تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):رسول اكرم صلى الله عليه و آله گروهى را كه كشت و كار نمى كردند، ديدند و فرمودند: شم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818970945




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دورخیزها برای حضورانفجاری در بازار اشتهاآور ایران


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: بازرگانان بزرگ جهان که از چند ماه پیش چشم به مذاکرات هسته‌ای ایران دوخته بودند، پس از انتشار بیانیه سوئیس محافظه‌کاری را کنار گذاشته و اکنون پشت دروازه‌های ایران صف بسته‌اند.

به گزارش تراز ،این رویداد تجاری از چشم رسانه‌ها نیز پنهان نمانده است به طوریکه آنها نیز با انتشار گزارش‌‌های تحلیلی به بررسی فرصت‌های همکاری میان فعالان اقتصادی ایران و جهان پرداخته‌‌اند. تحلیل محتوای اخبار و گزارش‌های رسانه‌های جهان نشان می‌دهد که در میان فعالان اقتصادی از شرق دور گرفته تا آمریکا، رقابت‌های پنهان و آشکاری برای سبقت گرفتن در همکاری با ایران در جریان است."ترک‌ها به دنبال تبادلات تجاری ۳۰ میلیارد دلاری"
«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه در سفر هفته گذشته خود از برنامه کشورش برای جبران روزهای از دست رفته گذشته خبرداد و گفت که در خصوص مسایل اقتصادی، یک حوزه بسیار مشخص را از دست دادیم و حدود ۱۳ یا ۱۴ درصد در رابطه با وزن تجاری کم داریم ما قصد داشتیم به ۳۰ میلیارد دلار برسیم اما در این رابطه عقب افتاده ایم به طوری که صادرات ما ۴ میلیارد دلار است و صادرات ایران به ترکیه ۱۰ میلیارد دلار است.
وی معتقد است که طی سال‌های گذشته مشکلات و موانعی پیش آمد، اما اکنون در دوران جدید، قدم‌های بسیار خوب و مشترکی را به سمت جلو برمی داریم. برای برداشتن این گام هر دو کشور اراده دارند و در مواردی عقب گردهایی است که باید آنها را جبران کنیم."انفجار سرمایه‌گذاری در ایران"
خبرگزاری اسپانیا «افه» در گزارشی به نقل از کارشناسان با اشاره به تلاش ایران و غرب برای رسیدن به توافق در موضوع هسته‌ای اعلام می‌کند که بسیاری از سرمایه گذاران و شرکت‌های خارجی، منتظر گشایش امور هستند تا بصورت «انفجاری» در بازار «اشتهاآور» ایران حضور یابند.
این گزارش به نقل از کارفرمایان، تحلیلگران و کارشناسان تجاری مستقر در ایران ادامه می‌دهد، ایران با بازار گسترده داخلی خود به عنوان یکی از بزرگترین بازارهای خاورمیانه، افزون بر ثروت عظیم انرژی و چشم انداز بزرگ رشد ، یک فرصت «اشتها آور» تجاری است. افه به نقل از رایزن تجاری سفارت یک کشور آمریکای لاتین در تهران می‌گوید: هنگامی که درهای بازار ایران به روی سرمایه‌گذاری خارجی باز شود، ما شاهد انفجار سرمایه‌گذاری خواهیم بود و در واقع بسیاری از کارفرمایان و کشورها به ویژه اروپایی‌ها از چند ماه قبل شروع به هموار کردن راه برای زمان این بازگشایی هستند.دیگر کارشناسان خارجی نیز با خوش بینی، به بازار بسیار بزرگ و وسیعی که در ایران برای بهره برداری از آن وجود دارد اشاره می کنند.اقتصاد قدرتمند ایران، برای همه بخش ها فرصت‌ها یی را فراهم خواهد کرد هرچند بخش انرژی بیشترین توجه را به خود جلب خواهد کرد و بدون شک بیشترین سرمایه‌گذاری ها در این بخش انجام خواهد شد.
افه می‌افزاید: جای تعجب نیست زیرا ایران دارای ۱۰ درصد از ذخایر اثبات شده نفت جهانی و تقریبا ۲۰ درصد از ذخایر گاز طبیعی در جهان است و میزان بسیار بزرگی از منابع دارد که به دلیل کمبود سرمایه گذاری در زیرساخت ها نمی شود به طور موثری از آنها بهره برداری کرد.
به گفته این خبرگزاری اسپانیایی، جذب سرمایه لازم برای تامین مالی بهبود این صنعت که منابع مختلفی میزان آن را بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیارد دلار برآورد کرده‌ا ند، یکی از اولویت‌های دولت ایران در صورت لغو تحریم هاست ."آلمانی‌ها و ایتالیایی‌ها شروع کردند"
افه می‌نویسد: به هر حال، ایران در حال آماده‌سازی طرح‌هایی برای مدیریت سیل سرمایه‌گذاری‌ها و جلوگیری از مشکلاتی نظیر تورم و کمبود رقابت است که مانع از کسب میلیارد ها دلار درآمد در اقتصاد کشور می شود.در این رابطه ، تحلیلگر یک شرکت مشاوره در ایران که در کمک به سرمایه گذاران خارجی تخصص دارد می‌گوید که پایان محدودیت ها باعث برون رفت از شرایط رکود کنونی خواهد شد و رشد سریعتری را برای کشور تضمین خواهد کرد هرچند که برای اینکه این سودها به طور واقعی دیده شوند باید تا دو سال صبر کرد. وی اشاره می‌کند که آلمان و ایتالیا کشورهایی هستند که بیشترین علاقه را نسبت به ایران نشان می‌دهند و اکنون در حال بازگشایی دفاتر و آماده سازی راه ها هستند. به گفته این کارشناس، مساله دیگری که فراتر از توافق هسته‌ای است، کارایی و کفایت قوانین داخلی کشور نسبت به این سرمایه‌گذاری‌هاست. در ایران قوانین بسیاری وجود دارند که می توانند برای شرکت های خارجی مانع ایجاد کنند و این امر باید تغییر یابد ."دورخیز کره‌ای‌ها"
اما در کنار رقابت شدید غربی‌ها برای ورود به بازار ایران، شرکت‌های کره‌ای که سابقه حضور چند ساله در ایران را نیز دارند، خود را برای آغاز فصل جدیدی از همکاری‌های اقتصادی آماده می‌کنند.
بازرگانان و کارشناسان اقتصادی کره جنوبی با ابراز خرسندی از توافق هسته‌ای ایران و شش قدرت بزرگ جهانی، شرایط پیش آمده را فرصتی مناسب برای رونق اقتصادی کشور خود و شروع همکاری ها با ایران عنوان می‌کنند.
«چوهاک هی»،ازتحلیلگران انجمن تجارت بین‌المللی کره جنوبی موسوم به «کی.آی.تی.ای» با اشاره به تاثیرات مثبت ناشی از توافق هسته ای ایران و غرب می‌گوید: در حال حاضر میزان صادرات کره به ایران تنها یک درصد از مجموع رقم صادرات را تشکیل می‌دهد که با برداشته شدن برخی موانع، حجم صادرات و همکاریها به شکل قابل توجهی متحول خواهد شد.شکی نیست که در صورت برداشته شدن این تحریم ها، تاجران و شرکت های اقتصادی کره ای فرصت های بی بدیلی را برای کسب و کار خوب با جمهوری اسلامی ایران پیش رو خواهند داشت.خبرگزاری رسمی کره جنوبی (یونهاپ) با اشاره به امیدواری تاجران و سرمایه گذاران این کشور در پی توافق هسته ای ایران و غرب می‌نویسد: در حالی که طی دهه گذشته معاملات تجاری کره با ایران به مرز ۱۲ میلیارد دلار رسیده بود اما از سال ۲۰۰۹ و با تشدید تحریم‌های اقتصادی سازمان ملل علیه این کشور، اجرای برخی پروژه های مشترک عملا با مشکل مواجه شد."تمرکز کره بر خودروسازی و فولاد ایران"
«کیم جونگ کوک»، مدیر بخش خاورمیانه انجمن پیمانکاران بین المللی کره جنوبی، «خودروسازی» و «فولاد» را دو حوزه قابل توجه برای همکاری اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران برشمرده و می‌گوید: این همکاری‌ها در پی تحریم‌های اقتصادی ایران در سال ۲۰۱۳ از ۲۴.۳ درصد به ۱۵.۷ درصد کاهش یافت که امیدواریم در آینده نه چندان دور شاهد همکاریهای خوب در این حوزه ها باشیم.
«کیم جونگ کوک» با استقبال از تفاهمات هسته‌ای بدست آمده میان ایران و کشورهای ۱ +۵ تاکید می‌کند: در یک کلام به نظر می‌رسد نه تنها اقتصاد ایران بلکه اقتصاد بسیاری از کشورها از جمله کره جنوبی در سایه این تفاهمات شکوفاتر شده و از شرایط بهتری برخوردار شوند."حضور هیأت صنعتی – تجاری جمهوری چک در اتاق تهران"
همچنین بر اساس خبر اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی تهران، هیأت صنعتی – تجاری کشور جمهوری چک به منظور دیدار و گفت و گو با فعالان اقتصادی کشورمان از تاریخ ۲۶-۲۳  فروردین ماه سال جاری به ایران سفر خواهد کرد.
در این خبر به زمینه های همکاری هیأت تجاری چک تحت این عناوین اشاره شده است :انرژی، نفت، گاز، محیط زیست، زیر ساختها، انواع شیر آلات صنعتی مورد مصرف در صنایع شیمیائی ، پتروشیمی، متالورژی و هسته ای، انواع آب معدنی گازدار و نوشیدنی های غیر الکلی، انواع آبمیوه، بازار سهام و سرمایه، ساخت واحد های صنعتی تصفیه آب، تولید انواع پمپ و قطعات مربوطه، صنایع شیشه، بلور و کریستال تولید انواع اتوبوس های برقی، گازی و بنزینی، تولید انواع خودروهای سبک و سنگین و قطعات مربوطه.


منبع: هفته نامه اقتصاد برتر


پنجشنبه 27 فروردين 1394 ساعت 15:13





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن