تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 12 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که خدا رابشناسد ترس او در دلش می افتد و هر از خدا ترسان باشد نفسش از دنیا باز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813617084




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در پي ديدار مالكي با آيت‌الله سيستاني الصباح: روند امضاي توافقنامه امنيتي عراق و آمريكا تغيير كرد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در پي ديدار مالكي با آيت‌الله سيستاني الصباح: روند امضاي توافقنامه امنيتي عراق و آمريكا تغيير كرد
خبرگزاري فارس: به دنبال ديدار نوري المالكي نخست وزير عراق با آيت‌الله سيستاني از مراجع شيعيان عراق، روند امضاي توافقنامه امنيتي بغداد و واشنگتن تغيير يافت.


به گزارش فارس به نقل از روزنامه الصباح، ارگان رسمي دولت عراق، روند مذاكره درباره توافقنامه امنيتي كه قرار است بين آمريكا و عراق به امضا برسد، پيش از اينكه به تائيد دولت برسد، ابتدا به پارلمان ارائه مي‌شود.
"محمد ناجي السامرائي" يكي از نمايندگان پارلمان عراق در اين زمينه در گفت‌وگو با "الصباح" از توافق سياسي درباره بحث و بررسي توافقنامه امنيتي در پارلمان براي ارائه توصيه‌هايي به دولت خبر داد و گفت: ديدار مالكي با مرجعيت ديني در نجف در اين زمينه بسيار مهم بوده است به ويژه اينكه آيت الله سيستاني اين موضوع را به پارلمان عراق واگذار كرده است.
المالكي ظهر روز جمعه در ديدار با آيت الله سيستاني ، وي را در جريان مذاكرات پيش‌نويس توافقنامه امنيتي با آمريكا قرار داد.
نوري المالكي پس از ديدار با آيت الله سيستاني از مراجع شيعيان عراق در جمع خبرنگاران گفت: آيت الله سيستاني به توافقي كه از طريق مسئولان و نهادهاي دولتي ايجاد شود، اعتراضي ندارد، اما با تحميل ديدگاه‌ها عليه مردم عراق مخالف است و معتقد است اگر پارلمان و دولت اين توافقنامه را تصويب كنند با اين توافقنامه مخالفت نخواهد كرد.
وي گفت:مرجعيت در اين زمينه معتقد است كه بايد در فرايند اين تصميم، تمامي گروههاي سياسي عراقي از طريق نهادهاي قانوني اين كشور مشاركت داشته باشند.
سامرائي در ادامه تاكيد كرد،طي روزهاي آتي پيش‌نويس توافقنامه امنيتي براي بحث و بررسي و دستيابي به يك ديدگاه واحد در اين زمينه به پارلمان ارائه خواهد شد.
انتهاي پيام/.
 دوشنبه 22 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 235]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن