تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بار خدايا! حسن و حسين را دوست بدار و دوستداران آن دو را نيز دوست بدار.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814250165




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

براي گرفتن مدال در پارالمپيك لندن بايد از امروز فعاليت كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: براي گرفتن مدال در پارالمپيك لندن بايد از امروز فعاليت كرد
سرپرست تيم ملي واليبال نشسته و رييس هيات ورزش هاي جانبازان و معلولان آذربايجان شرقي گفت: براي گرفتن مدال هاي بيشتر در پارالمپيك 2012 لندن از همين امروز بايد فعاليت كرد.


"علي كشفيا" روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: صعود يك پله اي كاروان ورزشي ايران در پارالمپيك پكن نسبت به آتن، نبايد فريبنده باشد.
وي اظهار داشت: تيم واليبال نشسته ايران از سال 1988 به طور مداوم در بازي هاي پارالمپيك حضورداشته و بابرنامه ريزي هاي مناسب، بازي هاي تداركاتي و تمرين توانست در ششمين دوره حضور خود عنوان قهرماني را كه دردوره گذشته به تيم بوسني واگذار كرده بود، بازپس گيرد.
كشفيا گفت: براي اينكه مدال طلاي تيم واليبال نشسته درلندن نيزتكرار شود بايد از همين امروز برنامه ريزي هاي لازم صورت گيرد.
وي فراهم نمودن سطح استاندارد اين رشته در استان ها را از عوامل رشد و ترقي واليبال نشسته عنوان كرد و گفت: برخورداري تمامي استان ها از امكانات يكسان، استعدادهاي اين رشته در كشور را بروز خواهد داد.
وي گفت: حضور رييس جمهوري محترم در بازي هاي پارالمپيك، اهميت ورزشكاران معلول در كشور را دوچندان كرد و موجب شد تا ورزشكاران معلول با شور و شوق بيشتري به فعاليت هاي ورزشي خود ادامه دهند.
كشفيا از تصميم مسوولان كميته هاي المپيك و پارالمپيك براي ادغام اين دو، خبر داد و گفت: ثبت 340 ركورد جديد در رشته دو و رشد سطح كيفي ورزش معلولان و قرار گرفتن در سطح ورزش افراد سالم ، دليل اصلي اين تصميم بوده است.
وي با اشاره به جايگاه كاروان ورزشي ايران در اين بازي ها ، افزود: كسب 14 مدال ( پنج طلا، شش نقره و سه برنز) و جاي گرفتن در رده بيست و دوم، با توجه به گستره توزيع مدال ها در اين بازي ها ، كه بين 76 كشور توزيع گرديد جايگاه قابل قبولي است.
كاروان ورزشي ايران در بازي هاي پارالمپيك 2004 آتن با 22 مدال شامل هفت طلا، دو نقره و 13 برنز در رده بيست و سوم جاي گرفته بود.
قوي ترين مرد جهان نيز با اشاره به سرمايه گذاري تمامي كشورها بر روي ورزش معلولان گفت: متاسفانه سرمايه گذاري در ايران بر روي ورزش معلولان، متناسب با جايگاه آن نبوده و بايد بيشتر مورد توجه مسوولان ورزش كشور قرار گيرد.
"كاظم رجبي" كه با زدن وزنه 265 كيلوگرمي عنوان قوي ترين مرد جهان را به خود اختصاص داد ، افزود: عدم توجه به ورزش معلولان و خصوصا قهرمانان اين رشته و تبعيض بين ورزشكاران سالم و معلول ، معلولان را دلسرد مي كند.
وي اظهار داشت: طلاي يك ورزشكار معلول فرقي با طلاي فرد سالم نداشته و هر دو نواخته شدن سرود ملي كشور در بازي ها را سبب مي شود.
وي گفت: پرداخت جايزه يك ميليارد ريالي به ورزشكاران سالم و 150 ميليون ريالي به ورزشكاران معلول ، نهايت تبعيض در حق اين ورزشكاران بود.
رجبي با اشاره به جوايز ورزشكاران معلول ساير كشورها، افزود: در اغلب كشورها ميزان جايزه پرداختي به ورزشكاران سالم و معلول يكسان بوده و در برخي موارد جايزه معلولان بيشتر است.
وي گفت: امسال قرار است 500 ميليون ريال به عنوان جايزه نقدي به طلايي هاي پارالمپيك پكن پرداخت شود كه در مقايسه با دوره قبل اميدواركننده است.
قوي ترين مرد جهان افزود: به دليل آسيب ديدگي هاي جزيي ، هنوز تصميمي در باره بازي هاي پارلمپيك 2012 لندن نگرفته ام.
رجبي گفت: بعد از مسابقات جهاني 2006 كره ، به طور مستمر در اردوي هاي آمادگي حضور داشتم و فشردگي اين اردوها موجب آسيب ديدگي من شده است.
وي با اشاره به تك مدال ورزشكاران معلول آذربايجان شرقي در پارالمپيك پكن گفت: كسب يك مدال طلا نتيجه قابل قبولي براي ورزشكاران معلول استان نيست و با روند فعلي در المپيك هاي بعدي بدتر از اين خواهد شد.
رجبي افزود: ورزشكاران معلول آذربايجان شرقي در بازي هاي پارلمپيك آتن موفق به كسب سه مدال طلا براي كاروان ورزشي ايران شده بودند كه به دليل نبود برنامه ريزي و حمايت لازم به يك مدال در پارالمپيك پكن تقليل يافت.
"بهمن رضايي" سرمربي تيم دو و ميداني جانبازان و معلولان نيز گفت: اگر مي خواهيم در بازي هاي لندن نتيجه بگيريم بايد از همين امروز برنامه هاي تيم ها مشخص شود.
كاروان ورزشي ايران با نام مهر علوي با 73 ورزشكار در 9 رشته ورزشي از 20 رشته ورزشي بازي هاي پارالمپيك 2008 پكن حضور داشتند.
سه ورزشكار در دو و ميداني، يك ورزشكار در وزنه برداري، يك ورزشكار در بسكتبال با ويلچر، دو ورزشكار در جودو نابينايان، سرمربي تيم دو و ميداني، مربي تيم وزنه برداري، سرمربي تيم تيراندازي، يك داور و سرپرست تيم واليبال نشسته از آذربايجان شرقي در كاروان تيم ملي حضور داشتند.
ك/4 7233/586/ 607 شماره 463 ساعت 14:47 تمام
 يکشنبه 31 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 182]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن