تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797649072




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

امان از این مولکول‌های آب...


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: امان از این مولکول‌های آب... سینماي ما- سحر عصرآزاد: انتظار از «آناهیتا» به نوعی انتظار برای دیدن اثری جدید از کارگردان فیلم «اشک سرما» است که یکی از عاشقانه‌های به‌یاد‌ماندنی سینمای جنگ و دفاع مقدس است و البته کمکی به مقبول افتادن فیلم نمی‌کند. عزیزالله حمیدنژاد پس از «هور در آتش»، «ستارگان خاک»، «قله دنیا«، «اشک سرما» و «شکوفه‌های سنگی» که متأثر از جنگ و پیامدهای آن در جغرافیای مختلف هستند، در ششمین فیلمش این سبقه را به کناری نهاده تا اولین فیلم متفاوت‌اش را در حوزه آثار علمی هم در کارنامه خود هم در سینمای ایران ثبت کند. نکته دیگر در فیلم‌های این کارگردان که بخصوص در «اشک سرما» نمود پیدا کرد، درام‌پردازی هوشمندانه او در قرینه‌پردازی عشق و مفاهیمی چون جنگ، وظیفه و ... است. همین وجه در «آناهیتا» هم به گونه‌ای دیگر بروز کرده و قرار است پیچیدگی‌های یک رابطه عاطفی بر بستری از یک کشف علمی نسبتاً جدید قرار گرفته و خوانشی جدید از چالش‌های یک عشق به تصویر کشیده شود. همانطور که اشاره شد نقطه قوت اولیه فیلمنامه، درام‌پردازی یک کشف علمی بر بستری اینجائی است که منجر به ترسیم دغدغه‌ای جدید در شخصیت جوان ایرانی می‌شود. به این ترتیب تحقیقات پروفسور ایموتو در کشف رابطه بین شکل مولکول‌های آب و انرژی موجود در فضای موجود، موتور اولیه قصه را روشن می‌کند تا درام شکل بگیرد. اما اشکال اینجاست که این پتانسیل مهم در یک سطح تخت حرکت می‌کند و هیچ اتفاق دیگری در جهت پیشرفت این کشفیات یا تکمیل شدن آنها اتفاق نمی‌افتد. در طول قصه ما شاهد هستیم که قهرمان با تکیه بر تغییر شکل مولکول‌های آب در فضای اتاقش متوجه ناراحتی دوستش، ورود یک غریبه به اتاق، روح بیمار نامزدش و ... می‌شود و با همین تمهید هم کارش را پیش می‌برد و می‌تواند به پلیس کمک کند. چون بار علمی قصه محدود به همین آزمایش در شکلی مشخص و ثابت مانده برای بالا بردن این کاستی و نبود پیشرفت درام در این جذابیت‌ها، موقعیت‌هائی طراحی شده که شخصیت‌ها به گونه‌ای باورناپذیر در همه جا صحبت از مولکول‌های آب، دیاپازون و مسائل علمی می‌کنند که به جهت وارد نشدن این اطلاعات به بافت درام و مستقیم بودن هیچ تأثیری ندارد و غیر واقعی می‌نماید. علاوه بر آنکه تازه در یک سوم پایانی قصه شخصیت نامزد دختر افشا می‌شود و گذشته او به عنوان یک خطی فرعی پر و پیمان به خط اصلی پیوند می‌خورد. تغییر اطلاعات با این کمیت و در این محدوده زمانی باعث می‌شود همه چیز به نوعی جمع و جور کردن عجولانه و نمایشی به نظر بیاید که قرار نیست لزوماً مخاطب باور کند یا تحت تأثیر آن قرار بگیرد، بلکه تنها ناظر این اتفاقات است. همچنین در کنار این خط داستانی، خط قصه فرعی دانشجوی انصرافی صورت‌سوخته هم به مشکلات فیلمنامه می‌افزاید و با تک‌گوئی‌هایش درباره علاقه به درس و دانشگاه و همچنین باز کردن گره داستان و گره تحقیقات قهرمان قصه، بر ناکارآمدی این روند می‌افزاید. حتی اگر این نکته را در نظر بگیریم که فیلم‌های علمی که بر مبنای تحقیقات واقعی در سینمای ایران ساخته می‌شوند، سابقه و پیشینه روشنی ندارند، حتی اگر پیچیدگی درام‌پردازی بر بستر یک موضوع پیچیده علمی را در نظر بگیریم، حتی اگر ... هیچکدام نمی‌توانند ذهنی را که با خاطره «اشک سرما»، «هور در آتش» و ... به تماشای «آناهیتا» می‌رود، راضی کند. منبع : خبر آنلاين




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 476]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن