تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص): طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820709375




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگاهي به تازه هاي ارتباطات در نشريات


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نگاهي به تازه هاي ارتباطات در نشريات
" به گوگل ايده بدهيد!"،"مهلت سه ساله رو به اتمام است،پروژه يك ميليارد دلاري شبكه ملي اينترنت هنوز عملياتي نشده است"،"10 كشور دارنده پر سرعت ترين اينترنت در جهان معرفي شدند "و" كويل، رقيب سرسخت گوگل " ازجمله تازه ترين مباحث خبري روزنامه ها در حوزه ارتباطات مي باشد.


* به گوگل ايده بدهيد !
- گوگل به عنوان بخشي از جشن تولد ده سالگي اش مردم را تشويق به ارائه ايده هايي مي كند كه بتواند دنيا را تغيير دهد و سپس از كاربران راي گيري مي كند تا پر اثر ترين ايده ممكن براي تغيير دنيا را انتخاب كنند.
گوگل ثبت ايده ها را به هفت دسته استفاده از انرژي هاي تجديد پذير ، محيط زيست ، سلامتي ، آموزش ، سرپناه ، جوامع اميد بخش و فرصت هاي ساخت و ساز ، تقسيم بندي كرده است . مهلت ثبت ايده ها 20 اكتبر ( 29 مهر) اعلام شده است.( رسالت /شنبه 13 مهر )
********************************************
* مهلت سه ساله رو به اتمام است ، پروژه يك ميليارد دلاري شبكه ملي اينترنت هنوز عملياتي نشده است
- در حالي كه پروژه بحث برانگيز شوراي عالي فناوري اطلاعات در خصوص راه اندازي شبكه اينترنت ملي از حدود 3 سال پيش با وجود واكنش هاي تند كارشناسان به تصويب رسيد اما در حال حاضر اين پروژه كه اعتباري بالغ بر يك ميليارد دلار براي راه اندازي آن از سوي مسئولان وزارت ارتباطات پيش بيني شده بود هنوز عملياتي نشده است .
مهندس عبدالمجيد رياضي معاون وزير ارتباطات خاطر نشان مي كند : به طور كلي شبكه ملي اينترنت به 4 بخش اصلي تقسيم مي شود .
وي در خصوص ضرورت هاي راه اندازي اينترنت ملي مي گويد : به طور كلي براي اجراي هر گونه فعاليتي در كشور ما نيازمند برخورداري از يك شبكه پر سرعت هستيم و حتي اگر در كشور ما افراد بخواهند از شبكه جهاني اينترنت با كيفيت بهتري استفاده كنند ، لازمه آن وجود شبكه ملي اينترنت است تا زمينه ارتباط مطلوب با شبكه جهاني اينترنت از طريق آن فراهم شود.( خراسان / شنبه 13 مهر )
********************************************
* عضو شوراي حل اختلاف جرائم رايانه اي : مهمترين جرم رايانه اي ايران تشريح شد
- باقر افخمي ، عضو شوراي حل اختلاف جرايم رايانه اي دادگستري مهمترين جرم رايانه موجود در كشور را اختلاف در ثبت و دامين دانست و گفت : مهمترين مراجعه كنندگان به شوراي حل اختلاف مشكلات موجود بر سر ثبت دامنه هاي دامين بين اشخاص حقوقي و موسسات دولتي است.
عضو شوراي حل اختلاف خاطر نشان كرد : تاكنون ايميل سايت به آدرس SHPORA.ICT.IR طراحي و ساخته شده است كه مردم مي توانند از اين طريق لايحه خود را به شورا ارسال كنند(ابراراقتصادي/ شنبه 13 مهر)
*******************************************
* سومين جشنواره دستاوردهاي رايانه اي ايران برگزار مي شود
- سومين جشنواره دستاوردهاي رايانه اي ايران با هدف انتخاب هشت دستاورد برتر رايانه اي براي ارائه در رقابت هاي جهاني UN WSA در آذرماه برگزار مي شود.
اين جشنواره كه زير نظر سازمان ملل متحد برگزار مي شود در شاخه هاي دولت الكترونيك ، آموزش الكترونيك ، تجارت الكترونيك ، محصولات فرهنگي الكترونيك ، سرگرمي و بازيهاي رايانه اي ، سلامت الكترونيك ، ارائه الكترونيكي علوم و زيرساخت هاي الكترونيكي به بررسي دستاوردهاي رايانه اي مي پردازد و برگزيدگان هر يك از اين شاخه ها مي توانند در رقابت هاي جهاني شركت كنند.در جشنواره داخلي علاوه بر هشت شاخه مذكور دو شاخه ويژه پورتالهاي خدمات و اطلاع رساني و دستاوردهاي رايانه اي دانشجويان برگزار مي شود كه در مجموع جشنواره داخلي WSA در 10 شاخه برگزار خواهد شد. علاقه مندان براي اطلاعات بيشتر مي توانند به وب سايت جشنواره به آدرس www. IranWSA.com مراجعه كنند . (ابراراقتصادي/شنبه 13 مهر)
**********************************************
* تاثير استفاده از ايميل بر ميزان راستگويي كاركنان
- مطابق تحقيقات جديدي كه توسط دانشگاه Lehigh University پنسيلوانيا صورت گرفت مشخص شد كه كارمندان در هنگام ارسال نامه با استفاده از ايميل ،نسبت به روش هاي سنتي نامه نگاري " كاغذ و قلم " تمايل بيشتري براي دروغگوئي از خود نشان مي دهند .
Liuba Belkin استاديار رشته مديريت در بخش تجارت و اقتصاد اين دانشگاه مي گويد مطالعات نشان مي دهند كه مردم در هنگام دروغگوئي در ايميل ها در حقيقت اين كار خود را به گونه اي توجيه مي كنند . در رابطه با ارتباطات الكترونيكي و خصوصا استفاده از ايميل ، نگراني هاي روزافزوني در محيط هاي كاري و در رابطه با حقيقت گوئي بوجود آمده است.( خبر / شنبه 13 مهر )
***********************************************
* 10 كشور دارنده پر سرعت ترين اينترنت در جهان معرفي شدند
- نتايج يك بررسي جديد كه به وسيله دانشگاه هاي آكسفورد و اويدو و با حمايت مالي شركت سازنده تجهيزات شبكه ، سيسكو سيستمز ، انجام شده است ، نشان مي دهد كه ژاپن با فاصله زيادي از لحاظ ارتباطات اينترنتي پر سرعت در صدر كشورهاي جهان قرار دارد .اين بررسي بر مبناي اندازه گيري هاي انجام شده با Speedtest.net است كه به مشتريان كمك مي كند اتصالات اينترنتي پهن باندشان را آزمايش كنند. 10 كشوري كه در اين بررسي از لحاظ كيفيت پهن باند در صدر قرار مي گيرند ، به ترتيب عبارتند از : ژاپن ، سوئد ، هلند ، لتوني ، كره جنوبي ، سوئيس ، ليتواني ، دانمارك ، آلمان ، اسلووني .( خراسان / يكشنبه 14 مهر)
**********************************************
* در بررسي سهم ايران از بازار ICT جهان ، مصرف دولتي از فناوري اطلاعات در ايران زير 40 درصد است
- در بازار فناوري اطلاعات جهان بازار نرم افزار به دليل نياز كم به سرمايه گذاري هاي كلان و تكيه اش بر نيروي انساني متخصص در برخي كشورهاي در حال توسعه مانند هند به يكي از عمده راه هاي كسب درآمد ملي از راه صادرات تبديل شده است به طوري كه بازار آسيا و اقيانوسيه در حوزه ICT در دو سال گذشته با 6 ميليارد دلار سود جزو بازارهاي رو به توسعه بوده و پيش بيني مي شود امسال بيش از 16 ميليارد دلار سود نصيب اين منطقه شود.
سيدعلي رضوي كارشناس فناوري اطلاعات نيز با اشاره به رتبه نه چندان خوب ايران در آمارهاي رسمي منتشر شده در حوزه فعاليت هاي IT است، اظهار كرد: نتيجه بررسي وضعيت ICT ايران اين نتيجه را به دست مي دهد كه مديران فعال در اين حوزه متخصص IT نيستند .(ابراراقتصادي / يكشنبه 14 مهر)
**********************************************
* " كويل " رقيب سرسخت گوگل
- موتور جستجو گر كويل دات كام كه گفته مي شود توسط تعدادي از كارمندان سابق گوگل راه اندازي شده ، اكنون مورد توجه بسياري از رسانه هاي جهان قرار گرفته است.ارائه بيش از يك ميليارد نتيجه جستجو فقط براي كلمه ايران توسط اين موتور جديد نشان مي دهد ، آرشيو عظيمي توسط اين موتور جست و جو ايندكس شده است و به زودي مي تواند رقيبي بزرگ براي رقباي سنتي مانند گوگل و ياهو شود.ميتوان كويل دات كام را موتور جست و جوي حرفه اي هاي وب دانست .نام اين موتور جستجوگر تازه " Cuil"به معناي " دانش" است.مديران اين موتور جستجو اميدوارند كه به زودي از گوگل پيشي گيرند.(خراسان/ دوشنبه 15 مهر)
********************************************
* ضريب نفوذ اينترنت در ايران چند درصد است ؟
- بر اساس آمار به دست آمده تا 30 ژوئن 2008 ميلادي قاره آسيا با 3 ميليارد و 776 ميليون و181 هزار و 949 نفر جمعيت علاوه بر اينكه از نظر جمعيت در مقام اول قرار گرفته است ، بيشترين آمار استفاده از اينترنت را نيز به خود اختصاص داده است اما بر اساس آخرين آمار توسط معاون وزير ارتباطات و فن آوري اطلاعات جايگاه ايران از نظر تعداد كاربران اينترنت در جهان هفدهم است و نزديك به 53 درصد كاربران اينترنت خاورميانه هم در ايران هستند. با توجه به عدم توسعه مطلوب زير ساخت در كشور و وجود مشكلاتي از اين قبيل آيا اين اعداد و ارقام مي تواند صحيح باشد ؟ اگر آمار و ارقام بالا مورد قبول باشد و شاخصه نفوذ اين فن آوري در جامعه ايراني اين سرعت را پيموده است و اين جامعه آماري با دنياي مجازي آشنا شده است و از آن استفاده مي كند، پس چگونه با اين ضريب نفوذ هنوز از سياست هاي سنتي در جمع آوري اطلاعات ،تعاملات دولتي و اطلاع رساني استفاده مي كنيم ؟( جوان /دوشنبه 15 مهر)
**********************************************
* همكاري تبليغات جست و جوي گوگل و ياهو به تاخير افتاد
- اين قرارداد كه به گوگل امكان مي دهد براي برخي از فضاهاي تبليغاتي آنلاين ياهو تبليغات بفروشد با مخالف تبليغ كنندگاني رو به رو شده كه نسبت به قيمت هاي بالاتر نگرانند؛رييس و مدير اجرايي انجمن ملي تبليغ كنندگان آمريكا مخالفت اين سازمان با قرارداد گوگل و ياهو را اعلام كرده بود.طبق اعلام كام اسكار،سهم گوگل در بازار جست و جوي اينترنت در ماه اوت 63 درصد بود در حالي كه سهم ياهو به 6/19 درصد تنزل كرده و سهم مايكروسافت نيز به 3/8 درصد رسيد . اين قرارداد غيرانحصاري شامل آمريكا و كانادا بوده و طبق آن گوگل خدمات تبليغاتي براي رقيب خود فراهم مي كند كه در كنار نتايج جست و جوي ياهو قرار خواهند گرفت.(خبر / دوشنبه 15 مهر)
**********************************************
اطلاع/1350/
 دوشنبه 15 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 248]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن