تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):براستى كه اين زبان كليد همه خوبيها و بديهاست پس سزاوار است كه مؤمن بر زبان خود م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804044473




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بحران ميان آمريكا و روسيه از حالت جنگ سرد عبور مي كند!


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: بحران ميان آمريكا و روسيه از حالت جنگ سرد عبور مي كند!
تحولات درمنطقه آبخاز و به ويژه در اوستياي جنوبي در يك ماه اخير روابط ميان واشنگتن و مسكو را به وضعيت جنگ سرد كشانده و در روزهاي اخير بي گمان از اين حالت نيز در حال عبور است.
اگر چه مقام هاي كاخ سفيد و كاخ كرملين سخن از تداوم روابط دوجانبه و تلاش براي پيشگيري از هر گونه جنگ سرد دارند، اما شواهد و قرائن از تقابل و درگيري ها خبر مي دهد.
در حالي كه واشنگتن مصمم است تا در اجلاس آينده ناتو كه بزودي برگزار خواهد شد، موضوع عضويت گرجستان و اوكراين در پيمان آتلانتيك شمالي را تحقق بخشد، مسكو نيز در تلاش است تا اقدام هاي مشابه اي را صورت دهد.
مسوولان كاخ كرملين گفته اند كه هرگز اجازه نخواهند داد كه چنين اتفاقي محقق شود و بدون ترديد در قبال اين حركت هاي تحريك آميز سكونت نخواهند كرد.
از سوي ديگر بنا به اظهار منابع سياسي و نظامي آمريكا تلاش مي كند تا حد ممكن به صورت غير مستقيم و در پنهاني تفليس را از هر نظر به خصوص در عرصه نظامي تقويت كند و اين اقدام هاي آشكار و اغلب پنهان واشنگتن كه تل آويو نيز از اين سياست حمايت مي كند، مورد غضب و عصبانيت شديد روسيه قرار دارد.
در همين حال اعلام شده است كه بودجه نظامي گرجستان از 18ميليون دلار در سال گذشته به 900ميليون دلار افزايش يافته است كه اين خود حكايت از تداوم بحران در منطقه دارد.
اوضاع بسيار خطرناك اوستياي جنوبي اكنون به شكلي به پيش مي رود كه از يك سو ، امكان آنكه واشنگتن و مسكو بتوانند بارديگر به روابط قبل از بحران گرجستان باز گردند، ميسر نيست و از سوي ديگر اخطارهاي مقام هاي نظامي و سياسي دو كشور حاكي از احتمال وقوع درگيري جدي فراتر از جنگ سرد دارد.
در حالي كه روابط حاكم بر آمريكا و روسيه روند نامطلوبي را طي مي كند ، نيكلا ساركوزي رئيس دوره اي اتحاديه اروپا گفته است" چنانچه روسيه نيروهاي خود را تا 15 اكتبر ( 24مهرماه ) از منطقه قفقاز خارج نكند، عواقب اين عدم خروج متوجه اين كشور خواهد شد."
به نظر مي رسد كه اين هشدار نيز بدون توجه به توصيه هاي آمريكا صورت نگرفته باشد، خاصه آنكه ساركوزي رييس جمهوري فرانسه از طرفداران سر سخت كاخ سفيد و رييس جمهوري آمريكا به شمار مي رود.
ساركوزي با حضور در يك كنفرانس خبري مشترك با ميخائيل ساكاشويلي رئيس جمهور گرجستان مي گويد،" روز 15 اكتبر هيچ نيروي روسي نبايد در هيچيك از مناطق گرجستان حضور داشته باشد."
وي افزود:" چنانچه روسيه نيروهاي خود را بطور كامل از اين منطقه خارج نكند، اتحاديه اروپا تصميمات جديد خود را عليه روسيه اعلام خواهد كرد و عواقب اين امر هم بعهده خود روسيه است."
نيكلا ساركوزي همچنين گفت:اتحاديه اروپا تا پايان مسير در كنار گرجستان باقي خواهد ماند تا ويراني هاي اين كشور را بازسازي كند و همچنين از حق حاكميت، استقلال و تماميت ارضي گرجستان دفاع و آن را تضمين خواهد كرد.
ساركوزي تحولات گرجستان را براي اروپا بسيار مهم و اعلام كرد چنانچه اتحاديه اروپا نتواند موفق صلح را در گرجستان برقرار كند، هيچ شخص و كشور ديگري توان انجام اين كار را نخواهد داشت.
رئيس دوره اي اتحاديه اروپا ضمن ابراز اميدواري كرده است كه براي اجرايي شدن توافقات حاصله با روسيه ، اجراي اين توافقات از بروز جنگي جديد، كشتار و بي خانمان شدن هزاران تن ديگر جلوگيري خواهد كرد.
دميتري مدوديف رييس جمهوري روسيه نيز در كنفرانس خبري مشترك با ساركوزي با صراحت گفت كه غرب بداند، استقلال اوستيا و آبخازيا بر گشت ناپذير است.
وي تصريح كرد كه فدراسيون روسيه آبخازيا و اوستياي جنوبي را به طور قطعي و بازگشت ناپذير به رسميت شناخته است و روند به رسميت شناختن انها در سطح بين المللي به تدريح آغاز خواهد شد.
وي تاكيد كرد كه ما انتخاب خود را انجام داده ايم و اين تصميم قطعي و غير قابل برگشت است.
هشدار شديد الحن رييس دوره اي اتحاديه اروپا به روسيه نيز به طور طبيعي بدون دخالت تل آويو و واشنگتن صورت نگرفته و شايد هم بي جهت نيست كه اقدام نظامي گرجستان به اوستيا كه با حمله سريع روسيه به عقب رانده شد، بدون چراغ سبز آمريكا و اروپا انجام شده باشد.
به هر حال آنچه بيش از همه مايه نگراني است ، وقوع يك درگيري جدي در گرجستان و گسترده شدن دامنه آن به كشورهاي منطقه و حتي درگيري در سطوح گسترده تر است.
از اين رو جا دارد، طرفين در گيري هر چه سريعتر با تامل و تحمل بيشتر خود را از شرايط به وجود آمده دور سازند و حتي در مواضع خود نيز به گونه اي رعايت احتياط را در نظر بگيرند.
باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران
خبرگزاري ايسكانيوز
20شهريور ماه 1387
 چهارشنبه 20 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن