تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):همانا سعادتمند(به معنای) کامل و حقیقی کسی است که امام علی(ع) را در دور...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803872258




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي : بودجه سينما چهار برابر شده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي : بودجه سينما چهار برابر شده است


تهران - خبرگزاري ايسكانيوز:دكتر محمد حسين صفار هرندي گفت : بودجه سينما چهار برابر شده و فعاليت هاي حوزه نمايش افزايش يافته است .

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار فرهنگي هنري باشگاه خبرنگارن دانشجويي ايران "ايسكانيوز" وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در نشست خبري كه امروز در دبيرخانه شوراي فرهنگ عمومي به مناسبت هفته دولت برگزار شد گفت: هفته دولت يادآور دو اسوه دولتمردي و خدمتگزاري انقلاب شهيد باهنر و رجايي است و كارنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در طول سال به مكرر بيان شده كه تاكيد ما بر اساس آمار و ارقام نبوده و نيست.
وي افزود: در بحث فرهنگ و هنر كيفيت مهم است و مهمترين وظيفه جهت گيري فرهنگي است كه موجب تقويت فضايل اخلاقي در جامعه مي شود.
صفارهرندي خاطرنشان كرد: امروز سه سال از مديريت وزارتخانه سپري شده و بايد ديد كه در پيگيري اين طرف به توفيقاتي رسيده ايم و يا خير ،و نقش دولت سياستگذاري و حمايت از كار ها است .
وي افزود: ما سعي كرديم كه فرهنگ گذشته را به صورت عمقي كالبد شكافي كنيم زيرا در گذشته حوزه فرهنگ به عنوان متهمي بود كه هميشه از آن انتقاد مي شد و مهمترين هدف ما تصوير شفاف و درست است تا فعالان فرهنگي از موضع اتهام خارج شوند.
صفار هرندي تصريح كرد: تاكنون بخشي از اين در سفرهاي استاني كه به همراه رييس جمهور بود حاصل شد و به صورت مداوم اين جملات را از مديران شنيده ايم كه آنها اعتماد زيادي به عرصه فرهنگ و هنر پيدا كرده اند.
وزير ارشاد افزود: بودجه فرهنگي و هنري به بيش از دو ميليارد تومان رسيده و تلاش بسياري در اين حوزه صورت گرفته ، زيرا در گذشته تنها يك سوم اين بودجه به فرهنگ اختصاص داشت و جهش بودجه نشان از توجه به بودجه فرهنگ و هنر است.
وي خاطرنشان كرد: تعداد كانون هاي فرهنگي هنري مساجد از دو هزار و 200 به چهار هزار كانون افزايش يافته كه اميدواريم هر يك از اين كانون ها بتوانند يك يا دو نيروي فرهنگي زبده به جامعه تحويل دهند.
صفار هرندي تصريح كرد :همه شاخه هاي فرهنگي هنري در حاشيه مسجد مي تواند رشد كند و عملا با تاسيس كانون هاي فرهنگي هنري اين قضيه كليد خورد اما متاسفانه رونق نيافت كه يكي از دلايلش كمبود بودجه است.
وي افزود: براي قرآن نيز سرمايه گذاري هايي انجام شده بودجه قرآني اين وزارتخانه كه در سال 84، 670 يا 640 ميليون تومان بود را افزايش و به 15 ميليارد تومان رسانديم كه جهش 20 برابر داشته است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: از اهتمام هاي جدي دولت نهم مي توان به عدالت، توسعه و فرهنگ اشاره كرد زيرا مي توانيم فرهنگ را درون جامعه ببريم و يكي از بخش هاي اين كار مربوط مي شود به عمران و ساخت و سازهاي فرهنگي كه رشد خوبي داشته و در طول سه سال نزديك به 500 پروژه عمراني به اتمام رسيده كه رقمي قابل مشاهده است و در اين بحث به كوتاه كردن پروژه ها و پايان دادن آنها تاكيد شده است.
وي گفت: در اين دولت به كاهش نيروهاي وزارتخانه پرداخته به عنوان مثال در سال 83، سه هزار و 800 نيروي رسمي داشته ايم كه امروز اين تعداد را به دو هزار و 600 رسانده و نيروهاي قراردادي نيز از شش هزار و 900 به چهار هزار و 500 رسانده ايم.
وزير فرهنگ افزود: زمينه را براي دخالت بخش حقوقي فراهم كرده ايم در اين دوره صدور مجوز ها را حساب شده و سنجيده تر مي دهيم ضمن اينكه در مورد موسسات فرهنگي 800 مورد تقاضاي زمين مانده شده بود كه به پرونده هاي كامل مجوز صادر كرديم كه تمركز صدور مجوزها براي استان ها، شهرستان ها و مناطق محروم بود .
وي تصريح كرد: تعداد روزنامه هاي فعال 145 عنوان است كه نسبت به سال 83 افزايش داشته و در كل تعداد نشريات از رقم هزار و 800 در سال 83 به رقم دو هزار و 100 در سال 87 رسيده است.
وي افزود : درخصوص بن كتاب به رقم بالاتري رسيديم و سعي كرديم با هزينه اي بالغ بر 25 ميليارد تومان براي كتابخانه هاي سراسر كشور كتاب خريداري كنيم.
هرندي خاطرنشان كرد: برخي رسانه ها نوشته اند كه رييس جمهوري گفته ما تعداد كتابخانه هاي مان را در طول كار دولت نهم 25 برابر شده و در صورتي كه اين گونه نيست و اين مقدار براي خريد كتاب ها است.
وزير ارشاد درباره بودجه معاونت هنري وزارتخانه گفت : بودجه سينما چهار برابر شده و فعاليت هاي حوزه نمايش افزايش يافته است .
وي يكي از كارهايي كه تاكنون در اين دولت انجام شده را به ساخت و سازها و بازسازي فضاهاي كهنه و قديمي اشاره كرد كه مي توان به تئاتر سنگلج، تئاتر شهر و تئاتر نصر در لاله زار اشاره كرد.
هرندي خاطرنشان كرد: در سال 83 تعداد كل نمايش هاي توليد شده بيش از پنج هزار بود كه درسال 86 كاهش يافت و به سه هزار و 625 عنوان نمايش رسيد كه زمينه اجراي نمايش در طول سال براي همه كارگردانان فراهم شده است .
هرندي خاطرنشان كرد: در حوزه موسيقي نيز چندين كار ارزشمند توليد شد كه مي توان به اركستر سمفوني و اركستر ملي اشاره كرد كه زيرا مردم توانستند با اين موسيقي ارتباط برقرار كند./120
 سه شنبه 5 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 180]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن