تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نيّت خوب، برخاسته از سلامت درون است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820376478




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

به هم ريختگى بازارهاى سهام در جهان


واضح آرشیو وب فارسی:ابرار: به هم ريختگى بازارهاى سهام در جهان
مهم ترين اخبار بازارهاى مالى جهان در هفته گذشته منتشر شد. به گزارش پايگاه اطلاع رسانى بازار سرمايه، نگرانى از ورشكستگى برخى شركت هاى سرمايه گذارى بزرگ دنيا باعث شد تا اين بورس ها شاهد افت شاخص خود باشند. اوضاع نابسامان بورس هاى بين المللى نيز كاهش قيمت جهانى نفت را به دنبال داشت.
بـازار سهـام
«آمريكــا»
در هفته منتهى به روز جمعه ۲۲ شهريورماه، قيمت اغلب سهام در بورس آمريكا افزايش يافت كه دليل آن كاهش قيمت سوخت و فلزات و در پى آن چشم انداز مناسب توليدكنندگان كالا بود. به علاوه امتناع دولت آمريكا مبنى بر اعطاى وام ضرورى به شركت در شرف ورشكستگى «هلدينگ برادران لمان» در روند شاخص ها بى تأثير نبود. قيمت سهام در بورس برزيل نيز با پيشگامى شركت هاى بخش كالا افزايش يافت. پيشنهاد مشترك موسسه «مورگان استنلى»، بانك آلمان و «گروه گلدمن ساچز» مبنى بر خريد سهام بورس برزيل به علت ارزانى آن و در پى كاهش ۲۰ درصدى از ابتداى سال جارى، نقش مهمى را در رشد هفته گذشته اين بورس ايفا كرد. شاخص سهام كانادا نيز همگام با افزايش شاخص بورس آمريكاى شمالى با پيشگامى شركت هاى بخش كالا افزايش يافت.
«اروپـــا»
شاخص سهام در اروپا پس از كاهش ابتداى هفته، هفته گذشته را با افزايش به پايان رساند. شايعه پيدا شدن خريدار شركت «هلدينگ برادران لمان»، و نيز افزايش قيمت فلزات و در پى آن افزايش سهام شركت هاى توليدكننده كالا در اين افزايش نقش داشتند. شاخص سهام بريتانيا نيز با پيشگامى شركت هاى بخش كالا و مالى افزايش يافت. افزايش قيمت فلزات كه چشم انداز مثبتى را براى شركت هاى معدنى به همراه داشت و همچنين فروش شركت «هلدينگ برادران لمان»، علت اصلى اين افزايش شاخص بود. اين در حالى است كه از عوامل موثر بر بازار سهام اروپا در هفته جارى مى توان به تصميم اعلام نرخ بهره از سوى بانك مركزى اروپا و درآمد بانك هاى آمريكايى از جمله شركت «هلدينگ برادران لمان» اشاره كرد.
«آسيــا»
شاخص سهام در كشورهاى آسيايى با پيشگامى شركت هاى بخش كالا كاهش يافت، نگرانى از كاهش رشد جهانى و در پى آن كاهش تقاضا، در اين كاهش دخيل بود. اما شاخص سهام ژاپن (TOPIX) افزايش يافت. شاخص سهام ويتنام نيز در هفته منتهى به روز جمعه ۲۲ شهريور بيشترين كاهش هفتگى را در پنج ماه گذشته شاهد بود كه علت آن نگرانى از اقدام دولت مبنى بر حفظ نرخ بهره در حد بالاترين ميزان در آسيا كه بر رشد اقتصادى و درآمد شركت ها تأثير منفى مى گذارد،عنوان شده است.
بـازار كـالا
پس از كاهش ارزش دلار در برابر يورو و احياى تقاضاى خريد فلزات قيمتى به عنوان سرمايه گذارى جايگزين، قيمت طلا پس از ۹ روز كاهش، در هفته گذشته افزايش يافت. پس از اعلام دولت آمريكا مبنى بر كاهش سطح زيركشت گندم و سويا در اين كشور به عنوان بزرگترين توليدكننده جهانى اين محصولات، و به علت خشكسالى ماه اوت، قيمت اين فرآورده ها در شيكاگو افزايش يافت. اما علت افزايش شكر در نيويورك كه بيشترين ميزان در سه هفته گذشته بود، كاهش ارزش دلار و افزايش تقاضاى خريد كالا و پيش بينى كاهش توليد داخلى اين فرآورده اعلام شد. به علاوه قيمت گندم برخلاف ساير اقلام كشاورزى براى سومين هفته پياپى كاهش يافت كه علت آن عدم تغيير در ميزان ذخيره داخلى اين محصول در آمريكا و نشانه هايى از عدم افزايش صادرات آن بود.
بـازار انـرژى
به علت نشانه هايى از كاهش رشد جهانى اقتصاد و در پى آن كاهش تقاضاى انرژى و نيز نزديك شدن طوفان «ايكه» به پالايشگاه هاى تگزاس، قيمت نفت خام كه براى نخستين بار از ماه آوريل به بشكه اى كمتر از ۱۰۰ دلار در نيويورك رسيده بود، تغيير چندانى نيافت. از سوى ديگر در پى نزديك شدن طوفان «ايكه» به خليج مكزيك، ۱۹درصد ظرفيت پالايشگاه هاى تگزاس بسته شد، ۹۸درصد از توليد نفت و ۹۴درصد از خروجى گاز طبيعى در خليج مكزيك به همين علت كاسته شده است. اين در حالى است كه گفته مى شود علت افزايش قيمت گاز طبيعى در نيويورك، طوفان «ايكه» بوده است. همچنين به علت نشتى نفت، خط لوله باكو-جيحان در قسمت تركيه و نياز به تعمير آن، اين خط لوله بسته شد. در اين بين هوگوچاوز، رئيس جمهور ونزوئلا، سفير آمريكا در كاراكاس را اخراج و در جهت اتحاد با همتاى بوليويايى خود، اوومورالس، تهديد كرد كه صادرات نفت خود به آمريكا را قطع خواهد كرد.
بازارهاى در حال توسعه
پس از اخراج سفير آمريكا از ونزوئلا و تهديد به قطع صادرات نفت اين كشور به ايالات متحده، قيمت اوراق قرضه ونزوئلا به پايين ترين حد خود از ماه ژوئن ۲۰۰۴ تاكنون رسيد. به علاوه در پى نگرانى از آينده شركت «هلدينگ برادران لمان» و نگرانى درباره سلامتى رهبر كره شمالى كه هزينه وام دهى را افزايش مى دهد، دولت كره جنوبى فروش يك ميليارد دلار اوراق قرضه را به تعويق انداخت. به علاوه خرده فروشى در چين و در ماه اوت به ۲/۲۳ درصد رسيد كه بيشترين رشد را در ۹ سال گذشته شاهد بود كه علت آن افزايش درآمد شهروندان چينى عنوان شده است. اما توليدات صنعتى چين به علت كاهش تقاضاى محصولات صادراتى چين و تعطيلى كارخانه ها به علت بازى هاى المپيك، كمترين رشد را در ۶ سال گذشته شاهد بود. شركت لوك اويل كه دومين شركت بزرگ توليدكننده نفت در روسيه به شمار مى رود اعلام كرد: پس از كاهش ۴۲ درصدى در قيمت سهام خود، كه يك ركورد به شمار مى رود، برنامه بازخريد سهام خود را به اجرا مى گذارد.
 پنجشنبه 28 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابرار]
[مشاهده در: www.abrarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 181]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن