رضايت افكار عمومي عراق ، كارنامه خوب و مثبتي در اجراي درست بندهاي تواففنامه كه تحويل زندانيان يكي از اين موارد است، ارائه دهند.
اين گزارش حاكيست، خانواده هاي فرهادي، حاتمي، غبيشاوي، داوري و جمي جمعه گذشته با بستگان خود در زندان كروبر در فرودگاه بغداد ملاقات كردند.
آنان در بيان وضعيت عزيزان خود به سفير گفتند كه ديپلماتهاي ايراني در وضعيت نامناسب و شرايط بسيار سخت بسر مي برند.
به گفته آنان، ديپلمات هاي ايراني در يك جا با مجرمان حرفه اي كه جرمشان اثبات شده بسر مي برند. كمبود وسايل گرم كننده و از جمله لباس زمستاني در هواي سرد بغداد از ديگر مشكلاتي است كه ديپلمات هاي ايراني با آن روبه رو هستند و اين در حالي است كه مسوولان زندان كروبر اجازه ندادند، وسايلي همچون لباس گرم كه خانواده ها با خود آورده بودند، به ديپلمات هاي زنداني داده شود.
ديپلمات هاي ايراني همچنين از وضعيت بد غذا و فقدان نيازهاي ابتدايي از جمله استحمام رنج مي برند، بطوري كه دو تن از ديپلمات ها دچار كاهش وزن شده اند.
خانواده هاي ديپلمات ها گفتند كه اگر چه ديپلمات ها روحيه خوبي دارند، اما به عقيده خانواده ها، آنان در معرض شكنجه هاي روحي قرار دارند.
اين خانواده ها به نقل از ديپلمات ها گفتند: نامه هايي با عنوان "حكم آزادي"، 50 روز پيش به دستشان رسيده، اما نيروهاي آمريكايي از آزادي آنان خودداري مي كنند و در جواب اعتراض آنان گفته اند كه اگر مقامات دولت عراق بخواهند آزاد مي شويد.
خانواده هاي ديپلمات هاي ايراني كه براي دومين بار از سال گذشته با عزيزان خود ملاقات كرده اند، گفتند كه شرايط نگهداري ديپلماتها نسبت به سال گذشته بدتر شده است .
نظاميان ارتش امريكا 21 دي 1385 در اقدامي مغاير قوانين و نقض حاكميت عراق ، به كنسولگري ايران در اربيل حمله كرده و ديپلمات هاي شاغل در اين نمايندگي رسمي را ربودند.
آمريكايي ها بدون هيچ توجيهي، اين ديپلمات ها را به مدت 23 ماه، برخلاف كنوانسيون بين المللي وين كه تعرض به نمايندگي هاي خارجي را مجاز نمي داند، به بند كشيده اند.
خاورم /1770 / 1564**1368
 سه شنبه 3 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن