تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس دوست دارد خداوند هنگام سختى ها و گرفتارى ها دعاى او را اجابت كند، در هنگام آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820374298




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جام حذفي: ۱۸۰ دقيقه تا آسيا


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: جام حذفي: ۱۸۰ دقيقه تا آسيا


فوتبال- گروه ورزشي:
‌قهرمان شايد قبل از پايان روز چهره نصفه و نيمه خود را نشان دهد. جايي كه پگاه گيلان در ديدار رفت دور نهايي رقابت‌هاي فوتبال جام حذفي ميزبان استقلال تهران خواهد بود.

پگاهي‌ها اما پيش از اينها شگفتي‌ساز بودن‌شان را حداقل براي آبي‌پوشان پايتخت به اثبات رسانده‌اند.

آنجا كه در تهران موفق شدند با ۴ گل استقلال را شكست دهند، اما اين ديدار در شرايطي كاملاً متفاوت برگزار خواهد شد و اين تفاوت شايد فاصله ميان قلعه‌نويي با مربياني چون حجازي و كريمي را بيشتر نشان دهد.

فينال جام حذفي

استقلال، پرافتخارترين تيم جام حذفي در طول تاريخ اين مسابقات در كشور به حساب مي‌آيد. آنها ۴ بار به عنوان قهرماني دست يافته‌اند و ۹ بار خود را در فينال اين رقابت‌ها ديده‌اند.

اگرچه استقلال در رقابت‌هاي ليگ برتر نتوانست به جايگاه مورد قبول هواداران دست پيدا كند اما در جام حذفي شرايط آنها به مراتب بهتر است.

آبي‌پوشان به لطف نمايش خيره‌كننده وحيد طالب‌لو در چند ديدار سرنوشت‌ساز از جمله راه‌آهن و فولاد خوزستان توانسته‌اند خود را به فينال جام حذفي برسانند اما تعيين قهرمان بيست‌ودومين دوره رقابت‌هاي جام حذفي امروز در ورزشگاه خانگي پگاه آغاز و هفته آينده نيز در تهران بازي برگشت انجام خواهد شد.

پگاه گيلان درحالي ميزبان استقلال خواهد بود كه مثل حريف خود در رقابت‌هاي ليگ برتر شرايط خوبي را پشت‌سر نگذاشت. آنها تا هفته آخر ليگ با سقوط مي‌جنگيدند. شاگردان نادر دست‌نشان در جام حذفي اما طور ديگري ظاهر شدند.

اين تيم با اتكا به بازيكنان تأثيرگذاري چون سيدرضا چاوشي، محمدرضا مهدوي، امين متوسل‌زاده و هادي سهرابي روز سختي را براي امير قلعه‌نويي و تيمش رقم خواهد زد.

نكته‌اي كه اسماعيل شاد نيز با اشاره به آن گفته است: «همه ما انتظار داريم كه استقلال را شكست دهيم. به همين دليل معتقدم كه كار آنها را در رشت يكسره مي‌كنيم.»

بازي استقلال- پگاه، در حالي زواياي پيچيده‌اي به خود گرفته است كه طبق گمانه‌زني رسانه‌ها خيلي‌ها از سپاهان و استقلال به عنوان فيناليست‌هاي جام حذفي نام مي‌بردند.

با اين حال پگاه گيلان با شكست مدعي بزرگ جام حذفي يعني سپاهان حريف خطرناكي براي استقلال محسوب مي‌شود.

دست‌نشان: سرنوشت، اينجا مشخص مي‌شود

مسئولان باشگاه پگاه و كادرفني اين تيم برخلاف امير قلعه‌نويي كه مي‌گويد: «جام حذفي دو فينال متفاوت دارد» بر اين موضوع تأكيد دارند كه سرنوشت قهرمان جام حذفي در ديدار امروز تعيين خواهد شد.

نادر دست‌نشان مي‌گويد: «نگران بازي برگشت نيستم، چون به نظر من سرنوشت قهرماني جام حذفي تا حدود زيادي در ديدار رفت مشخص خواهد شد.»

وي همچنين طي چندروز اخير به شاگردانش بارها توصيه كرده است كه نبايد در خانه گلي دريافت كنند.

دست‌نشان ادامه مي‌دهد: «ما آماده رويارويي با استقلال هستيم. هر بازي شرايط خاص خودش را دارد و همه مي‌دانيم كه آنها از استقلال ليگ برتر فاصله زيادي گرفته‌اند.»

اما شايد برد پرگل پگاه گيلان در هفته بيست‌وهفتم از رقابت‌هاي ليگ‌برتر شاگردان دست‌نشان را تا حدودي مغرور كرده باشد.

موضوعي كه سرمربي پگاه گيلان هم راجع به آن حساسيت‌هايي پيدا كرده و در مصاحبه‌اش مي‌گويد: «به هيچ وجه نبايد بابت برد پرگل خودمان در تهران مغرور شويم. اين بازي نيمي از فينال جام حذفي است و شرايط آن كاملاً فرق مي‌كند.»

قلعه‌نويي: تيم من آرامش دارد

سرمربي استقلال در تازه‌ترين واكنش‌هاي خود قبل از فينال جام حذفي به نكته‌اي اشاره مي‌كند كه بازيكنان يك فصل تمام از نداشتن آن رنج مي‌بردند؛ آرامش.

آبي‌پوشان، ليگ هفتم را با حاشيه‌ها و جنجال‌هاي زيادي سپري كردند اما حالا در آستانه رويارويي با پگاه گيلان شرايط روحي متفاوتي را تجربه مي‌كنند.

قلعه‌نويي مي‌گويد: «خوشبختانه تيم ما شرايط خيلي خوبي دارد و همه آماده‌ايم كه در رشت به نتيجه دلخواه برسيم.»وي تصريح مي‌كند: «اميدوار عازم رشت خواهيم شد.

البته ما بيكار نبوديم و تمرينات سختي را پشت‌سر گذاشته‌ايم.»سرمربي استقلال تهران ضمن اشاره به شرايط ايده‌آل حريف امروز تيمش تأكيد مي‌كند: «پگاه گيلان با حضور مربي جوان و زحمتكشي چون نادر دست‌نشان به انسجام قابل توجهي رسيده است.»

پاداش ميليوني براي بازيكنان و كادرفني

در آستانه بازي رفت پگاه گيلان و استقلال تهران در فينال جام حذفي، نمايندگان شهر رشت در مجلس شوراي اسلامي در تمرينات پگاه حاضر شدند.

دو نفر از نمايندگان گيلان در تمرينات پگاه حاضر شده و دقايقي با بازيكنان حرف زدند. گفته مي‌شود به بازيكنان و اعضاي كادرفني تيم پگاه پاداش ۱۰۰ ميليون توماني وعده داده شده و در صورت كسب عنوان قهرماني اين پاداش بين آنها تقسيم خواهد شد.

تركيب استقلال

۲-۵-۳؛ اين همچنان سيستم موردعلاقه امير قلعه‌نويي است كه در بازي قبلي تيمش برابر فولاد خوزستان نيز از آن بهره برد.وحيد طالب‌لو، بيژن كوشكي، اميرحسين صادقي، پيروز قرباني، مهدي اميرآبادي، اميدرضا روانخواه، محسن يوسفي، ميثم منيعي، فرهاد مجيدي، آرش برهاني و علي عليزاده.

استقلال در اين بازي به احتمال فراوان مجتبي جباري را در اختيار نخواهد داشت. هرچند كه گفته مي‌شود امير قلعه‌نويي آنقدر به هافبك طراح خود اعتقاد دارد كه از او با توجه به خستگي بازگشت از امارات، يك‌نيمه استفاده ‌مي‌كند.

در صورت نرسيدن جباري به اين بازي، فرهاد مجيدي در نقش يك بازيكن طراح ظاهر خواهد شد. در خط حمله نيز با توجه به فيزيكي بودن ديدار امروز به احتمال فراوان علي عليزاده از ابتدا در تركيب استقلال قرار خواهد گرفت.

اما قلعه‌نويي در مورد استفاده از آرش برهاني يا محسن بياتي‌نيا با ترديدهايي روبه‌رو است كه گفته مي‌شود شانس برهاني بيشتر از بياتي‌نيا است. در خط دفاع نيز امكان دارد كه سرمربي استقلال از بيژن كوشكي در پست ديگري استفاده كند كه با اين حساب جاي بازيكنان تا حدودي دچار تغيير خواهد شد.

اين شايعه نيز به گوش مي‌رسد كه استقلال در رشت با ۳ مهاجم بازي كند كه امر بعيدي به نظر مي‌رسد.

تاريخ درج: 19 خرداد 1387 ساعت 18:49 تاريخ تاييد: 19 خرداد 1387 ساعت 19:58 تاريخ به روز رساني: 19 خرداد 1387 ساعت 19:56
 يکشنبه 19 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 263]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن