تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق، راه بهشت است و باطل، راه جهنم و بر سر هر راهى دعوت كننده اى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806991476




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اسناد محرمانه هم چيزي را فاش نكرد


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: اسناد محرمانه هم چيزي را فاش نكرد


فضا- گروه دانش:
وزارت دفاع انگلستان براي نخستين‌بار آرشيو محرمانه‌اي از اسناد مربوط به مشاهده اشياي ناشناس پرنده را در اختيار عموم قرار داده است.

اين اسناد كه هم اكنون برخي از آنها در سايت آرشيو ملي انگلستان قابل دانلود كردن هستند، به دوره زماني بين سال‌هاي ۱۹۷۸ تا ۱۹۸۷ مربوط مي‌شود. از جمله اين اسناد مي‌توان به تصاوير نورهاي عجيب و غريب در آسمان و همچنين اجرام غيرمعمول كه توسط مردم، نيروهاي مسلح و ماموران پليس مشاهده شد، اشاره كرد.

اگرچه موضوع وجود و عدم‌موجودات فضايي بحث جديد و تازه‌اي نيست و تاكنون كتاب‌ها و حتي آلبوم‌هاي عكس بسياري از موجودات عجيب و غريب به چاپ رسيده ‌است و البته هنوز هم هستند كساني كه معتقدند، انسان تنها موجود شعورمند در اين كيهان است، اما اهميت اتفاق اخير در اين است كه اسناد منتشرشده، احتمالا مبناي تحقيقات علمي دانشمندان انگليسي قرار گرفته است، اگرچه نتايج اين تحقيقات منتشر نشده است.

اگر در خاطر داشته باشيد، يكي از بحث‌برانگيزترين مسائل مربوط به موجودات فضايي چندي پيش از سوي رسانه‌هاي غربي مورد تحليل و بررسي قرار گرفت.

نمايش يك قطعه فيلم معروف و جنجالي به‌مدت ۲ دقيقه و ۵۵ ثانيه كه توسط فردي كه خود را «ويكتور» معرفي كرده بود و به‌صورت مخفيانه از پايگاه فوق سري آمريكا «گروم ليك» (Groom lake ) مكاني كه به گفته بسياري از محققان مركز آزمايش‌هاي سري دولت آمريكا در رابطه با بشقاب‌هاي پرنده است خارج شده است.

در اين فيلم از يك موجود فرازميني - از نژاد خاكستري‌ها- تحقيقاتي به عمل مي‌آيد. ويكتور اذعان كرده چنانچه هويت اصلي او فاش شود بلافاصله توسط دولت به قتل خواهد رسيد. او به بسياري از شبكه‌هاي خبري مراجعه كرد تا فيلم را براي عموم پخش كنند.

ابتدا به شبكه خبري فاكس Fox TV مراجعه كرد. اما اين شبكه به‌علت مشكلاتي كه قبلا به خاطر پخش فيلم مستند كالبد شكافي موجود فرازميني برايش به وجود آمده بود از قبول فيلم سر باز زد.

مسئله اين بود كه كمپاني فاكس نمي‌خواست بار ديگر متهم به دروغ پراكني شود، ضمن اينكه پخش چنين اخباري براي شبكه‌هاي معروف آمريكا خشم دولت اين كشور را برايشان به ارمغان مي‌آورد. سر انجام شبكه‌اي مستقل در لس آنجلس به نام Rocket Home Pictures قبول كرد كه در حضور يك كارشناس بشقاب‌هاي پرنده - ديويد مورتون - را براي عموم پخش كند.

در دهه‌هاي 60 و 70 ميلادي نيز هر ساله تعداد بسياري از گزارش‌هاي مردمي تقديم سازمان‌هاي اطلاعاتي مي‌شد كه در همگي آنها مردم به ديدن اشيا و موجودات فرا زميني اعتراف كرده بودند ولي هيچ كدام از آنها داراي مدارك محرز و قاطعي نبود تا كارشناسان بتوانند صحت و سقم آنها را قبول كنند.

به تازگي نيز سايتي تأسيس شده با نام THE NATIONAL UFO REPORTING CENTER (به معني گزارش‌هاي ملي از موجودات فضايي) و در اين سايت هر كسي مي‌تواند مشاهدات و نظرات كارشناسي خود را در مورد موجودات فضايي در اختيار ديگران قرار دهد.

تاكنون با وجود شايعات فراوان، هيچ كدام از دولت‌ها مدارك و مستنداتش در مورد موجودات فضايي را در اختيار عموم قرار نداده بود تا اينكه وزارت دفاع انگليس پرونده‌هاي مربوط به مشاهده «اشياي ناشناس پرنده» يا «يوفو‌ها» را كه سابقه آنها به دهه 1970 بازمي‌گردد، منتشر كرده است.

وزارت دفاع انگليس 25 ارديبهشت اين پرونده‌ها را به‌عنوان بخشي از يك طرح 4ساله براي انتقال همه اسناد مربوط به يوفوها به بايگاني‌هاي‌ ملي اين كشور انجام داده است تا افراد علاقه‌مند بتوانند به آنها دسترسي داشته باشند.

اين اسناد شامل صدها گزارش پليس از اظهارات شاهداني از شمال تا جنوب انگليس است كه نورها و اشياي عجيب در آسمان ديده‌اند. پرونده‌هايي كه در اين مرحله علني شده‌اند سال‌هاي 1978 تا 1987 را در برمي‌گيرند (8فايلي كه در دسترس عموم قرار داده شده بخشي از ۲۰۰ سندي است كه در 4 سال آينده منتشر خواهد شد.) و در ماه اول اين اسناد به‌صورت مجاني قابل دانلود است.

اين پرونده‌ها كه در حال حاضر در صفحه مربوط به يوفو در وب‌سايت بايگاني‌هاي ملي قرار داده شده‌است، از گزارش‌هاي عجيب و غريب تا موارد اسرارآميز و غيرقابل‌توضيح را دربرمي‌گيرند.

در يكي از اين موارد مرد سالمندي مدعي شده بود كه موجودات بيگانه فضايي كه كاملا سبزپوش بودند او را با سفينه‌شان به گردش برده‌اند و نهايتا به خاطر سنش از دزيدن او منصرف شده‌اند.

اما گزارش‌هاي معتبرتري هم در ميان اين اسناد وجود دارد. از جمله گزارش ماموران يك برج مراقبت در فرودگاهي در ساحل شرقي انگليس در ساعت 4 بعدازظهر 19 آوريل 1984 در مورد يك پديده هوايي غيرمعمول. با اينكه اين ماموران آدم‌هاي حرفه‌اي باتجربه و آرامي بودند؛ اما آنها آنقدر نگران از دست دادن شغل‌هايشان بودند كه تقاضا كردند كه نام‌هايشان از گزارش رسمي حذف شود.

آنها مي‌دانستند كه هيچ‌كس ادعاي آنها در اين باره را باور نخواهد كرد كه يك شيء پرنده ناشناس در فرودگاهي در شرق انگليس كه آنها وظيفه نظارت بر آن را به‌عهده داشتند، مدتي كوتاه به زمين نشسته است، سپس با سرعت فراوان دوباره به پرواز درآمده است.

اين افراد كه بيش از 8 سال تجربه كاري داشتند، توصيف كرده‌اند كه چگونه در حال راهنمايي هواپيماهاي كوچك براي فرود روي باند شماره 22 بوده‌اند كه يك شيء با نور درخشان برخوردند كه بدون اجازه به يك باند ديگر نزديك مي‌شد.

به گفته يكي از ماموران برج مراقبت اين شيء با سرعت زياد نزديك شده بود، تماس مختصري با باند شماره 27 برقرار كرده و بعد با سرعتي فوق‌‌العاده با زاويه تقريبا عمودي دور شده بود. اين واقعه يكي از معدود مواردي است كه توضيح‌داده نشده باقي ماند.

اين پرونده‌ها نشان مي‌دهد كه شاهدان انواعي از نورهاي نارنجي، قرمز، سفيد و سبز به اشكال مختلف لوزي، مربع يا ميله‌اي شكل را به پليس انگليس گزارش كرده‌اند كه يك پرسشنامه 16سؤالي استاندارد براي موارد مشاهد اشياي پرنده ناشناس دارد.

كارشناسان مي‌گويند اغلب موارد گزارش اشياي ناشناس پرنده به چراغ‌هاي هواپيماها، ستاره‌ها و سياره‌هاي درخشان، ماهواره‌ها، شهاب‌سنگ‌ها، سفينه‌هاي فضايي و مانند اينها مربوط مي‌شود و قابل توضيح هستند.

به گفته كارشناسان اين پرونده‌ها بيانگر رويكرد عملگرايانه وزارت دفاع انگليس به گزارش‌ها در مورد يوفوهاست. از ديدگاه دولت انگليس اين يوفوها تنها به اين علت ارزش بررسي داشتند كه ممكن بود تهديدي براي امنيت ملي باشند و هنگامي كه مشخص مي‌شد كه آنها هواپيماهاي دشمن نيستند، ديگر كسي به‌دنبال كردن قضيه علاقه‌اي نشان نمي‌داد. شما اين ادعا را باور مي‌كنيد؟

تاريخ درج: 3 خرداد 1387 ساعت 18:26 تاريخ تاييد: 3 خرداد 1387 ساعت 18:46 تاريخ به روز رساني: 3 خرداد 1387 ساعت 18:40
 جمعه 3 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 994]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن