تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 20 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810363971




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شورحج-232/مكتب اهل بيت(ع) زمينه ساز عزت و اقتدار امت اسلامي است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: شورحج-232/مكتب اهل بيت(ع) زمينه ساز عزت و اقتدار امت اسلامي است
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت مكتب اهل بيت (ع) و فريضه حج را دو محور اصلي براي بازگشت عزت و اقتدار به امت اسلامي دانست و گفت: نخستين راه بازگشت عزت و اقتدار به جامعه اسلامي اجتماع حول محور محبت اهل بيت(ع) و دومين راه بهره گيري از ظرفيتهاي فرهنگي و معنوي عظيم حج است.

به گزارش خبرگزاري مهر، حجت الاسلام محمدي ري شهري در همايش اهل بيت (ع) در مكه مكرمه با طرح اين پرسش كه چگونه امت اسلامي مي تواند از منافع و فرصت حج بهره مند شود افزود: بنا به روايتي از امام علي (ع) يكي از ويژگيهاي امت اسلامي عزت و اقتدار است و تا زماني كه مسلمانان در سراسر جهان فاقد عزت و اقتدار هستند نمي توانند هيبت و عظمت خود را به رخ دشمنان اسلام بكشانند.

وي با اشاره به روايتي از امام محمدباقر (ع) گفت: جامعه ايماني از عزت و اقتدار دنيا و آخرت برخوردار و در دنيا و آخرت پيروز است.

سرپرست حجاج ايراني در اين همايش كه با همكاري معاونت بين الملل بعثه مقام معظم رهبري و مجمع جهاني اهل بيت برگزار شد با طرح اين پرسش كه راه رسيدن به عزت و اقتدار اسلامي چيست گفت: هر مسلماني اعم از شيعه و سني بايد به پاسخ اين سئوال فكر كند و پيروان مكتب اهل بيت بيش از ديگران در پي پاسخ اين سئوال باشند. وظيفه پيروان اهل بيت در همه دنيا اين است كه با آشنا كردن مسلمانان با معارف اهل بيت آنها را به اين خاندان نزديك كنند چرا كه آشنايي با معارف اهل بيت زمينه ساز عزت و اقتدار اسلامي است.

وي با بيان اينكه بهره گيري از فرصت حج به فرموده مقام معظم رهبري راه ديگر رسيدن به عزت واقتدار در ميان امت اسلامي است از همه پيروان و علاقمندان مكتب اهل بيت به خصوص نخبگان خواست در اين زمينه تلاش و اذهان جامعه اسلامي را با خاندان پيامبر (ص) آشنا كنند.

نماينده ولي فقيه با اشاره به پيامهاي امام راحل (ره) و مقام معظم رهبري به حجاج بيت الله الحرام و تاكيد آنها بر انجام حج همراه با برائت از مشركين گفت: به تعبير حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب حج بي روح و بي قيام و بي برائت و وحدت حج نيست. برائت از مشركان ركن حج است و اعلام برائت از سردمداران كفر و استكبار به حج روح مي بخشد. پيروان اهل بيت بايد چنين حجي را در جوامع اسلامي ترويج كنند.

حجت اسلام ري شهري از جمهوري اسلامي ايران و جنبش مقاومت حزب الله لبنان به عنوان دو نمونه و الگوي موفق كه با الهام از مكتب عزت بخش اهل بيت (ع) ايجاد شده اند ياد كرد و افزود: نظام جمهوري اسلامي نظامي مقتدر و با تكيه بر معارف اهل بيت اما مظلوم است كه در دنياي امروز با انواع تهمتهاي اعتقادي، سياسي و اجرايي مواجه شده روبروست.

به گفته وي حزب الله لبنان نيز دومين الگوي عزت و اقتدار اسلام به شمار مي رود كه در عين برخورداري از جمعيتي محدود با الهام از مكتب نوراني اهل بيت (ع) توانست در مدت 33 روز عملا اثبات كند كه رژيم صهيونيستي از خانه عنكبوت هم سست تر است.

نماينده ولي فقيه افزود: هدف دشمنان جمهوري اسلامي اين است كه الگوهاي بيشتري تحقق پيدا نكند اما به رغم توطئه و كارايي آنها اراده الهي تداوم اين راه است و به فضل الهي نمونه هاي ديگر مقاومت اسلامي در جهان تحقق خواهد يافت و اين حركت به تشكيل حكومت جهاني اسلام به رهبري حضرت مهدي (عج) منتهي خواهد شد.

سرپرست حجاج ايراني با اشاره به اوضاع اسف بار غزه گفت: اگر بخواهيم امت اسلامي به اقتدار و عزت برسد و در برابر چند ميليون صهيونيست كه امروز مسلمانان غزه را با شديدترين محاصره روبرو كرده اند بايستد، بايد حول محور محبت اهل بيت كه مورد تاكيد قرآن و مورد قبول مسلمانان است متحد شوند.
 شنبه 16 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 241]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن