تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):در تفسير آيه «با مردم به زبان خوش سخن بگوييد» فرمود: يعنى با همه مردم، چه مؤمن و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819687040




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عضو هيات رئيسه اتاق ايران : اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده بازار را هيجان زده مي كند


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: عضو هيات رئيسه اتاق ايران : اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده بازار را هيجان زده مي كند
در ابتداي اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده بدليل ناآشنايي تجار و بازرگانان با اثرات مثبت آن و اينكه بايد ماليات سال ديگر را امسال بپردازند باعث مي شود تا نوعي هيجان در بازار ايجاد شود و ماليات پرداختي بر روي قيمت تمام شده محصولات محاسبه شود .
عضو هيئت رئيسه اتاق ايران در گفت وگو خبرگزاري فارس در خصوص اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده اظهار داشت : با اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده ماليات سال 87 در سال 87 اخذ مي شود و دولت مي تواند در سال 87 بر روي وصول هاي مالياتي برنامه ريزي كند.
مسعود دانشمند گفت : به لحاظ اجرايي اين قانون كار بسيار مشكلي است و براي چيدمان ساز و كار اجرايي آن بايد اعتماد طرفين حاصل شود تا آثار مثبت آن مشخص شود.
وي افزود : كل دنيا به سمت اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده يا ماليات بر مصرف پيش مي رود تا افرادي كه كمتر مصرف مي كنند كمتر ماليات بپردازند كه اين باعث ارتقاي سطح پايه زندگي مردم مي شود.
دانشمند گفت : بايد نظام اداري اجراي اين قانون به شكل شفاف و قانونمند فراهم شود تا اطمينان خاطر تمام طرفهاي ذيربط حاصل شود و بتوانيم از اثرات مثبت آن استفاده كنيم .
وي افزود : در ابتداي اجراي اين قانون و به دليل ناآشنايي تجار و بازرگانان با اثرات مثبت آن و اينكه بايد ماليات در سال ديگر را امسال بپردازند باعث مي شود تا نوعي هيجان در بازار ايجاد شود و ماليات پرداختي بر روي قيمت تمام شده محصولات محاسبه شود ولي در واقع ماليات سنگيني كه بايد دو يا سه سال ديگر پرداخت مي شد ديگر پرداخت نمي شد و به لخاظ منطقي نبايد احساس شود كه كالا گران شده است ولي با تمام اين تفاسير اجراي اين قانون در ابتدا باعث هيجان در بازار مي شود.
در همين حال رئيس اتحاديه لوازم خانگي گفت : اخذ سه درصد ماليات بر ارزش افزوده از ابتداي مهرماه سال جاري عواقب نامناسبي براي واحدهاي صنفي اين بخش به همراه دارد كه اين امر هم اكنون در حال بررسي است .
« محمد طحان پور » در گفتگو با برنا با بيان اينكه تمامي توليدكنندگان لوازم خانگي به دليل درآمد بالاتر از 300 ميليون تومان مشمول اخذ سه درصد ماليات بر ارزش افزوده مي شود افزود : اجراي اين طرح در شرايط فعلي عواقب نامناسبي براي واحدهاي صنفي به همراه دارد كه در درازمدت رفع مي شود.
رئيس اتحاديه لوازم خانگي تصريح كرد : در اين رابطه تقاضاي برگزاري جلسه با مسئولان ذيربط جهت بررسي زواياي مختلف اين طرح را كرده ايم . وي با بيان اينكه براي آشنايي و آماده سازي مقدمات اجراي اين طرح به حداقل 15 روز زمان نياز است گفت : اين در حاليست كه اين طرح فقط 4 روز قبل از اجرا به اصناف ابلاغ شد!
طحان پور عمده افزايش قيمت لوازم خانگي را در بخش محصولات وارداتي دانست و گفت : بخش عمده اي از افزايش قيمت ها مربوط به صاحبان شركت هاي وارد كننده كالاهاي خارجي است كه به دور از ضوابط سازمان حمايت از مصرف كنندگان اقدام به نرخ گذاري در اين بخش مي كنند.
رئيس اتحاديه لوازم خانگي اظهار داشت : براساس قانون قيمت محصول بر سه مبناي درب كارخانه عمده فروشي و خرده فروشي بايد تعيين شودكه اين امر هم اكنون توسط وارد كنندگان لوازم خانگي رعايت نمي شود.
طحان پور با بيان اينكه توليدات داخلي با مشكلات زيادي روبرو است گفت : به نظر نمي رسد اخذ سه درصد ماليات بر ارزش افزوده آن هم از سود فروش لوازم خانگي تاثير چنداني بر افزايش قيمت اين محصولات در بازار مصرف داشته باشد.
 شنبه 6 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن