تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 3 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه بگيريد تا تندرست باشيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817908106




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديرعامل سازمان تعاون روستايي خبر داد: عرضه مرغ در50 غرفه‌ سازمان ميادين براي ماه رمضان ايجاد تعاوني‌ها و اتحاديه‌هاي تخصصي استاني و سراسري محصولات كشاورزي


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مديرعامل سازمان تعاون روستايي خبر داد: عرضه مرغ در50 غرفه‌ سازمان ميادين براي ماه رمضان ايجاد تعاوني‌ها و اتحاديه‌هاي تخصصي استاني و سراسري محصولات كشاورزي
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: كشاورزي و دامپروري

مديرعامل سازمان مركزي تعاون روستايي خبر داد: با همكاري سازمان ميادين شهر تهران، 50 غرفه عرضه گوشت مرغ از سازمان ميادين براي ماه رمضان در اختيار تشكل‌ها قرار مي‌گيرد.

به گزارش خبرنگار كشاورزي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مهندس موسوي صبح امروز در نخستين نشست مطبوعاتي خود كه به مناسبت هفته دولت برگزار شده بود، ضمن اعلام مطلب فوق اظهار كرد: علاوه بر غرفه‌هاي عرضه گوشت مرغ طي يك ماه آينده 250 غرفه ديگر از سازمان ميادين شهر تهران براي عرضه ساير محصولات باغي، زراعي و شيلاتي در اختيار تشكل‌ها قرار مي‌گيرد كه تا پايان سال اين رقم به 700 غرفه خواهد رسيد.

وي با بيان اينكه تلاش شده آمايش استقرار اين غرفه‌ها به گونه‌اي باشد كه حداكثر جمعيت مصرف كننده‌ها به آنها دسترسي داشته باشند، از ايجاد چنين فروشگاه‌هايي در سراسر كشور خبر داد و افزود: قيمت محصولاتي كه در اين غرفه‌ها عرضه مي‌شود كمتر از قيمت بازار است و نزديك به قيمتي است كه از توليد كننده خريداري مي‌شود.

او تاكيد كرد: در اين غرفه‌ها كشاورزان محصولات خود را مستقيما عرضه مي‌كنند و تلاش بسياري شده كه قيمت‌ها به حداقل برسد.

مديرعامل سازمان مركزي تعاون روستايي از راه‌اندازي 141 پروژه در 126 استان و 99 شهرستان كشور در هفته دولت خبر داد و گفت: از پروژه‌هايي كه با حجم سرمايه‌گذاري حدود 246 ميليارد ريال افتتاح مي‌شود، 2.5 ميليون نفر جمعيت كشاورزي روستايي كشورمان بهره‌مند مي‌شوند.

موسوي به خريد‌هاي توافقي و تضميني انجام شده توسط اين سازمان كرد و گفت: در سال جاري تاكنون 99 محصول اعم از باغي و زراعي در سطح 511 هزار تن از كشاورزان به صورت توافقي و پنج نوع محصول به وزن 217 هزار تن به صورت تضميني از كشاورزان خريداري شده است.

وي خريدهاي توافقي را يكي از سياست‌هاي راهبردي اين سازمان براي تنظيم بازار عنوان كرد و افزود: امسال خريدهاي تضميني اين سازمان يك سوم خريدها توافقي است چراكه خريدهاي توافقي به دليل داشتن قيمت بالاتر نسبت به خريدهاي تضميني سود بيشتري را براي كشاورزان به همراه دارد؛ علاوه بر اين هر چند كه در خريدهاي تضميني كيفيت محصول چندان مدنظر نيست ولي در خريدهاي توافقي باعث افزايش كيفيت محصولات روبه‌رو هستيم.

موسوي يادآور شد: امسال به‌رغم اينكه در خريد گندم به طور مستقيم وظيفه‌اي به شبكه‌هاي تعاوني اين سازمان واگذار نشده بود ولي 472 هزار تن خريد گندم توسط اين شبكه‌ها خريداري شد.

او ادامه داد: همچنين امسال تامين و توزيع يك ميليون و صد هزار تن آرد مورد نياز مناطق روستايي و عشايري توسط شبكه‌هاي تعاون روستايي عملياتي شده است و همچنين 163 هزار تن كالاي مصرفي مورد نياز جمعيت روستايي و عشاير از طريق 11 هزار فروشگاه در ظرف پنج ماه امسال توسط اين شبكه‌هاي سازمان توزيع شده است.

موسوي بحث اصلاح ساختار حقوقي و تشكيلاتي اين سازمان را از اولويت‌هاي اين سازمان ذكر كرد و گفت: در اين رابطه طرحي در حال تنظيم است كه پس از تنظيم به وزارت جهاد كشاورزي ارائه مي‌شود تا بتوانيم اين بحث را در راستاي سياست‌هاي اصل 44 قانون اساسي اجرايي كنيم.

مديرعامل سازمان مركزي تعاون روستايي بر ساماندهي كارآمدسازي اتحاديه‌ها و تشكل‌ها تاكيد كرد و از ايجاد تعاوني‌ها و اتحاديه‌هاي تخصصي استاني و سراسري محصولات كشاورزي خبر داد و گفت: در اين راستا براي اولين بار طرح اتحاديه تخصصي سيب زميني‌كاران همدان تهيه و به استاندار اين شهر تقديم شد.

موسوي با اشاره به اينكه طرح‌هاي ايجاد تعاوني‌ها و اتحاديه‌هاي تخصصي استاني و سراسري محصولات كشاورزي حداكثر تا يك ماه آينده آماده و تقديم وزير جهاد كشاورزي مي‌شود، تصريح كرد: اميدواريم با اين اقدام بتوانيم در سراسر كشور مقوله مديريت بر فرآيند قبل و بعد از توليد را درهر يك از محصولات مهم كشاورزي كشور ساماندهي كنيم.

موسوي در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران كه در زمينه خريد گندم مطرح شد، با تاكيد بر اينكه قابليت شبكه‌هاي تعاون روستايي براي خريد محصولات كشاورزي بسيار بالاست، اذعان كرد: شبكه‌هاي تعاون روستايي داراي حدود 2.6 ميليون تن ظرفيت انباري هستند كه همين رقم قابليت بالاي اين شبكه‌ها را مي‌رساند، علاوه بر اين براي خريد محصولات كشاورزان بايد انبارها و شبكه‌هاي تعاون روستايي از پراكنش و ظرفيت بالايي برخوردار باشد كه در اين زمينه انبارهاي ما بسيار پراكنش مناسبي دارند.

وي در پايان ادامه داد: امسال شبكه‌هاي تعاون روستايي توانسته 472 هزار تن محصول گندم كشاورزان را خريداري كند اين در حالي است كه اين شبكه‌ها مي‌توانند وظيفه مهمتر و موثرتري را در اين بخش بپذيرند و در ارتباط با خريد گندم نيز مي‌توانند به روش علمي‌تر در سال زراعي آتي خريد را پيگيري كنند.

انتهاي پيام
 شنبه 2 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن