تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):با علما معاشرت كن تا علمت زياد، ادبت نيكو و جانت پاك شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820126744




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مفسران برتر قرآن کريم حوزه تجليل شدند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ فروردين ۱۳۹۴ (۹:۱۸ق.ظ)
مفسران برتر قرآن کريم حوزه تجليل شدند موج - از مفسران برتر قرآن کريم در يازدهمين همايش اساتيد تفسير قرآن کريم تقدير صورت گرفت.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، شامگاه پنجشنبه مراسم اختتاميه يازدهمين همايش اساتيد تفسير قرآن کريم با حضور آيت الله مکارم شيرازي، آيت الله يزدي رئيس خبرگان رهبري و جمع کثيري از اساتيد تفسير قرآن در دارالقرآن علامه طباطبايي برگزار شد.
در اين مراسم پس از تلاوت آياتي چند از کلام الله مجيد و پخش سرود جمهوري اسلامي، حجت الاسلام والمسلمين ميرکتولي دبير مجمع عالي تفسير حوزه به ارائه گزارشي از تدريس تفسير قرآن کريم در حوزه پرداخت و اظهار داشت: امروز 405 کرسي تفسير ترتيبي و موضوعي در حوزه علميه قم برگزار مي شود که شاهد بارزي از تحول مثبت در حوزه علميه است.
در ادامه آيت الله يزدي رئيس خبرگان رهبري با بيان اينکه قرآن هميشه زنده است، گفت: خداوند را شاکر هستيم که مفسران قرآن در حوزه به تفسير اين آيات الهي مي پردازند.
رئيس جامعه مدرسين بر لزوم توجه بيشتر به تفسير قرآن در حوزه هاي علميه تاکيد کرد و گفت: اساتيد حوزه در بحث هاي خود، در گام نخست به قرآن اهتمام دهند و در ادامه به سنت و فتوا و نظر خود توجه کنند و به طلبه روح استنباط بدهند.
سپس مرتضي نجفي قدسي مدير دارالقرآن علامه طباطبايي به معرفي مفسران نمونه يازدهمين همايش اساتيد تفسير قرآن کريم پرداخت و اظهار داشت: آيت الله فقيه ايماني از علماي بزرگ اصفهان هستند که موفق به نگارش تفسير «نورالقرآن» در قالب بيست جلد شدند و اين کتاب تفسير با ترجمه به زبان انگليسي در کشورهاي اروپايي و آمريکايي بسيار مورد توجه قرار گرفته است که حجم انبوه نامه هاي مخاطبان خارجي از اقصي نقاط غرب به موسسه ايشان مويد اين مسئله است.
وي تصريح کرد: آيت الله فقيه ايماني تلاش بر تبليغ اسلام از منظر قرآن کريم در کشورهاي غربي داشته است.
مدير دارالقرآن علامه طباطبايي با بيان اينکه حجت الاسلام والمسلمين رضايي اصفهاني از اساتيد تفسير دوره تفسيري «مهر» را تاليف کرده است، ابراز داشت: همچنين حجت الاسلام والمسلمين علي اکبر بابايي در عرصه علوم قرآني تاليفات متعددي از جمله «مکاتب تفسيري» را در قالب سه جلد ارائه کرده اند.
نجفي قدسي با اشاره به اينکه مقرر بود در اين همايش از آيت الله خزعلي به عنوان يکي از مفسران نمونه قرآن تجليل شود، گفت: اين مفسر قرآن به دليل کسالت و بستري شدن در بيمارستان نتوانستند در اين مراسم حضور يابند.
در ادامه آيت الله العظمي مکارم شيرازي در سخناني با بيان اينکه قرآن در گذشته در حوزه ها غريب بود، تصريح کردند: قرآن به برکت انقلاب اسلامي حضور واضح و روشني در تمام شئون پيدا کرده است و در حوزه هاي علميه نيز ظهور و بروز جالبي دارد؛ اگرچه حد و شان قرآن ادا نشده است و بايد در حوزه ها بيش از اين به مسائل قرآني اهميت داده شود.
اين مرجع تقليد افزودند: قرآن نبايد در حاشيه قرار گيرد؛ همان گونه که فقه و اصول در متن حوزه ها است، قرآن مجيد نيز بايد در متن باشد.
در پايان اين همايش از آيت الله فقيه ايماني، حجت الاسلام والمسلمين رضايي اصفهاني و حجت الاسلام والمسلمين بابايي به عنوان مفسران نمونه قرآن کريم تجليل و تقدير صورت گرفت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن