تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شب و روز بر هر كس بگذرد، او را ادب مى‏كند، فرسوده‏اش مى‏نمايد و به مرگ نزديكش مى‏س...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805576786




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ميشل سليمان در يك نگاه‌


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: ميشل سليمان در يك نگاه‌


كه از امروز به طور رسمي دوازدهمين رئيس‌جمهوري لبنان پس از محسوب مي‌شود، يك ژنرال 59 ساله ارتش است كه در 21 نوامبر 1948 در شهر واقع در شهرستان در استان جبل لبنان به دنيا آمد. وي كه مسيحي ماروني است در سال 1970 از آكادمي نظامي لبنان با درجه ستوان دومي فارغ‌التحصيل شد. داراي مدرك كارشناسي در علوم سياسي و اجرايي از دانشگاه لبنان است و به دو زبان انگليسي و فرانسوي تسلط دارد. از 21 دسامبر 1998 تا قبل از پست رياست جمهوري، فرمانده نيروهاي مسلح، از 1996 تا 1998 فرمانده تيپ ششم پياده نظام، از 1993 تا 1996 فرمانده تيپ يازدهم پياده نظام، از 1991 تا 1993 مديركل ستاد ارتش و همچنين از سال 1990 تا 1991 رئيس سرويس اطلاعاتي لبنان بود. سليمان داراي سه فرزند است.

وي برگزينه مقاومت در رويارويي با رژيم صهيونيستي تاكيد دارد و از مقاومت در مبارزه با اشغالگران براي آزادسازي جنوب لبنان در سال 2000 حمايت كرد. پس از خروج ارتش سوريه در 26 آوريل 2005 از خاك لبنان، نيروهاي ارتش لبنان در سراسر خاك اين كشور مستقر شدند و هيچ مورد شورش يا ناامني در لبنان مشاهده نشد.

تكميل و بازسازي ساختار ارتش لبنان بعد از اصلاح قانون خدمت زير پرچم، از ديگر فعاليت‌هاي او بود.

كشف فعاليت‌هاي شبكه‌هاي تروريستي و جاسوسي رژيم صهيونيستي نيز از ديگر مواردي بود كه سليمان به خوبي از عهده آن برآمد كه آخرين آن، كشف يك شبكه جاسوسي اين رژيم در تاريخ 10 ژوئن 2006 در يك عمليات غافلگيركننده بود. وي در تحولات سياسي لبنان خط مشي بي‌طرفانه‌اي در پيش گرفت و از ارتش براي برقراري ثبات، امنيت و حفظ حقوق شهروندان اين كشور كمك گرفت و به ابزاري در دست جريان حاكم تبديل نشد تا كه مجبور شود از قدرت خود براي سركوب مخالفان سياست‌هاي دولت استفاده كند. از همين رو، از قرار دادن ارتش در مقابل گروههاي معارض و مخالف سياستهاي دولت فواد سنيوره خودداري كرد و مانع از برگزاري تحصن نيروهاي مخالف عليه دولت سنيوره نشد.

حتي در جريان درگيري‌هاي اخير در بيروت و ديگر مناطق اين كشور كه در پي مصوبه دولت سنيوره مبني بر غيرقانوني خواندن شبكه مخابراتي حزب الله لبنان و بركناري ژنرال مسئول امنيت فرودگاه بيروت صورت گرفت، از عهده نقش خود در حفظ و برقراري امنيت شهروندان و حفظ نهادهاي دولتي و خصوصي كاملا برآمد. اگرچه اين اقدام سليمان باعث شد كه وي را به جانبداري از نيروهاي مخالف دولت متهم كنند.

سليمان علاوه بر در پيش گرفتن سياست بي‌طرفانه در تحولات لبنان، توانايي خود را در سركوب گروه موسوم به فتح الاسلام در اردوگاه نهرالبارد نيز كه به مدت سه ماه به طول انجاميد به نمايش گذاشت كه اين امر موجب تقويت جايگاه او در لبنان شد، به طوري كه دو جناح مخالف و موافق جريان حاكم با نامزدي وي براي تصدي پست رياست جمهوري موافقت كردند.

البته تصدي پست رياست جمهوري از سوي او مشكل قانوني داشت كه با اصلاح قانون اساسي لبنان توسط نمايندگان مجلس، اين مشكل برطرف شد، زيرا براساس ماده 49 قانون اساسي لبنان، مسئولان رده بالاي دولتي بايد 6 ماه قبل از احراز پست رياست جمهوري، از سمت خود استعفا دهند كه با تغيير در اين ماده از قانون اساسي لبنان، عملا زمينه براي تصدي پست رياست جمهوري توسط سليمان هموار شد. اميل لحود رئيس‌جمهور سابق لبنان از سوم آذرماه سال گذشته پيش از پايان دوره رياست جمهوري خود و پس از 9 سال با اعلام حالت فوق‌العاده، ارتش اين كشور را مامور حفظ امنيت كشور و سپس كاخ رياست جمهوري را ترك كرد.

از آن زمان به بعد لبنان بدون رئيس‌جمهور اداره شد و مدتها در ميان گروههاي سياسي لبنان درباره فرد مورد نظر براي جانشيني وي بحث بود. سرانجام گروههاي سياسي لبنان پس از سفر هيات اتحاديه عرب به بيروت توافق كردند كه با ميانجي گري قطر در دوحه تشكيل جلسه دهند و براي حل مسائل مورد اختلاف به مذاكرات خود در هتل شرايتون قطر ادامه دهند كه پس از پنج روز مذاكره دو جناح عمده سياسي لبنان با انتخاب ميشل سليمان به رياست جمهوري جديد اين كشور، موافقت و عملاً سكان اداره امور اين كشور را به وي واگذار كردند.




 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 401]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن