تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر جوان مؤمنى كه در جوانى قرآن تلاوت كند، قرآن با گوشت و خونش مى آميزد و خداوند ع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798262485




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رفیق کشی به خاطر پول/ پنهان کردن جسد دوست قدیمی در میان زباله‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: خاطره کارآگاهان جنایی؛
رفیق کشی به خاطر پول/ پنهان کردن جسد دوست قدیمی در میان زباله‌ها
یکی از افسران پلیس آگاهی یکی از ماموریت‌های ضمن خدمت خود را به عنوان یک خاطره بازگو کرد.
به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران؛ همزمان با ایام تعطیلات نوروزی سال  ٨٨ اطلاع حاصل شد كه شخصی به هویت "احمد" ٤٨ ساله، اهل و ساكن لنگرود، مدت یك هفته است كه مفقود شده و هیچ اثری از او نیست.

ابتدا اقدامات قانونی در خصوص عدم مراجعت وی صورت گرفت و تحقیقات در خصوص همسرش كه در مسافرت به سر می برد ادامه داشت تا اینكه در مورخه ٢٠ فروردین همسر مفقوده به خانه مراجعه و موقعی كه وارد ساختمان شد متوجه می شود كه منزلش ریخت و پاش جزئی داشته و آثار لكه های خون در حد خیلی كم بر روی فرش مشهود است و فرش هم ظاهراً شسته شده است.

بلافاصله همسر مفقوده به پلیس آگاهی اطلاع می دهد و اكیپی از مأمورین پلیس آگاهی حدوداً در ساعت یك نیم شب به محل مورد نظر عزیمت و صحنه را از نزدیك مشاهده کرده و می بینند كه آثار لكه های خون بر روی فرشی كه احمد غالباً در همان جا می خوابیده مشهوداست و همچنین چند تار مو در لبه مبل كنار همان فرش نیز چسبیده است و ظاهرا تصور می شد سعی شده كه به طریقی آثار خون را محو كنند.

این موضوع ظن مأمورین را بر آن داشت كه حتما جنایتی در این خانه اتفاق افتاده است كه آثار لكه های خون و تارهای مو توسط كارشناس بررسی صحنه جرم و تشخیص هویت به طریق فنی برداشته شد.

بلافاصله موضوع به اطلاع قاضی كشیك رسید كه قاضی كشیك نیز در صحنه حاضر شده و با حضور وی از تمامی قسمت های خانه بازدید به عمل آمد كه موارد مشكوك دیگری ملاحظه نشد.

در این میان همسر فرد مفقود شده به نام شوكت به پلیس گفت پتو، ملحفه و متكایی كه همسرش از آن ها استفاده می كرده درخانه نیست.

پس از بازرسی از خانه از خودرو متعلق به فرد مفقود شده كه یك دستگاه خودروی مزدا سواری صورتی رنگ بود و در حیاط پارک شده بود بازدید به عمل آمد و از آنجا که درهای خودرو قفل بوده و سوئیچ در دسترس نبود، پلیس به طریقی درها را باز و داخل خودرو و صندوق عقب مشاهده کردند که متوجه لکه های خون در صنروق عقب خودرو شدند.

در این ارتباط برای بررسی بیشتر و دقیق تر از آثار به دست آمده از كارشناسان خبره تشخیص هویت استان دعوت شد كه اكیپ تشخیص هویت استان با امكانات پیشرفته تر به محل مورد نظر عزیمت و صحنه را مجدداً بررسی کند و اثر لكه های خون از صندوق عقب خودرو و خانه استخراج و برای آزمایش و تشخیص گروه خونی به استان انتقال داده شد.

 پس از كارشناسی اعلام شد كه لكه های برداشته شده از خانه و صندوق عقب خودرو از گروه خونی احمد است به همین دلیل از پدر و مادر مفقوده دعوت و آزمایش دی ان ای به عمل آمد و مشخص شد لکه های خون تمام صحنه ها مربوط به "احمد" است.

پس از اخذ آزمایش و تحقیقات، پرونده از عدم مراجعت به مظنون به قتل تبدیل شد و از خانواده وی تحقیقات لازم صورت گرفت که همسرش بیان داشت كه مدت دو ماه بود به خاطر بیماری پدر و مادرش با اجازه  همسرش در استان سمنان به سر می برده اما دائماً با او در تماس بوده ولی از تاریخ 11 فروردین شوهرش دیگر به تلفن ها جواب نمی داده كه در این خصوص او تشویش خاطر پیدا کرده و به خانه مراجعت كه با اتفاقات پیش آمده مواجه شده است.

همسر فرد مفقود شده اظهار داشت : قبلا هم سابقه داشت كه از پدر و مادرم به صورت طولانی مدت نگه داری كنم، در این مدت دوست همسرم به نام حسن كه مدت 12 سال است دوستی دارند و در ساخت و ساز ساختمانی و معاملات ملكی با هم همكاری داشتند به او سر می زد و با او رفت و آمد داشت و همسرم به غیر از او كس دیگری را قبول نداشت.

به منظور تأیید صحت اظهارات وی مامورینی به خانه "حسن" عزیمت کردند تا او را احضار و از او تحقیق کنند.

خانواده "حسن" اظهار داشتند كه وی برای انجام كاری به تهران و بندرعباس رفته است که با شماره تلفن همراه او تماس گرفته شد كه پاسخ نداد و به همین دلایل ذهن مأمورین به این معطوف شد كه شاید اتفاقی برای "حسن" افتاده باشد.

تحقیقات در این خصوص نیز صورت گرفت كه در این میان شخصی  با پلیس آگاهی تماس گرفته و اطلاع داد كه در تاریخ ١١ فروردین شخصی  با هویت "حسن"خودروی "احمد" را با یك قول نامه جعلی برای فروش به یكی از بنگاه ها در شهرستان رشت برده اما موفق به فروش آن نشده است.

پس از جستجو های فراوان و پس از گذشت یك هفته "حسن" به عنوان یكی از مظنونین در ارتباط با مطلع بودن از وضعیت "احمد" دستگیر و با توجه به اینكه فعلاً مشخص نبوده "احمد" به قتل رسیده یا اینكه به مكان نامعلومی برده شده است از او تحقیق به عمل آمد که وی اظهار بی اطلاعی  کرد.

مراتب طی شرحی به نظر قاضی رسیده كه قاضی پرونده هم عقیده بر این داشته چون فعلا جسدی نداریم در ارتباط با قتل نمی توان اظهار نظر کرد و فقط در ارتباط با جعل قولنامه قرار وثیقه هشت میلیون تومان برای متهم صادر وروانه زندان شد.

اما نظر قاضی پرونده هم بر این بوده اگر اتفاقی افتاده باشد "حسن" اطلاع دقیق از موضوع دارد لذا از قبول وثیقه برای متهم که امروز و فردا می كرد خودداری شد و مجددا متهم را برای ادامه تحقیقات در اختیار پلیس آگاهی قرار داد.

در ادامه متهم به پلیس آگاهی دلالت و در  زمان انجام تحقیقات بود که شخص دیگری با پلیس آگاهی تماس گرفت و بیان داشت؛ موقعی كه در یکی از بانك های شهرستان لاهیجان بوده "حسن" را دیده كه با در دست داشتن کارت عابر بانك شخص دیگری قصد برداشت وجه از خودپرداز را داشته است.

بلافاصله دستور قضایی اخذ و به بانك مربوطه اعزام و با رئیس بانك هماهنگی صورت گرفت که رییس بانک اظهار داشت بانك از تمام زوایا دارای دوربین بوده و اگر زمان آن مشخص باشد، می توانند اطلاعات كامل را در اختیار پلیس قرار دهند.

در ادامه زمان دیدار متهم در بانک اعلام و تصاویر برداشت شده از طریق دوربین مورد بازبینی قرار گرفت و مشاهده شد كه "حسن" در دو مرحله یك مرحله در صبح و یك مرحله در بعد از ظهر با پوشش های متفاوت از بانك به مبلغ ٤١٥ هزار تومان پول برداشت كرده است و با بررسی های صورت گرفته مشخص شد كه كارت استفاده شده متعلق به احمد بوده است.

 لذا تحقیقات از متهم با توجه به مدارك های به دست آمده به صورت گسترده تر صورت گرفت و در نهایت متهم اظهار داشت من صبح ساعت حدود هشت صبح طبق روال هر روز برای "احمد" نان خریده و به منزلش رفتم و چون كلید در و اتاق را داشتم وارد خانه شدم كه با جنازه "احمد" مواجه و شوكه شدم و ترسیدم .

وی ادامه داد: با دیدن آن صحنه بلافاصله از خانه خارج و دائما در فكر بودم كه چكار بكنم كه چیزی به ذهنم خطور نمی كرد و تصمیم گرفتم كه جسد او را به طریقی محو كنم كه همین كار را كردم و جسد را داخل پتو و ملحفه پیچیدم و به زحمت به پایین از خانه آوردم و داخل صندوق عقب خودرو مزدا متعلق به او گذاشتم و به طرف ساحل دریا بردم و در میان زباله ها انداختم که می توانم مكان مورد نظر را به برای كشف جسد و همكاری با پلیس نشان دهم.

با هدایت او مأمورین به محل یاد شده عزیمت و با استفاده از بیل مكانیكی پس از گذشت چهار ساعت جسد از داخل زباله ها پیدا شد كه به طرز ماهرانه ای داخل پتو و ملحفه و پلاستیک پیچانده شده بود.

جسد پس از هماهنگی قضایی به سردخانه انتقال داده شد تا پزشكی قانونی نظریه صریح خود را در ارتباط با علت تامه مرگ اعلام کند كه پزشكی قانونی نیز بلافاصله نظر خود را اعلام و بیان داشت كه متوفی از ناحیه سر با ضربه شدید جسم سخت به قتل رسیده است.

پس از كشف جسد تحقیقات مجدد از متهم انجام كه ناچار لب به اعتراف گشود و گفت: با توجه به اختلافات مالی كه با مقتول داشته در تاریخ ١١ فروردین با او درگیر و او را با ضربات چكش به قتل رسانده است و سپس او را با ماشین خودش كه سوئیچش در اختیار او بوده به ساحل دریا انتقال داده است .

سر انجام پس از اعتراف متهم و اقدامات قانونی و بازسازی صحنه متهم با قرار بازداشت موقت روانه زندان شد و پرونده قتل مختومه اعلام شد.

انتهای پیام/



اخبار مرتبط

جنایت فقط برای دزدیدن پیکان/ داستان قاتلی که پس از 20 روز فرار دستگیر شد
ماجرای نقشه‌های سیاه برای شکار دختران عاشق پیشه/ پسر شیطان صفت به فیلم‌برداری و قتل قربانیان خود اعتراف کرد
داستان هولناک قتل همسر با پتک و سنگ/ پیامک قاتلان بی‌رحم را لو داد
ماجرای کشف جسد سوخته در یک شب بارانی/ کف پوش راز جنایت را بر ملا کرد




۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن