تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): كسى كه خود را پيشواى مردم قرار داده، بايد پيش از آموزش ديگران، خود را آموزش دهد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820607151




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كوتاه و خواندني


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: كوتاه و خواندني
دبيركل بانك مركزي:
تسهيلات بنگاه هاي زودبازده در غير محل خود هزينه مي شود

دبيركل بانك مركزي از اين كه برخي از گيرندگان تسهيلات بنگاه هاي زودبازده پس از گرفتن تسهيلات، پشت چك را امضا» كرده و به جاي بنگاه در مسير ديگري خرج مي كنند، اظهار تاسف كرد.
به گزارش برنا، محمود بهمني با اعلام اين كه به اعتقاد ما ميزان مطالبات معوقه بانك ها اكنون بالاي 400 هزار ميليارد ريال برآورد مي شود، گفت: اين موضوع حكايت از نهايي نشدن طرح ها دارد.
وي گفت: بر اين اساس با توجه به اين كه زمان سررسيد تسهيلات فرارسيده است و اگر بانك ها هم طرح ها را تمليك كنند باز مجبورند خودشان آن را تكميل كنند. بنابراين بهتر است خود مجري آن را به اتمام رساند.
به گفته وي ميزان مطالبات معوق بانك ها از مردم از رقم 130 هزار ميليارد ريال در سال 85 به 211 هزار ميليارد ريال در سال گذشته افزايش يافت.
بهمني افزود: به غير از دو بانك تجاري ملي و سپه و چهار بانك تخصصي صنعت و معدن كشاورزي، مسكن و توسعه صادرات، ساير بانك هاي دولتي واگذار مي شوند و در صورت تامين منابع از دولت سرمايه اين بانك ها افزايش مي يابد.
به گفته بهمني به منظور حفظ اشتغال در بنگاه هاي توليدي بايد سرمايه در گردش آنها تامين شده و همچنين ظرفيت توليد در اين بنگاه ها افزايش يابد، تا باعث افزايش عرضه و كنترل تورم شود.
بهمني در مورد استقلال بانك مركزي گفت: براساس ماده يك قانون بانكداري بدون ربا حفظ ارزش پول ملي مهمترين وظيفه بانك مركزي است و در مرحله بعد طبق ماده 10 اين قانون اصلاح ترازپرداخت ها برعهده بانك مركزي است. وي افزود: بانك مركزي با داشتن 160 نيروي بازرس چگونه بر 17 هزار شعبه بانكي در كشور نظارت و بازرسي كند بنابراين لازم است خود بانك ها نسبت به كنترل حسابرسي و نظارت بازرسي به طور جدي اقدام كنند.

سيم كارت هاي 17 هزار توماني تاليا به بازار مي آيد

شبكه سراسري تلفن همراه اعتباري تاليا; همزمان با آغاز مرحله دوم اجراي طرح توسعه اين شبكه نسبت به واگذاري سيم كارت تاليا با شرايط و قيمت جديد اقدام مي كند.
به نقل از روابط عمومي تاليا; سيم كارت هاي جديد تاليا به قيمت 173 هزار ريال ابتدا در 40 نمايندگي سطح شهر تهران ارائه مي شود و داراي پنجاه هزار ريال اعتبار اوليه مكالمه است.
براساس توافق شركت مخابرات ايران به عنوان كارفرما با مجري پروژه هزينه فعال سازي اين سيم كارت ها يكصد هزار ريال و ميزان عوارض و ماليات متعلقه نيز 23 هزار ريال محاسبه شده است.
متقاضيان براي آگاهي از جرئيات اين فروش مي توانند با شماره هاي 09632 و يا 0218173 واحد خدمات مشتريان تاليا تماس بگيرند و يا به پايگاه اطلاع رساني اينترنتي اين پروژه در نشاني ir.taliya.www مراجعه كنند.
شبكه ملي تلفن همراه اعتباري تاليا كه تاكنون حدود 800 هزار سيم كارت اعتباري واگذار نموده است، تمامي شهرهاي پرجمعيت و مراكز استان هاي كشور را تحت پوشش دارد. گفتني است; هزينه مكالمه در شبكه تاليا دقيقه اي 670 ريال است.

نرخ سود بانكي امسال تغيير نمي كند

دبيركل بانك مركزي گفت: نرخ سود بانكي در عقود مبادله اي امسال تغييري نخواهد داشت.
محمود بهمني در گفت وگو با فارس كه در خصوص احتمال تغيير نرخ سود بانكي در نيمه دوم سال جاري پرسيد، اظهارداشت: نرخ سود بانكي در بانكداري اسلامي درون زاست و چيزي نيست كه ما تعيين كنيم.
وي خاطرنشان كرد: اين نرخ در عقود مشاركتي مي تواند در هر لحظه متناسب با شرايط قراردادها تغيير كند و كسي جلوي آن را نگرفته است.
بهمني افزود: نرخ سود تنها در عقود مبادله اي است كه ثابت است و هر سال بر اساس نرخ تورم در ابتداي سال تعيين مي شود.
دبيركل بانك مركزي تصريح كرد: اعلام نرخ سود جديد در عقود مبادله اي انشا»الله براي سال آينده برنامه ريزي مي شود، كارشناسان بانك مركزي ارزيابي هاي خود در اين باره آذر تا دي ماه شروع خواهند كرد و قبل از سال جديد اين نرخ به بانك ها ابلاغ خواهد شد.
وي تاكيد كرد: قطعا سياست هاي پولي در سال 88 غير از آن چيزي است كه امسال اعمال شد.

ايران140 به پرواز در مي آيد

وزير راه و ترابري با اشاره به آماده تحويل بودن 5 فروند هواپيماي ايران140 ساخت داخل گفت: اين هواپيماها براي پرواز در مسيرهاي كوتاه حداكثر تا يك ساعت و نيم مناسب مي باشد.
حميد بهبهاني در گفت وگو با فارس، با اشاره به آخرين وضعيت استفاده از هواپيماي ساخت داخل «ايران 140» اظهار داشت: سفارش ساخت 10 فروند آن داده شده بود كه 5 فروند آن آماده تحويل است.
وي افزود: اين هواپيماها براي مسيرهاي كوتاه حداكثر تا يك ساعت و نيم مناسب مي باشد. ظرفيت آن نيز حدود 52 مسافر است.
به گفته وي، شركت هاي هواپيمايي ايران اير و يا ايران ايرتور در درجه اول و يا بخش خصوصي در صورت تمايل مي توانند از اين هواپيما ها استفاده نمايند.
قرارداد ساخت اين نوع هواپيما در داخل با وزارت دفاع منعقد شده است. در حال حاضر 20 درصد از هواپيماي 52 نفره ايران 140 در داخل كشور ساخته مي شود و براساس قرارداد ميان شركت هسا و شركت آنتونوف، اين هواپيما در سه نوع مسافري، باري و گشت دريايي توليد خواهد شد.
اين گزارش حاكي است: مصرف سوخت و هزينه كم تعمير و نگهداري به علت عدم نياز به سرويس هاي كامل دوره اي، توانايي فرود و برخاست در شرايط اضطراري در باندهاي خاكي و توانايي پرواز در ارتفاع 16 هزار پايي با يك موتور از ويژگي هاي ممتاز اين هواپيما به شمار مي رود.

مديرعامل بانك تجارت:
اسكناس 50 هزار توماني تا پنج ماه ديگر
وارد بازار مي شود

مديرعامل بانك تجارت گفت: پيش بيني مي كنيم تا 4 يا 5 ماه آينده، اسكناس هاي 50 هزار توماني بانك مركزي وارد بازار شود.
داوري در گفت وگو با فارس و در پاسخ به اين سوال كه چرا بانك مركزي به جاي ايران چك هاي 50 هزارتوماني از ابتدا اقدام به صدور اسكناس هاي 50 هزار توماني نكرد اظهارداشت: ظاهرا تا قبل از مجوز لازم براي انجام اين كار را نداشته و با اخذ اين مجوز، به زودي اسكناس هاي 50 هزارتوماني نيز وارد بازار خواهد شد.
وي افزود: با آمدن اسكناس هاي 50 هزار توماني عملا ايران چك هاي 50 هزار توماني كارايي خود را از دست مي دهند و لازم است تا ايران چك هاي 100، 200 و 500 هزار توماني و همچنين ايران چك هاي يك ميليون توماني وارد بازار شوند.

براي آگاهي از ميزان افزايش حقوق;
بازنشستگان شماره ملي خود را در سايت سازمان بازنشستگي ثبت كنند

بازنشستگان كه تاكنون موفق به دريافت مابه التفاوت افزايش 10 درصدي حقوق در سال جاري نشده اند، مي توانند با مراجعه به پايگاه اينترنتي سازمان بازنشستگي كشوري به نشاني ir.cspf.www نسبت به درج شماره ملي خود اقدام و اين ما به التفاوت را دريافت كنند.
به نقل از روابط عمومي سازمان بازنشستگي كشوري; محسن بازارنوي معاون اداري و مالي اين سازمان با اعلام مطلب فوق افزود: به محض ثبت شماره ملي بازنشستگان، افزايش حقوق سال جاري آنها اعمال و تفاوت مربوط با معوقه ها از ابتداي سال جاري با حقوق ماه آينده به حساب آنها واريز خواهد شد.
وي اظهار داشت: بر اساس مصوبه هيئت وزيران سامانه اطلاعاتي تمامي دستگاه هاي اجرايي بايد بر اساس شماره ملي قابل شناسايي باشد، سازمان بازنشستگي نيز در اين راستا و از سال 83 شروع به جمع آوري شماره ملي بازنشستگان و وظيفه بگيران مشترك خود كرد و حتي در اين خصوص در تعامل با سازمان ثبت احوال، اطلاعات برخي بازنشستگان را دريافت كرد، در سال گذشته نيز اطلاع رساني لازم صورت گرفت اما برخي بازنشستگان و وظيفه بگيران هنوز شماره ملي خود را ثبت نكرده بودند كه صدور حكم آنها تا ارائه كد ملي به تعويق افتاد.
 دوشنبه 11 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن